måndag, april 05, 2010

Publicerar sånt som jag blir refuserad för här inne i stället

Mår i dag? Först ingen värk, men sen kom den ändå. Trist.
Är dock rätt okej mentalt fast trött.


Nu har jag farit runt och debatterat på internet om LCHF, vacciner och gud vet vad.


Däremellan har jag försökt införskaffa nyttiga rutiner och såna som får mig att röra på mig lite i alla fall och det är att lägga upp auktioner på Tradera, Budera. Då får jag paketera småsaker och motionen består i att leta efter dem. Brukar kapsejsa inom bara några få minuters letande dock så detta är en låååångsam process och jag tar även hjälp av andra för att kunna hålla sånt jag lovar med leveranstid osv. De måste även städa undan efter min framfart. Ingen bra motorik precis så det ligger högar överallt.


Det är nästan för svårt för mig egentligen. Jag blir helt utmattad och behöver i bland sova så länge som i 4 dagar efter en raid, med undantag för lite mat , toabesök någon timmma eller 2  med inaktivt stirrande framför datorn.


Har ju diabetes och hela min ämnesomsättning tycks ha pajat. Är otroligt förvärkt och kan t.ex inte gå mer än ca 40 meter innan mina ben börjar domna bort och jag får skärande smärtor i höfter rygg och rumpa.


Detta ska jag få undersökt ordentligt har min husläkare lovat mig.
Om jag bara kan få gå promenader som förr i tiden, så skulle jag må så otroligt mkt bättre.
T.ex så sjunker blodsockret radikalt efter bara en kort promenad.


Kanske ska jag hålla mig till ämnet ? ;)
Har i debatten om LCHF lyckats bli nobbad att få in säkert hälften mina inlägg. Därför har jag börjat spara ner dem för att publicera här på min blogg i stället.


 De är inte otrevliga.
Jag kan klistra in det jag har skrivit här, men jag kan inte hålla på och korsposta mellan forum, bloggen, utan inläggen får förbli utan svar eller kontext.
(Tänk på att om ni "söker", att inläggen kan komma att publiceras där jag ratats,  bara för att få säga att jag ljuger, men då vet ni om det i så fall att de inte publicerades på väldigt länge i alla fall. Har filernas daum sparade också)
Senaste lyder så här:
"Är cencurerad bara för att jag berättade om att denna Sasserman håller på med det paranormala och denna sorts skepticism  är lika bärkraftig vetenskapligt som kloka gubbens hemsida är, som xx glatt och oförskräckt har länkat till förut, även om hon tog bort den länken sen.
Ogillar att man inte får uttrycka sig fritt här.
Jag har inte hotat, svurit eller varit otrevlig, bara påpekat fakta och så klart min åsikt.
Jasägarnas paradis verkar det vara härinne:-(
Har faktiskt aldrig varit med om att en blogg eller fora har så här pass stark cencur som det är på denna bloggen.
Har varit flitig debattör på vitt skilda fora i över 10 års tid nu."


Ännu ett inlägg som har ratats:

xxxx  skrev
"Vad är xx för larvputte? "
Hur kan du prata om folk som skriver här på det viset?:-(
Nu var det  en bra debatt med spännande argument och så kommer nåt sånt där plötsligt i från din penna och man tappar lusten att prata:-(
Självklart så refuseras jag nu, men jag spar på inläggen till min egen blogg i såna fall.


Ochså så har vi ännu ett:





Mamma hörde inslaget på radion. Hon blev inte mycket klokare av vare sig ena eller andra sidans argument.


Vi finns faktiskt vi också, som tycker att vetenskapligheten är något skral både hos livsmedelsverk och här på bloggen.


Man får helt enkelt fortsätta tänka själv och äta varierat och inte för mkt av nånting.


Tror mer och mer på det sättet att äta på som det var några 100:åriga japanska kvinnor (eller om de var italienska?) genom att äta mindre portioner och långsamt och så varvade dom detta med att harva ute på åkrarna.


De mådde toppen psykiskt också då de hela tiden hade tid att "klia varann på ryggen". D.V.S småprata om stort och smått. Ingen stress och ingen jäkt eller panik och inga dästa uppsvullna magar där inte.


xx ,du sa i en föreläsning att det kan vara ide att äta på en mindre tallrik , assiett. DET tror jag att du förmodligen helt rätt i.


Jag ,som tänker själv, tänker äta fet fisk lite mer än smör. Och absolut inte nåt äckligt becerell-smör:-) + dra ner på kolhydraterna och det går ju enkelt när man äter på assiett:-)


-Vad i hela himlens namn är det som är så farligt med det  som jag har skrivit så att man måste moderera bort det? 

6 kommentarer:

Klockan april 07, 2010 2:08 em , Anonymous Sossan sa...

Välkommen i klubben;) Jag har länge blivit bortplockad, inte alltid men ibland. Jag försöker nu hålla en lägre nivå men utifrån att jag faktiskt är nyfiken på hur AD resonerar så kan jag säkert upplevas som ifrågasättande. Senaste inläggen på hennes blogg har jag fått tre godkända och två icke godkända. I ett av de som inte blev godkända så skrev jag att hon gjorde en bra intervju i mittnytt men att hon kanske inte skulle svänga sig med siffran 99% om hon inte kan visa belägg för den.
Jag tror att AD vill ha en blogg med jasägare som hon sedan kan visa upp för världen som en legitimering för LCHF.

 
Klockan april 07, 2010 2:27 em , Blogger Min kopp te! sa...

Hej!
Diggar dina ¨åsikter och inlägg därinne!!

Jag drivs också av nyfikenhet på hur hon tänker, men hon skriver sällan eller aldrig om det.

Hon brukar mest säga att hon aldrig påstått sig vara kunnig på t.ex forskning, som svar.

Det duger inte då man svänger sig med tvärsäkra påståenden , med t.ex procentsiffror, tycker jag.

 
Klockan april 07, 2010 3:13 em , Blogger Ironia sa...

Ja, det är just det som jag oftast har problem med, den vetenskapliga argumentationen. Jag vill (och tycker utifrån att hon faktiskt skrivit böcker mm) att hon ska kunna argumentera för att övertyga mig som är skeptiskt. Dock faller argumentationen ofta och då tas det till personangrepp (dock inte från AD)Jag tror att LCHF måste få en vetenskalig aproach för att bestå.Det funkar ett tag att bara vara tvärsäker....men intressant är det var det tar vägen med LCHF

 
Klockan april 14, 2010 5:23 em , Blogger Zac sa...

Jag har käkat LC i drygt ett halvt decennium - mår bra etc.

Däremot mår jag allt mer illa av framträdande LC-are. Från början var jag också frälst och kanske mer än lovligt enögd i diskussioner. Idag är jag väl på sätt och vis lika övertygad, men har ett helt annat synesätt på hur man skall föra sig, beviskrav och vetenskapligheten. Censuren och vinklingarna är oerhört tråkiga. De devalverar också trovärdigheten hos vettiga debattörer.

Sorgligt. Förresten har jag också fått ganska neutrala inlägg censurerade hos AD. De som är tydligare emot har nog mycket svårt att komma till tals. Bäst är när man får aggressiva personpåhopp som svar på en kommentar - och sedan inte kan svara för sig - p g a censuren... *ryys*

Jag har mer kritiskt börjat granska LC-argumenten (se länken ovan) - inte för att påvisa att de har fel, utan för att påvisa att de kan vara rätt... ;o)


//Zac

 
Klockan april 14, 2010 10:58 em , Blogger Min kopp te! sa...

Zac! Har exakt samma tänkande som dig här.
Har inte käkat LC nån längre tid men tror också mycket på metoden.

Det är trist att det blandas i hop , vad man tycker om LC och vad man tycker är fel argumenterat.

Det är för många tvärsäkra påståenden om vad mer LC kan åstakomma än frågor om vad eventuellt framtiden kan erbjuda då vi vet mer om saken.

Jag tycker sämst om vinklingen att förvillarpriset ska ha delats ut efter att vof läst aftonblaskorna.

Det är ju bara för mycket. ALLA kan ju läsa motiveringarna och ser då att så är inte fallet, men det chansar hon och de andra på att ingen ska kolla upp.

Sånt för mig att tänka på hur sekter argumeterar.

Nu måste jag byta glödlampa. Skriver i becksvart mörker just nu och det gör saker med stavningen hehe:-)

 
Klockan april 15, 2010 5:02 fm , Blogger Zac sa...

Nu blev jag också refuserad... Tog efter ditt exempel och gjorde ett inlägg om det - och om VoF's forum...

Det är svårt att få in kritiska kommentarer i LC-land numera. Murarna tycks i denna diskussion byggas högre och högre.

Jag bara inte förstå vad det är som driver på? AD själv tar upp det gång på gång - själv har jag och många läsare glömt bort priset. Den enda som envist håller liv vid minnet är hon själv!?


//Zac

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida