torsdag, juli 26, 2007

sjukdom, eländes elände.

Mår i dag?Deprimerad, förvärkt, lite ont i halsen. Kort och gott har jag fortfarande galoppsjukan

Motion?Packade ett stort paket under tortyrliknande omständigheter...läs värk, stelhet, ledknäppningar, knak, brak, knaster i halskotorna

Humör?Argsint, deppig , besviken känsla

Värk på en skala 1-10? 16


Inte ofta jag har över min skala värk mellan 1-10 men senaste månaden , minst har det legat högt som faen.
Har nån form av ledinflammation och i värsta fall är det psoriasis-artrit eller en infektionsjukdom av nåt slag.

Mamma har psoriasis och jag har då och då utslag på högra armbågen och nu har det varit illrött, vrålkliandes, fnasigt och ser helt enkelt ut exakt så som mammas psoriasis ser ut.
Mamma har lite artrit.
Muskelreumatism sa de läkarn förr att hon hade.
-Finns den diagnosen kvar tro?

När jag orkar och innan jag skall till läkaren den 22 augusti, eller tidigare om jag får mer symtom. Då ska jag plita ner en lista på alla symptom jag har oavsett vilka, och sen skriva långt ut i kanten bredvid varje symptom , oroar mig mycket, oroar mig lite, bryr mig inte om....De 3 kommentarerna kom mamma på att jag kunde skriva ...
:-)

Har köpt på ming en driljard prylar på en viss auktionssajt.
Leker affär här och jag måste få in pengar då så det jämnar ut sig åtminstone, genom att sälja av lite av alla godsakerna....

Men värk, stelhet, apatin som då samtidigt slår till, hindrar mig varje dag i princip...

Ficn plötsligt en frisk dag, utan megamycket värk och då gick jag genast i väg på en långpromenad och hann med så där 20 olika sysslor och glad var jag som en lärka ...sjöng som en lärka...äää ni hajar..

Häpen och oförberedd som jag var börjde jag naturligtvis genast tro att så där ska jag må hädanefter...ha ha ha..HEJ vad jag bedrog mig...modell kraftigt självbedrägeri...

Nu har jag överdoserat huset alla mediciner och faktiskt så är jag tillräckligt bedövad nu för att ha klarat att skriva så här långt...
Mystiskt för hela dagen har varit som i ett töcken av röd, ilsken värk+ en äcklig klåda med utslag inuti händerna och på kanterna av fingrarna där , som sagt förut, tror jag va?,,,huden blir likadan som under fötterna, hälarna.???????

Vad i helvetes jävlar är detta för en sorts sjuka??
Har vrålsmörjt nu med kortison och tagit en allergitablett och kors i taket så lugnade klådan ner sig...Bäst att passa på att somna då jag har chansen...

Tack för alla era kommentarer !!
Alla kramar jag äger ger jag er i natt!
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaamelikraaaaaaaaaaaaam!

Etiketter:

3 kommentarer:

Klockan juli 26, 2007 12:31 em , Anonymous Anonym sa...

Skickar stärkande kram från Trollhättan!
*kraaaam*

 
Klockan juli 31, 2007 12:46 fm , Anonymous Anonym sa...

Bliv frisk!

Kram!

 
Klockan juli 31, 2007 2:51 em , Anonymous Anonym sa...

"El dotra! Det ska vara lock på potatisen har jag ju sagt"

Må så vara, men jag kokade pasta :)

Far åkte hem igår.

Inte banta bort hela Ankie. Blir så svårt att umgås då ju...

Ska till Göteborg på torsdag, så antingen får vi telefonera före det, eller när jag kommer hem igen (nästa vecka tror jag det blir).

Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida