måndag, januari 22, 2007

Mår i dag? Ganska bra

Motion? Lite bensprattel i varmt badvatten

Humör? Gott och jämt och inte hysteriskt åt nåt håll.

Värk på en skala 1-10? 4

Idag är jag förvärkt, men mer normalt värkande och trött i kroppen och inser att mina dåliga dagar är som att ha influensa ggr 20 ungefär.
SÅN stor skillnad är det.
Det är många många dagar i månaden som jag är helt utslagen och inte kan röra mig i princip.

Sen kommer några helt ljuvliga dagar där kroppen lyder och i förrgår gick jag en promenad i skogen.
Ingen trodde på mig då jag berättade det här hemma och sambon sa att han inte ens trodde på att jag skulle gått utanför dörren och ut på farstukvisten.

Men jag har ett vittne ha ha ha...lyckades träffa en av de få människorna som bor här på sommaren och på helger.
:-)
Jag fick älgskräck en bit in i skogen och vände hem, men det var helt magiskt sagolikt skönt inne i skogen och för mig att gå så pass långt utan att få ont i ryggen.
:-)
Har passat på att bada och göra i ordning mig efter konstens alla regler i dag då jag har chansen.
Orkar inte ducha eller bada så ofta som förr inte.

Passade även på att slå in de paket som folk vunnit av mig, köpt av mig, därför att de ska slippa vänta på sina saker i onödan om jag blir tvärdålig plötsligt.

Nu tycker jag själv att jag är astråkig som skriver så här..
Önskar jag slapp skriva om mående nån gång i livshistorien, men jag är sån att det som jag upplever starkast i nuet och som fyller mig med tankar är det jag sen skriver ner också.

Jag har fixat klart inne på tradera också så nu kan dåliga måendet komma utan att det stör...Jag har också lagat middag med en läcker lax-rätt som vi bara måste prova och potatismos till...
Givetvis är det fryst helfabrikat och pulvermos.

SÅ bra mår jag inte att jag kan stå och långkoka allt själv..Inte i dag.
Senast jag klarade nåt sånt var då käraste Andera var här hos mig och vi jobbade sida vid sida för att fixa i ordning till nyårsfesten här hemma.
Jag tycker det var det roligaste som hänt på flera år, de dagarna och nyårsafton då sambon syster med familj var här och ja som sagt Andrea också.

Nu vet vi inte hur det blir de närmaste 7 åren, då M ska jobba 7 nyårsaftnar i rad på nätterna.:-/
Men då får vi väl fixka fest helgen efter nyår i alla fall..
:-)
Allting löser sig sa han som sket i vasken en måndagmorgon..he he...

Har förressten köpt allting som behövs till en jättestor moussaka.
Det blir mitt nästa matlagningsprojekt.
Tar jättestark cheddarost till den och det brukar bli så ini glödheta gott och sen rött vin till det.
M har ju vunnit fina dyra viner i lotteri och dom smakar som om man kommit till himlen och fått i sig nåt där.
Underbart smakar dom allihop, så nu gäller det att spara flarrorna och fylla på med samma sorter framöver.

Men vi är verkligen inte några storkonsumenter av alkohol här hemma och särkilt inte sen jag blev sjuk och M jobbar varanann helg och innan dess träffade vi inga människor på flera år då vi bodde i 1:an och i lilla stugan här ute.

Vi kom i från precis ALLA människor under flera års tid:-(
HEMSKT kändes det och jag grät och var så deppad att jag såg allting i becksvart kolmörker.

Nu måste jag vara starkare psykiskt för jag skrattar flera ggr om dagen och tänker inga svarta tankar alls längre..:-)
Tänker på Karin Boye som skrivit en dikt till en kvinnlig vän som hon var osams med..
Hon skriver nåt om att *en svartalf hoppade upp och bet mig plötsligt i strupen..*
.nåt sånt..inte ordagrannt..jag minns ju inte..

Jag måste haft en ormgrop av svartalfar som trängde in i alla hörn i mig som de kunde..SÅ jävla ledsen var jag.
Tom och hade ont i magen av sorg.

Men sen fick jag rätta sortens antidepp-medicin och sakta sakta har psyket hämtat sig , samt att jag tror att återknytandet av kontakter gjort väldigt mycket också för psykiska hälsan.

Nu orkar jag inte skriva mer...
See ya!

3 kommentarer:

Klockan januari 25, 2007 10:46 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie lilla hur mås det.. ja det ser jag ju så dum jag är.
Skönt du piggnar på dej lite, du ska se att när våren kommer sprattlar det till och allt känns lite bättre:-)
Kramkram

 
Klockan januari 28, 2007 7:40 em , Anonymous Anonym sa...

hihi... skrattade gott.. är ju från västkusten... förstår ju vad du menar, men på min skärm står det räkfri sedan xxx vad det nu var...*ler*

Inte illa :-)

Men du har en fin sida!
Kram

 
Klockan januari 28, 2007 9:43 em , Blogger Min kopp te! sa...

:-) Ha ha!
Jag jag har bytt till googles blog , en betaversion som jag tror är fördig nu iofs.
Den har problem med språkinställningarna i koden så det blir såna här krumelurer då.
Jag har alltså inte stavat fel från början utan det står rökfri, och sen gör detta språkinställningsfelet att det blir räkfri+plump i stället...

Ska se om jag kan sudda nu och det kanske fungerar äntligen..
Tack för både kommentar och beröm!
Kram på dig med!
Ankie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida