måndag, oktober 31, 2005

scannat o hindrat spammat

Hej igen! Har inte lagt mig ännu.
Såg det mest läskiga avsnitt nånsin av CSI i kväll.
Gud vilken rysare.
En blev levande begravd och det är knappt jag kan andas än.
Hu!
-Såg ni programmet?

Scannade datorn under tiden och visst fanns där 14 skräp funna i 2 system. Alla togs bort och neutraliserades av panda-programmet.
Det var bara spionprogram för hela slanten.
Nu känns datorn smidig igen, men rutorna blev jag inte av med här i bloggen.
Orkar inte ta reda på vad felet är just nu.

Spammarna får nåt nytt att bita i ety jag gjorde smärre åtgärder och tog bort alla, hoppas jag, länkar till gästboken från övriga delar av hemsidan..
Fasen att jag länkat från så många sidor, men nu är länkarna väck i alla fall. Puh!

Funkar inte detta så är det ju en fysisk äcklig liten person som sitter och loggar in för att skriva ner spamhelvetet...*Morrar*
Come an då!
Jag ska mosa er!
Ja inte ER förstås utan spamgrobianerna..

Fattar inte varifrån de får alla ip-numren bara????
Sitter de i nån datasal och kutar runt mellan 20 datorer mån tro?
Eller på internetcafeer och så på en given signal kastar sig alla på knapparna och tröcker in gästboksmeddelanden?

Önskar att nån som vet kunde svara för då kan man ju klura bättre på skydd.
Har sökt igenom internet efter ideer, men hittar inga.

Nu ska jag sluta skriva för ingen orkar läsa för långa inlägg, men till er som ev tycker det är jobbigt att logga in så kan jag ju trösta er med att det är i alla fall lättare än i låsta dagböcker där man lätt glömmer lösenord. Till min gästbok står ju lösenord, användarnamn nedskrivet på en lapp där.

Det enda som krävs är ju några tangentryckningar och det är väl inte SÅ jobbigt eller?
Dessutom kan man ju låta windows spara lösen så behöver ni bara skriva bokstaven p
*flinar åt vilka lösenord jag skulle kunna hitta på*:o)

Engelsktalande får nog problem eller om de pratar andra språk, men jag får väl ta och skriva en liten lapp till dem med.
Har nog inte en enda en från utlandet på besök om jag går efter min statestik.
Värre är det på grafiksidan där det är tvärsom=inga svenskar.
;-)

Babbel babbel...Mår bättre nu mot natten i vanlig ordning..
I morse var det bra segt alltså..
Hade kanske lite feber ändå.

See ya!

4 kommentarer:

Klockan november 01, 2005 1:30 fm , Anonymous Anonym sa...

Jag orkar läsa dina inlägg, även om de är långa :) Växlar mellan att packa, skruva isär möbler, minisessioner vid datorn, oroa mig, dricka te och röka. Gaaah!

Tog nyss två panodil och drack en kopp te, så nu kan jag köra vidare en stund till.

Undrar vad tusan de där rutorna beror på?

Kram Andrea

 
Klockan november 01, 2005 6:42 fm , Anonymous Anonym sa...

"Åja någon svensk tittar på dina grafik sidor, jag är svensk och tittar i alla fall" *Skratt* och jag tror säkert andra svenskar också gör det ;) Nu ska jag försöka vakna till med hjälp av kaffe !! Kram

 
Klockan november 01, 2005 10:33 fm , Anonymous Anonym sa...

Tyvärr kommer jag inte in i din gästbok, kommer direkt till Bravenets sida istället...*skumt*

Kram Caroline

 
Klockan november 01, 2005 2:30 em , Anonymous Anonym sa...

Spamproblemen jag hade tror jag berodde på virus på folks datorer, spara ipnummer och spaminlägg, kopiera in dem i mail till respektive abuseavdelning som ip.numrena är kopplade till. Så fixar det sig nog.

Det gjorde det för mig.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida