tisdag, augusti 02, 2005

Förstår ej bloggen här?

Hej!
Denna bloggen är lite knepig att förstå sig på.
Nu t.ex är jag inloggad och har så varit ända sen jag skrev sist vilket är x antal timmar sen?
Förut har jag blivit urloggad så fort att jag surnat till.
Har ju bockat i för *kom i håg mig* och ändå komms jag inte ihåg.
Undrar då vad skillnaden är nu mot då?
Jag har inte ändrat nån inställning själv i alla fall.

Nu lade jag till Kraxa som användare eller vad det är jag har gjort???
Då försvinner plötsligt min profil, med foto och allt??
Är lite sur också för att det inte finns kategorier att lägga inläggen i och att man inte riktigt
kan hitta det som skrivits förut.
Om man t.ex försöker att trycka på Juli månad i arkivet så försvinner massa av de här länkarna som kallas för *senaste inläggen* (men på engeska då).

Det jag önskar mig är en blogg med=
1.almanacka.
2. kategorier.
3. möjlighet att länka till alla bloggar jag läser i kanten.
4.datum på alla inlägg i arkivet, synligt så man kan välja dag.
5.statestik.
6. kunna blockera ip-nummer från oönskade.
7.fler layouter.
Kanske ska jag mejla över mina önskningar till blogger?
Kanske är det fult att skriva så här som jag gör nu om de inte fått en chans?
Jag är väldigt dålig på vad som är rumsrent att säga högt s a s.

Nu vet jag inte alls vad som hänt sen jag bjöd in Kraxa.
Om hon måste ha ett eget konto verkar detta vara lite i överkant onödigt för då kan man ju lika gärna skaffa en egen blogg och hon har ju redan en.
Jag hade hoppats på att hon fick eget login på min bloggg, samt mejl om då jag uppdaterar, men så verkar det ju inte fungera.
-Nån som begriper, har erfarenhet av blogger och denna funktionen?

Är fortfarande på ett ganska dåligt humör och trött i kroppen.
Som det känns just nu så fattar jag inte att jag klarade av att cykla till havet tillsammans med
M förut för några veckor sen ens.:-(
Den styrka jag hade då mentalt och fysiskt är ju som bortblåst.

Nu vill jag ut och plocka blåbär men det är precis som att om inte jag klarat av att fixa i ordning mig först så kan jag inte gå ut.
Då kommer just det problemet med att kroppen är så skröplig och jag har så mkt obehagskänningar att jag bara vill ligga ner i soffan.
Ingen duch ingen ork till att laga mat=hungrig och skitig och därmet kommer jag inte ut.
Äsch!
Fan vad träligt det måste vara för er att läsa om mig och mina underliga problem .:-/

Ses!

2 kommentarer:

Klockan augusti 02, 2005 10:32 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej Vännen!
Snälla Ankie pröva att ta bort mig som användare eller vad det heter, det var jag som ville testa vad som skulle hända om jag blev medlem och då kanske kunna få mail då du uppdaterar, jag blev altså inbjden att liksom dela din blogg, men det fattade ju inte jag och det kan ju ingen av oss hjälpa, jag tycker jag har nog med min egen blogg *skratt* jag tror ditt problem löser sig om du tar bort mig från din blogg. Kram Kraxa

 
Klockan augusti 02, 2005 11:59 fm , Anonymous Anonym sa...

Med Wordpress får man en del av de saker som du vill ha. Resten kan man ju lägga till... dessutom har du själv kontroll över allt och kan fixa med layouter och sånt själv. Plus att Kraxa kan prenumerera på RSS och därmed "ser" att du har skrivit...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida