tisdag, november 01, 2005

Det var nog 1 virus/andra virus

Halloj och god sen kväll!
Mår förträffligt och sitter nu här och skriver.

Har fått lära mig en grej på tv-debattprogram nyss om tomater.
1-Tomater som smakar tunnt är inte så näringsrika.
2-De är odlade med konstgjorda prylar som bara innehåller det nödvändigaste i näringsväg.
3-De tomater med näring i är mycket godare och är odlade i riktig jord.
Slutsats=Jag ska plantera egna tomater i sommar och på vintern ska jag köpa kravodlat, därför att då är man säker på att de är odlade i jord.

Nu lite mer om olika former av virus.
Börjar med det jag pratade om förut om de här rutorna.
Jag scannade ju datorn och ändå försvann inte rutorna, MEN det beror ju antagligen på att jag glömde att starta om datorn, att jag fortfarande såg rutorna för nu när jag scannat och startat om datorn så är texten här helt normal igen.:-)
Bra va?
screendump-bild på att rutorna försvunnit

Ni vet andra virus , såna som vi människor får i form av sjukdomar och inte såna virus som datorer får.
Jag tror att jag haft en sån här virussjukdom som de pratar om ang den fruktade fågelinfluensan=pandemi.

Jag drabbades av Hongkonginfluensan och fick ligga på sjukhus i hela 2 veckor , fastän jag inte kände mig det minsta sjuk.
De gav mig pencillinsprutor i stora stålsprutor efter att jag spottat ut och gömt pencillin-tabletter i soffan på sjukhuset, bara därför att jag inte klarade att svälja dem utan att spy.

Att jag fick antibiotika mot ett virus var därför att man var rädd för infektioner i mitt öra som höll på att bliva dövt.
Virus kan ju ge såna här följdsjukdomar med bakterier.

Pappa har nog också råkat ut för en pandemi=Asiaten.
Han var ganska gräsligt sjuk, med feber, men då hade han också tid att dejta min mamma, tydligen.
Det var innan jag var född på det glada 50-talet.
:-)
Återkommer med mer info efter intervju med min mamma om saken.
Hon måste väl ändå varit skraj för att bli smittad?
Jag minns inga åtgärder kring mig då jag hade Hongkong och vad jag minns träffade jag mamma och pappa för annars hade jag ju inte stått ut med att ligga på sjukan så där länge eller?

Tack alla för era kommentarer.!
Jag tror mig ändå veta Annica!!!:-) Att så många svenskar är det inte inne på min grafiksida, men jag tokuppskattar DIN närvaro där så klart!!
& du är snäll som uppmuntrar mig.:-)

Spammet i gästboken är klurigt, eftersom jag kom på att då folk väl kommit in till gästboksidan, så kanske det är DÅ som deras eventuella virus på deras dator, planterar sig i min gästbok?

Om vi ska tro på tesen att det är personernas datorer som är smittade med program som självpostar inlägg och det talar ju för att det är så.
Så hjälper säkert inte mitt knep med lösenord och annat som jag inte vill skriva om utifall att spammarna är fysiska personer.
;-)
Har dock slängt in en fråga i Monicas Antivirussidas forum.
Hon är expert på sånt här och jag rekommenderar starkt hennes antivirus-sida som innehåller enormt mycket informtion som är lättläst & trevligt serverad för oss besökare.


Andrea
!
Lider med dig som hade ont och fick ta panodil, men jag reagerar på att du bara tar 1 st tablett.
Om det gör gräsligt ont så kan det vara värt att pröva 2 st.
Förutsatt att inte 1 piller innehåller dubbelt tillåten dos då förstås.
;-)
Du e så snäll som säger så där om mina långa inlägg..:-)


Åsa har i dag väldigt kluriga funderingar
Jag föreslår alla att gå dit och läsa och kanske kunna ge ett gott råd.
Jag tänker så det knakar men kan inte komma på nåt bra då även jag sitter i en liknande sits där botten gick ur.

Nu funderar jag på att koda om min poesi-sida som jag ser inte är korrekt alls vad det gäller ankarlänkarna där och jag som trodde att jag var färdig med alla typ 80-sidorna på hemsidan.
;-)

See ya!

1 kommentarer:

Klockan november 05, 2005 12:31 fm , Anonymous Anonym sa...

Bra att rutorna är borta!

Apropå pandemi:
Morfar och hans tvillingbror hade spanska sjukan (?), den som härjade 1918. Enligt morfar kom doktorn och höll dem över elden. Förstår inte riktigt hur det skulle ha gått till, och vad det skulle ha varit bra för, men det är lite sent att fråga nu.

Läs min kommentar igen. Jag skrev att jag tog två Panodil (och EN kopp te). Är väl ingen masochist heller ;)

Kram Andrea

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida