tisdag, juni 28, 2005

HurryCurry

Foto på kokoboken om indisk mat som jag fick av min syster
Är fortfarande väldigt lycklig över att ha fått träffa min mamma och min syster i går och fira min födelsedag i efterskott.
Jag fick denna boken av min syster och om ni klickar på bilden så kommer ni till aftonbladet där ni kan läsa om författaren och mer om denna boken.
Fick ta foto på boken själv därför jag fann inga ute på nätet på bokhandlarnas hemsidor.
Den är mkt färggrannare i verkligheten än min kamera och bildredigeringsprogrammet ville visa.

I dag sov jag för länge så klart. Eftersom jag städade i går och höll ett tempo som var 100ggr mer än jag är van vid.
Hade också ont i magen eftersom jag satte i mig mängder med kex och kakor och bullar och jag är helt ovan med sådan föda.

Har nu varit vrålhungrig i ca 1 vecka.
Bara jag inte är gravid??????
Brukar bara känna sån här hunger då och när jag ska ha lingonveckan.

Kvällen har varit mysig och R har bakat en pizza åt sig själv efter ett student-recept.:-)

Har fått reda på lite mer om huggormen, så ni som inte är rädda för ormar kan både läsa och kika här hos ::Kraxas hemsida::
Tror nu mer på att det är en snok.
Vi har inte sett till ormen nu på 2 dagar minst.
Om det är en snok så är det högst troligt att den flyttat närmare ett vattendrag.
Läste att dom brukar gå i från vattnet en stund på sommaren.
Minns inte riktigt varför, men kanske var det för att ömsa skinn?
Denna ormen ser lite grådaskig ut och kanske är det just därför?

Sen kom söta katten GahndiFoto på katt

upp hit och då har söta Marina skött om honom så att hans päls strålade och alla tovor var borta.
Har inte skrivit om det förut, men han hade som kådiga tovor i pälsen.

Han ratade bullens korv.
Va? DET som är så gott tycker vi människor som bor här på Soliga berget.
:o)))
Han fick då lite kattmat i stället och efter det åt han en halv korv i alla fall.:-)

Marina!
Om du läser detta.
Han buffar på oss som en tok och spinner högt och kurrar.
Han verkar mota in oss som sin familj på det sättet.
Läste att kattdjur gör så där för att sätta sin lukt på sin grupp s att säga.
:o))
Men han har ju sitt hem hos er och han tycker säkert om det bättre då det är varmt och skönt.
Han vill nog bara vila i från de andra konkurerande djuren tror jag.
:-)Annars får du säga till oss att vi inte ska ge honom mat då han kommer.
Han är svår att neka då han är så där gullig, men jag gör ju det om du säger ifrån.
Jag är nämligen lite osäker på om vi gör rätt då vi ger han mat?!

Men vi bor ju här året runt så skulle han få för vana att käka på 2 ställen så får han ju mat då han vill.

Börjar han bli tjocker får vi väl tänka om..*fnissar*:-)

Vi ska åka och fiska nu då M äntligen är ledig i 3 veckor och jag kokar gärna fisk åt alla kissemissar här på området.

Känns mkt roligare att dra upp fisk om nån ska äta den, annars känns det så onödigt att ta livet av fiskar bara för nöjes skull så att säga.

Nu ska jag fylla på med lite kaffe och rita en ny layout, tror jag.

Ses!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida