fredag, augusti 05, 2011

Höftvärken tillbaka och propparna går.

Mår i dag? Hade svidande blåmärkesvärk i dag så fort jag rörde på mig det minsta lilla, men det försvann i vila så då har jag hållt mig stilla och fått mått bra ändå på det sättet.
Höftvärken kom nyss tillbaka med råge. Det gick proppar här hemma så att jag blev tvungen att älga runt efter telefonlurarna, de trådlösa. Det var folk här precis alldeles nyss men nu är alla försvunna när jag behöver hjälp att gå ut och byta ut propparna och jag tänkte då ropa på facebook efter hjälp men då kommer jag inte in där heller. Ingen telefon, ingen microvågsugn. Bara dom 2 som strejkar och allt annat som jag inte behöver fungerar perfekt. Typiskt, men jag hann få soppan varm åtminstone innan proppen gick. Är det inte typiskt så säg att när man behöver telefon och micro som fungerar rarätt alla andra dagar så ska skiten gå ur led?! Förresten.....Även tv-helvetet blev svart förut i dag och då älgade jag runt efter nya batterier till fjärrkontrollen. Hittade några som jag lade på laddning, varvid sambon berättar för mig i telefon att dom är inte uppladdningsbara. Jesus. Det hade jag fått för mig att de var när jag köpte dessa batterierna billigt, ett jättepack med 120 batterier i olika storlekar, på Tradera. Sen ville inte tv:n fungera ändå varvid jag pillade på alla möjliga inställningar och kanalsökningar och plötsligt så hade jag bild och ljud igen. Med mitt korta eller obefintliga arbetsminne så minns jag tyvärr inte vilken knapp jag tröck på för att få detta att hända.
Nu ska jag äta het grönsaks-soppa och leverpastejsmackor och dricka kallt vatten till.
Tjoflöjtan!
jag dricker öl på 1970-talet. Ja man gjorde så=drack direkt ur burken på den tiden:-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida