lördag, november 26, 2005

1:a advent

Japp! I dag ska det pyntas.
Än har vi inte kommit i gång.
Måste nog käka först innan vi gräver fram alla adventsljus.

I dag blev jag så glad då jag fick ett mejl av min bästa vän Annica där hon önskade mig en fin 1:a advent.
Tack sötaste du!:-)

Ska göra en köttfärslimpa inlindad i bacon och servera stekt potatis till med rårörda lingon.

Till lunch blev det lasagne som jag råkade hitta för 10 spänn och som räckte till 2.
R har käkat godis den filuren så honom fick man inte i nån lunch inte.
Det har blivit ett stort problem att han aldrig äter då maten är framdukad på grund av för många läsk och godispåsar och ändå köper vi bara på fredagar och lördagar.
Han har väl sina gömmor kan tänkas.

Måste därför städa hans rum skitnoga och sen hålla hårt på att han äter mat först och godis sen.
Han blir ju förkyld stup i kvarten och det tror jag beror på näringsbrist och jag häller i honom c-vitaminer varje dag nu med citronsmak+att han får dricka nyponsoppa till frukost.
Några grönsaker går inte att få i honom förutom gurka i bästa fall.

Har förklarat varför man behöver vitaminer och fibrer och bränsle i form av käk för att orka, men han lyssnar inte.:-(

Nu ligger till och med hans skolvistelse i kris och ja han kanske måste sluta gymnasiet och ta ett sabbatsår, alternativt söka nåt annat gymnasium som har lägre krav.

Jag tror personligen att allt beror på att han har så lite ork då han inte äter.
+att jag varit så himla sjuk här och det påverkar honom helt solklart negativt eftersom det är jag som är tjat-majan i huset här som gasar i gång både far och son och senaste ca faktiskt 3 åren har jag sakta men säkert förändrats och blivit mycket tyst.
Jävla skit!:-((((((

Men tack vare nya antideppmedicinen så märker jag att jag orkar ryta i igen och tjata.
Det är så klart inte bra med tjat, men just dessa herrarna har faktiskt bett mig om att göra det för dom reagerar inte annars.
Otroligt va?
;-)
Det behövs starka stimuli för att nå in i deras lite autistiska värld.

Har ganska mycket värk i dag igen.
Börjar tröttna rejält på det.
Har nästan kurerat nacken i alla fall.

I dag har jag sysslat med ett hemligt projekt som kommer dyka upp på hemsidan inom en snar framtid.
Det har tagit ganska många timmar i anspråk nu, men det är mysigt med pysslet kring det hela.
:-)
Nu måste jag sluta på grund av värken.
So long!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida