lördag, augusti 20, 2005

Andrea kommer snart!

;-)
Det går framåt och jag har nu i alla fall startat en diskmaskin och hällt toamedel i toan.
I dag är jag inte alls så där darrig och tung i andningen och nervös och yr som jag varit i minst 2 veckor nu.
Kanske tog medicinen skruv?
Detta är i alla fall hemskt för jag tror jag utvecklat en tollerans mot Tradolan, som ju är en form av mildt morfinpreparat.:-(

Bäst funkar det om jag startar dagen med 2 treo + 2 Tradolan, men inte ens det har fungerat de sista veckorna.

Men i dag känns det helt okej .

Har väääldigt mycket som jag skulle vilja städa bort och göra nu då Andrea kommer, men hon är för snäll.
I går sa hon så här
(då jag sa:"Jag är livrädd att jag ska gå här och stinka och inte ha duchat då du kommer.")
-Andrea sa då:"Men Ankie. Jag ska väl inte gå omkring och lukta på dig heller."
:o)))

I natt drömde jag åter om bäbisar.
Fan vilka jobbiga drömmar det är.
Min vana trogen gör jag också om katter till människor i mina drömmar.
Det gjorde jag då jag var liten och låg länge på sjukhus.
Mellan min syster och mig är det 6 år.
Min mamma hade hand om dagbarn på den tiden då jag var 10 år och syrran 4 år.

Jag drömde då att alla barnen inklusive syrran var kattungar som fått kattpest och de dog en grym död, där det sakta ströps och var alldeles blåa i fejan.
(hur man kan få blåfärgad päls vet jag inte hur det går till.)

I natt hade grannens katt kommit bort drömde jag.
Grannfrunk knackar på och har ett vilt ansiktsutryck och är liksom gråblå i ansiktet.
Deras fina beiga norska skogskatt är borta säger hon.

Då kommer ett litet gråtande barn upp på tomten och en pappa ropar: "Det är okej med katten. Vi har hittat den och pekar på barnet"
.....eeeehhh??!!

Jag och grannen säger: Ja men nej tack! Detta är inte rätt barn/katt.
Sen viskar vi till varann att det var då en ful liten unge och så där ful är inte -kattens namn-.


Nä nu ska ni slippa höra om mina sjukliga drömmar på ett tag.
Har ju inget liv så i drömmarna går det hett tilll.

Solen skiner och det är lika varmt i dag=25+.

Återkommer.

3 kommentarer:

Klockan augusti 20, 2005 2:55 em , Anonymous Anonym sa...

Bästa kamrat Ankie! Jag läser alltid din blogg, men ibland när jag ska kommentera står det still och då inte bara här i din blogg såklart. Hoppas ni får trevligt du och Andrea och vad roligt att hon kommer!!
Kram Annica

 
Klockan augusti 22, 2005 1:59 fm , Anonymous Anonym sa...

Åh, vad trevligt det låter att få besök av Andrea!
Hoppas att ni får det riktigt mysigt och att du känner dig bekväm även om hon kramar lite på dig. ;)

 
Klockan augusti 22, 2005 2:04 fm , Anonymous Anonym sa...

Åh, vad trevligt det låter att få besök av Andrea!
Hoppas att ni får det riktigt mysigt och att du känner dig bekväm även om hon kramar lite på dig. ;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida