lördag, november 05, 2005

Inga kommentarer

[edit för 3:e gången]
Eftersom att vi troligen inte kommer till kyrkogården så har jag gjort en bild och tänt ett ljus på det här sättet och ska även tända ljus på samma sätt här hemma.
Min älskade pappa ,som är med oss alltid.

Pappa är evigt sakna och vi är så tacksamma och lyckliga att vi fick alla åren tillsammans även om han rycktes i från oss för tidigt och allt för överraskande snabbt.
Älskar dig Pappa!
Min egen pappa!!!!!

[/edit]
[edit]Kl 17.33 lite senare samma dag
Hi hi! Hoho!
Jag upptäckte en grej till utöver det jag skrev i kommentarerna till dagens inlägg.
Det finns ett litet kuvert och en liten papperskorg och en liten penna nedanför kommentarerna.
Fast papperskorgen är det man ser efter att man skrivit kommentaren och kuvert+penna ser man då man läser kommentaren efter att man skrivit.
Mejlat har jag prövat förut.
Men denna pennan blev jag nyfiken på först i dag..he he...
Man kom in hit och kunde fylla på sitt inlägg omgående istället för att trycka på BlogThis-knappen högst upp.
bild på hur det ser ut inne i bloggen

Här ser ni pennan och kuvertet.

bild på penna kuvert inne i  bloggen

Men kanske det bara är jag som ser allt detta?
-Ser ni de här symbolerna eller inte?
Hojta gärna till och berätta.
;-)
Ja det blir räkmiddag i kväll efter det att vi åt upp resterna från i går med potatisgratäng, sallad,kassler och hamburgare.
Räkorna ligger nu på tining och vi kan ha nattamat-stund i kväll/natt och mysa.
M ska åka ner och köpa godis.
Jag äter mer godis nu sen jag slutade röka, men bara lite mer än vanligt då, som alltså är =nästan inget godis över huvudtaget.
Gillade inte godis ens som barn förutom glassen storstrut och blå såna här riff-tuggummin. Och ja saltlakrits har jag gillat jämt.

Nu kom R och drog ur massa sladdar till hårdisken.
Vi blir ju urloggade hela jämra tiden:-/
Hoppas bilderna hann laddas upp och att det funkar att posta detta nu.
Dee ya!
[slut/edit]
Jaha! Jag fegar ur och lägger in länkar som belyser mina frågor i gårdagens inlägg.

Hur man bloggar?!


:::Ett inlägg från en pappa som skriver intressant,med kommentarer som jag håller med om här:::

Ja! Okej då!
Jag basunerar ut vad jag tycker=Tycker inte om överlagda bloggar som inte skrivs i realtid.
& jag tror inte man blir populär på det sättet som näms i intervjun utan jag tror det hänger på hur många som länkar till en om man får så många besökare som 50.000 besökare på bara 3 månader.
Framför allt om en som Linda skugge kastar in en länk.
I hennes blogg.

Att man får många besökare med tiden kan däremot beror på att man skriver intressant också.;-)
Men även då hänger det på om nån länkar till en och om man själv är duktig på att kommentera hos andra.
Om man sen ligger bra till på sökmotorerna så är det ännu en bidragande orsak.
Man måste marknadsföra sig för att få besökare.

ALLT hänger på det, eller så gör man som jag=nöjer mig med dom bästa vännerna på nätet, skriver hos er då och då själv och blir överlycklig att NI läser och kommenterar här.
;-)

---------------------
I dag har jag fixat en banner som ni gärna får länka hit med i era bannertäcken.
Gjorde den hos Tette som har en bannerverkstad.
Tack för den!
:-)

Har fixat ordning ute i köket och grubblar på om vi ska ha räk-middag eller starka -grytan-middag.

Pratade med mamma i telefon om allt mellan himmel och jord.
Hon går ut och går varje morgon och i dag hade det varit ljuvligt skönt ute, trots tät dimma och mörker.

Mamma har en granne, väninna som går ut på balkongen vid 8-45-tiden och om mamma står där i fönstret så betyder det att dom kan gå ut och gå tillsammans.

Mamma har flera väninnor inne på Östermalm där hon bor sedan 1987.
Hon har skaffat dem själv.
Träffat dem på sina promenader och en av dem är faktiskt snart 87 år.
De är ett gäng i varierande åldrar som åker till Åland på dagsturer, fikar hos varann och ja ser till varann.
Jag är så glad för att min mamma som fyller 79 år i december är så frisk och stark och att hon motionerar både fysiskt och psykiskt men på ett livsbejakande sätt och inte på ett typ sportigt-jag-måste -sporta-för-annars -dör-jag-väl-sätt.
Mamma trivs med livet och varvar vila med nåt att göra om dagarna.

Jag vill bli exakt som min mamma är en vacker dag.
Hon dricker te föressten.
& hon slutade att röka ca 10 år innan min ålder=då hon födde min syster för så där en 40 år sen då.

Nu håller jag på att försöka dra ner på snusandet eftersom jag läste i tidningen i går att man kan dö i en hjärtinfarkt om man råkar få en samtidigt som man snusar.
Pappa snusade och dog av att hjärtat stannade på grund av ett astmaanfall. Han både kvävdes och dog av hjärtat.:-(
Hans infarkt kanske kunde ha överlevts då om han inte snusat och höjt blodtrycket på det viset ju?


Jag har lyckats låta bli snuset genom att tugga på lakritstuggummin i stället och sen tar jag en snus till kaffet och försöker att komma i håg att spotta ut den efter en stund.
Det går sisådär.....Men jag kommer inte att ge mig.
Har min harmoniska mammas bild framför mina ögon och strävar och stretar ditåt.

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida