torsdag, september 08, 2011

Blodförlust, say no moer

Mår i dag? status på måendet= 1  på en skala 1-5 1 är helt värkfri och glad. 2 ledvärk och glad 3 ledvärk och ledsen 4 värk överallt men glad 5 värk överallt men ledsen väderleken är = Regnigt och halvkallt.

Jag har ingen värk nu då jag tagit medicin och legat i sängen och sovit hela dagen och halva natten innan. Är nu dränerad på blod och är kritvit i ansiktet när jag sist såg mig i spegeln. Trött, men inte narkolepsitrött, utan p.g.a blodbrist och medicinerna och det är långt i från sån där läskig trötthet som jag pratar om när jag har fått anfall och somnar överallt , t.o.m på toaletten. Ska försöka förklara detta för min läkare som tror att det enbart är medicinernas fel. Jag fick anfallen före jag fick ny stark medicin så det stämmer inte och jag har ju inte anfall mer än typ varannan vecka max nu för tiden. Medicin äter jag ju dagligen.

Är så illamående av LCHF-debatten. Blir generad av hur dumma folk visar sig vara om precis allt. De avslöjar glatt att de tror att de 2 läkarna som förespråkar kosten i fråga är vetenskapsmän. Ja herre gud!
Hur ska det gå med mänskligheten om sån här naivitet och okunnighet bland folk får fortgå år ut och år in på internet?? Måtte de inlägg som lär ut saker och som är hårda med kalla fakta läsas också men det tvivlar jag på då jag sett hur elaka svar de som hittils vågat säga något emot.:-(
 Är tämligen säker på att de här människorna aldrig läser god litteratur heller utan dom tror på aftonbladet och en del andra tidningar, dagblad och 2 ganska mediokra läkare och sen på all alternativmedicin och alternativ kost som finns + all pseudovetenskap, tror de på och de tycker att vetenskap är fult och löjeväckande..
 De övertolkar en  försvinnande liten del forskning till LCHFs fördel som också är både feltolkad och medioker  också , om man får tro dem som är vana med att tolka forskning.
 Säger inte att jag själv vet något om detta, men tror mig kunna sålla ut dem som verkligen kan förväntas känna till forskning och hur pass gedigna rapporterna bör vara och hur frekventa de ska vara för att tolkas som  tung rapportering.
Själv önskar jag att man kommer fram till att fet mjölk och riktigt smör är helt okej att äta i lagom mängd + det fett som sitter i kanterna på kött och eller insprängt där i. Känns som att jag har ett starkt behov av fett av den typen. Kan bli kraftigt sugen på smör nämligen.

Just nu då jag är "åderlåten "så är behovet av att äta jättestort. Men jag är för trött att fixa nåt annat än matlåda i micron. Lägger en klick smör på riset i stället så undviker jag att äta 2 mackor till matlådan, eftersom att jag vill tro att man ska äta färre kolhydrater, men inte för lite och helst då långsamma kolhydrater vilket inte ris är förstås.
Inte lätt när man är hänvisad , p.g.a sjukdom och rörelsehinder till att äta färdig mat. Om det ändå låg nån paprika i kylskåpet så skulle jag ta den. Om jag varit piggare hade jag hällt wokgrönsaker på matlådan.

Man måste vara frisk för att klara av att vara sjuk och sköta sig ordentligt.

Over and out!
"Stora eken"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida