onsdag, november 23, 2005

Läkarbesök klart

Helt fantastiskt!!!
Vilken läkerska vi fått hos husläkarna här.
Hon är så snäll, lugn, humoristisk och en som verkligen vill hjälpa att hela.

Jag fick ny antideppmedicin= Parodoxetin hexal Som ska vara samma som en sort jag inte kan namnet helt på seroxat nånting sånt.

Denna ska vara ångestdämpande också och det är den verkligen.
Jag kände direkt efter ca 30minuter att jag blev som lugn i hela kroppen och huvudet och ångesten och spänningarna försvann, nästan. Lite kvar dock.

Sen fick jag mer blodtryckssänkande medel (plendil+dubbel dos cozar)och jag vet inte men även dom ska göra en trött och jag somnade tidigt i går och sov så gott som jag inte gjort på åratal.
Kändes som gud stigit ner och tagit av mig all smärta och gjort mig till ett barn utan några som helst krämpor och ångest eller ledsenhet.
Helt fantastiskt.

Nu när jag vaknar har jag mycket mindre ångest och som jag trott abstinens.
Har dock fått värk i nacken som jag tror är en förkylning.
R är ju störtförkyld och jag fick bara liksom lite feberkänsla och lite förkylningssmak i munnen.
Tror det valde att sätta sig i nacken.

Har nyss gett råd till olika personer, om att lägga fetvadd på onda ryggar m.m, och nu borde jag ju göra så själv =lägga dit fetvadd, men jag tog på mig en fleece-jacka och den har en krage som värmer så skönt nu så jag väntar med fetvadden.
:-)

Blodtrycket är skyhögt och läkerskan är bekymrad om vad det kan bero på och hon undrade om fler i släkten har högt blodtryck och det har dom ju.
Både mamma och pappa och mormor och syster osv osv..

Min läkare verkade faktiskt förstå mig och tro mig då jag berättade ingående om alla konstiga känningar jag har.
Hon tyckte det är så synd att jag ska behöva vänta så här länge på adhd-utredningen, men hon visste att det är så långa köer till Karolinska.

Sen skrev hon upp allt som jag behöver veta på ett papper där återbesökstiden stod tydligt skriven upptill.
Hon gjorde detta för att underlätta för mig som har såna koncentrationsproblem och problem med segheten.
:-)
Är så ruskigt glad att ha fått henne som läkare.
Tänk om alla vore som hon.
Vad mycket lugnare alla patienter skulle känna sig då och jag är säker på att man blir friskare fortare om man blir rätt bemött.

Jag skulle vilja skriva så mycket mer här och egentligen vill jag det jämt, men jag blir alltid för trött för att liksom orka fullt ut.
Orkar ju faktiskt inte ens med datorn , så även om jag sitter här ofta så går jag ju och lägger mig lika ofta och det känns inte kul.
Det är samma sak med min hobby=rita på datorn.
Orkar ju så sällan att göra det.
Grafiksidan växer alldeles för sakta mot vad jag hade tänkt mig därför.

Hoppas nu försiktigt på nya antideppmedicinen om den kan få bort en del av denna handikappande ångesten och spänningarna i kroppen att jag sen ska orka röra på mig mer utomhus och sen orka mer och mer.
Komma tillbaka lite till mitt forna jag är allt jag önskar och begär.

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan november 23, 2005 7:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Vad härligt att höra om den förstående läkaren!!! Låter ju toppen med nya medicinen mot ångesten mm ! Håller tummarna för att du ska må bättre och bättre!! Kramisar Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida