fredag, augusti 17, 2007

Blodprov

Mår i dag? Lite svid i halsen, lite astma, lite värk, men i stort ganska bra

Motion? Gick ut på promenad med syster och mamma och har konstigt nog fått träningsvärk nu först? Det var 1 par dar sen de var här?! Brukar sällan få träningsvärk. Kan t.ex simma utan vidare 1000 meter och inte ha ont eller bli trött ens och aldrig får jag träningsvärk efter, men jag har kompisar som fått ont i varenda sena, muskel efter såna swim-turer.

Humör? Mycket gott

Värk på en skala 1-10? 5


Har pärlat i morse för jag måste ha nåt som matchade i grönt då jag skulle ut på äventyr till vårdcentralen och ta blodprov äntligen.
:-)
Fick så klart ont av det. Vad annars? Men det tar jag, för jag ska sova i massa timmar nu så då läker väl de irriterade nerverna får vi hoppas.
Den långtidsverkande medicinen gör verkligen susen för mig och allra helst dom dagar jag inte har så stark grund-värk, eller hur jag ska säga.
Ja ni förstår nog hur jag menar.
;-)

Vi hade asroligt inne i provrummet.
Det jobbar en ung förmåga, söt kille där som nästan jämt är den som får ta prover på mig.

Nu hade läkerskan glömt kryssa i rutan för min sköldkörtel och det tyckte vi var lite synd.
Så jag sa att det är synd man inte kan testa sånt hemma själv.
Då sa han att man måste ha vissa resurser då i form av radioaktivitet.
Jag föreslog ett kärnkraftsverk nere i källarn och så kan man ha labbet i tvättstugan.
Då kom han på att det är nya metoder man testar med numera och det var nåt som lät likt plutonium som skickas iväg i en tunnel och så sen mäter man återskenet, ljuset på väg tillbaka.
:o))
Vi skrattade så jag fick astma därinne.
Fy fan vad roliga folk kan vara på morgnarna.
;o)
Dessutom.
När jag kom så var det fullt i väntrummet.
Jag tog en extrem skvallerblaska och tittade i, och efter nån minut tittade jag upp och nästan alla var försvunna.
Sköterskan som öppnade dörren var lika förvånad som jag.
Vart tog de vägen?
Då sa den unga killen att dom äter upp oss patienter därinne och jag svarade ..Jag tror dig, för jag såg inte nån gå ut från väntrummet.
Hiiiii ha ha ha..jag dööör på gehör!
;o)

I dag har jag fått fixa håret på fem röda.
Lösningen på fett hår är=torrschampo.
Mamma gav mig det i födelsedagspresent, utöver de fina pärlor jag fick samt flera meter med smyckes-kedja , nickelfri.
:-)
Jag får superångest av att känna mig skitig och oljig i håret.
Så pass att jag inte vill gå ut på tomten ensengång.
Men nu har jag äntligen en chans att kunna fixa till mig snabbt om vi måste i väg nånstans, tack vare detta schampot.

Ofta mår jag ju så illa att jag inte klarar att gå in i duschen.
Har sån värk att hela proceduren med att slita av sig och på sig kläder gör så svinont att jag avstår.

Bra dagar så går det ju an, men ofta är det stora problem.
Jag kan nu vaska av mig i handfatet och sen fixa håret med det här schampot och på med lite hemmagjorda smycken, men ännu hellre då de fina jag fått av sajberdotra min.
;-)
Har en skattkista med hennes smycken som är så underbar att titta ner i.
Glimrande fina pärlsmycken finns där i , alla de färger och former.

I kväll ska jag slänga upp tusentals auktioner, för nu ska här säljas.
Har jag bestämt.
Måste passa på då mellan de urusla må-dåligt-för-mycket-värk-perioderna.

Kan dock inte fotografera för det är tillräckligt stelt och domningt så tunga kameran och allt plocket som krävs, blir för svårt, så jag tar helt enkelt gamla auktioner och lägger upp på nytt.
Voula! Jag har inte ansträngt mig alls i princip.
Sitter bara här på stolen och klickar okej lite här och där..Klart!!
:-)

Bråkar i forumet göra jag tyvärr fortfarande, men det känns skönt att slippa svara på dårarnas inlägg då jag skriver helt nya inlägg i stället.
Bra stöd har jag också från åtminstone 2 pers därinne.

Nu ska jag sova strax...
see ya!
P.s det är underbart vackert väder ute..
d.s

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida