torsdag, november 24, 2005

Mår bättre

Mår ganska mycket bättre än i går.
Lite rädd blev jag allt och sitter nu och vågar knappt säga att jag mår bra utifall att det bara är en luring.
Nya antideppmedlet är verkligen lugnande och ångestdämpande.
Tar rejält och håller i sig hela dygnet.


Blev huggen av katten i benet nu igen.*suckar djupt*
Foto på bitska katten
Han är såååå kelig och han var blöt och han skulle trycka sin blöta nos på mina ben och stryka och svassa runt runt.
Grafiken kommer från Åsas grafiksida..se länk i kanten..
Jag står still och är så lydig så.
Och vet ni?
Jag tror det är just därför han biter mig för att han anser att jag är olydig då jag går i väg. (Det är alltid lite lömskt då jag vänder mig helt så jag inte ser honom)
Han tror antagligen att han är topdog och jag underdog och hona typ.
Kan ju inte låta bli att vara lite rädd och det känner han säkert av.
Jag fyar och säger INTE BITA. Men låter väl ändå för snäll.
I alla fall tycker mamma det de ggr mamma hört mig då hon varit i telefon.

I dag hängde han i mitt skinn med ena hörntanden så jag fick skaka av honom och då ser han så förvirrad ut och går till matskålen. Öron lite bakåt.
Han visar inget innan genom att t.ex lägga öronen bakåt och piska med svansen som katter gör då de är irriterade.
Han kan komma undan.
Jag står ju helt still och ska bara gå in från verandan ...
Inte hotad på nåt sätt är han ju?!

Grejen är att han satt på vår stege, högt upp och ylade. Jamande och jamande fastän han fick mat vid 9 i morse och klockan var väl runt 14 så jag tänkte att han kan ju få lite torrforder och få kela lite inne.
Han vågar inte gå in om han inte får gå tätt tätt intill mig och jag säger hela tiden att det inte är farligt.
Han törs gå med mig ut i köket.
Men i dag var han som tokig och det var INTE mat som drog och gjorde att han ylade så där, utan nån form av längtan tror jag.
Sen biter han mig=JAG som älskar att gosa????!!!

Han har också nåt väldigt frågande i blicken och söker ögonkontakt med mig och så spinner han högljutt och så trampar han upp och ner varvat med vardera tass.
Han ser ju så harmonisk ut, men frågande.
Jag fattar inte nånting jag.
Hur ska jag bete mig?
Villl inte skrämma en redan osäker katt.
Men finns det nåt alternativ?


Tack för alla kryapådig-kommentarer.
Dom värmde !!
:-)
Kram!

3 kommentarer:

Klockan november 24, 2005 3:19 em , Anonymous Anonym sa...

TACK för den vänliga orden i min blog vännen! Har du bytt lösen igen? Kom inte in i låsta *muttrar*Maila gärna det nya!Tack för erbjudandet om hjälp med css, men du VET att jag får hysteriska anfall och migrän när jag ska försöka koda, haha. Den grå duger SÅÅÅ bra!!! Ska till sjukgymnasten i morgon, hoppas hon kan hjälpa mig så jag slipper ha så ont! Håll tummarna! Kramizar på dig!

 
Klockan november 30, 2005 6:32 em , Anonymous Anonym sa...

Kanske kan det vara så att din misse är lite osäker på vem av er som är högst i rang. Han biter dig för att han tycker om dig å vill äga dig och samtidigt sätta dig på plats. Du blir rädd och han känner sig ännu mer överlägsen. Han kansker är proppfull av hormoner och anser att du är hans hona.

Det enda jag kan komma på som du kan göra att att avskräcka honom. T.ex. ha en sprayflaska med vatten å ge honom en lätt dusch just när han biter. Samtidigt som du säger ifrån. Jag vet inte vad du annars kan göra.

Lycka till!

PS Är han kastrerad? DS

 
Klockan november 30, 2005 6:46 em , Blogger Min kopp te! sa...

Hej! Tack så hjärtans för dina tips!
Han är inte kastrerad.
Eftersom han är grannens katt så rår jag inte på det, men jag ska absolut fråga om de kanske kan tänka sig att kastrera honom så han blir lugnare och inte gör kattungar i onödan.

Jag tycker det var bra å höra hur du ser på saken och jag har också en stark känsla att det är just så han ser mig=som underlägsen och hona.
:-)
Måste försöka mig på att vara mer topdog.
Han kanske inte ens går på friarstråt då han har mig.
:-))
Ha det fint!
Ankie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida