lördag, juli 30, 2011

Får äntligen en känsla av att vara utvilad.

Mår i dag? Bra på många sätt. Pigg i flera timmar och frånvaro av narkolepsi-sömn-liknande attackerna gör mig på megabra hurmör dessutom. Fick ont i armar och händer då jag trotsade allt och fotograferade lite småprylar att sälja på Tradera för familjens räkning.  Men hör och häpna. Efter en stunds vila var värken som bortblåst. Brukar aldrig hända annars. Och en sak till som jag lagt märke till senaste veckan är att jag kan sova mig till en avslappnad och återhämtad kropp. Vet inte hur jag ska förklara? Förut kändes det hela tiden som att jag sprungit färdigt ett maraton och varje cell värkte och var matt. NU kommer en lätt känsla och smärtfrihet efter ordentlig sömn. Har inte hänt på många många år, men nu är det ett faktum och jag ber på mina bara knän om att få fortsätta funka på det viset. Det ända som jag ändrat på som jag kan komma på kan hjälpa till att jag känner mig bättre, är att jag tar all medicin strax innan jag ska sova. Blodtrycksmedicinerna, levaxinet för sköldkörtelns underfunktion och antidepp och antiångestpillren. Inte värkpillren för dom tar jag sista dosen tidig kväll.
Levaxinet  har ju inte rotat sig och så fort jag kommit upp i nivå med en doshöjning så sjunker ämnesomsättningen och så har jag fått hålla på nu i flera år. Är uppe i 200 mg, eller jag tror det räknas i miligram? Är osäker! Kände mig fortfarande helt slut och trög och underlig så jag skulle iväg och ta blodprov och även för  järn och borrelia och jag kände mig modstulen som inte nånsin kan få komma upp i rätta dosen för att sen kunna bli friskare vad det gäller hormonpåverkan.


Nu är det en sak till jag har ändrat på och som så klart inte är nyttigt= jag har börjat att röka igen. Slutade hösten 2005, men nu är det ett riktigt återfall jag har fått. Ämnesomsättningen ökar ju när man röker så ja visst det kan kanske bidra? Vad vet väl jag?
Ska sluta röka en vecka innan provtagning och det för gott då igen. Vill ju inte uppvisa en kanske temporär förbättring av blodvärdena bara för att jag röker. Då kommer det bara bli så att jag får fel dos och kanske inte får rätt att höja dosen och får gå ännu längre med trögtänkthet och obehag, yrsel m.m helt i onödan.


Kort och gott ännu en bra dag. Ååååå jag glömmer ju berätta. Jag lagade ugnspannkaka i dag. Har inte stått vid spisen på jag vet inte hur länge sen nu och så bara huxflux befann jag mig där fullt upptagen av att mäta mjöl och mjölk och ägg och ugnen hade jag redan satt på. JISSES!:-) I min värld är detta något stort, men i den autistiskt drabbade övriga familjen så utropades inga hurra-rop, men dom tyckte att maten var god. :-)
Over and out!
swedisch cooking;)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida