lördag, juli 23, 2011

Kan gå igen. By ny Permobil

Mår i dag? Hysteriskt BRA! 
(förutom ledsenklumpen i magen av det som hänt i Norge självklart.)
Kan inte begripa när det blir så här bra i bland och  i går gick jag runt både inomhus och utomhus utan att höftregionen började värka , domna, vätska sig i benen m.m. så att jag får lägga mig ner.  Det har inte hänt på flera år att jag har klarat av.Konstaterar att det fortsatt likadant i dag. I morgon kommer jag utmana ödet och gå en promenad. Måste bara stålsätta mig så att jag inte gråter ögonen ur mig i fall jag går en bit och sen sätter allt igång igen och jag slutar kunna gå. Har förvisso full värkmedicinering och i det började göra ont i kroppen när den gick ur i går. Jag chansade inte i dag utan tar medicinen innan värkgenombrott kommer. Säkrast så.
Orsak till bra mående kan vara viktnedgång. Har ingen våg så jag vet inte säkert. Och det kan bero på att svullnaderna går ner då det ska bli kallare ute. För några dagar sedan då det var tvärtom, slog om till varmare väderlek så hade jag den värsta typen av värk. Den som förr fick mig att åka in akut till sjukhus, men som numera bearbetas med självhypnos och starka mediciner.
Kunde inte ens gå upp för att äta, utan sambon fick ge mig mat på sängen och det tog timmar innan värkpillren började verka ordentligt. 
Nu är frågan. Ska jag flytta utomlands till ett jämnare och kallare klimat? I så fall undrar jag vart det finns? Många med värk tycker om värme, men det gör inte jag och speciellt inte fuktig värme. Har aldrig gillat det. Men på Cypern har de torrare värme och den stod jag ut med iofs. Kanske jag kan bo där? Inte för att jag skulle gilla att behöva flytta och bo där. Men värken tar snart mitt liv och jag står mindre och mindre ut ju mer åren går.
Island då? Är det bara kallt så gör det inget om det är fuktigt, bara inte vädret slår om var och varannan dag?!
Är ju inte lik dem som har reumatism som brukar må skit då det blir regnigt och kallt ute.
Har läst om att jonerna i luften kan göra så att t.o.m gamla skador , t.ex en bruten arm kan börja värka. Det var en läkarspalt i en veckotidning jag läste om detta och han läkaren sa att det enda  botemedlet var att flytta till jämnare klimat.
Den som lever får se. Nu finns ju datorer såman behöver inte bli så uttråkad om man råkar vantrivas på det ev nya stället och har jag inte så ont i händerna kanske jag kan pyssla lite och få tid att gå?
Många undringar är det.
Sätter in lyktan igen, som ni kan ta med  er till er blogg för att skänka en tanke till Norges drabbade befolkningVälj *högerklicka* och *spara som*. Kopiera INTE länken till bilden tack! 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida