torsdag, december 28, 2006

Buisness and sickness as usual

Ojojooj vad trött jag är.
Orkar inte med det jag vill göra=lägga upp auktioner och fotografera dem, samt snygga till både mig och hemmet
då det ser ut som ett bomnedslag här.
Har ändå lagt upp några strumpauktioner åtminstone och nån tupperware.
-Varför kan man inte få vara pigg för?
Jag får blodsockerfall hela tiden, trots att jag äter och äter och äter??

Men det är verkligen inge synd om mig när man jämför med M och R.
R har fått bihåleinflammation och M har fått svullen fot och infektion.
Båda var hos läkare i går och fick mediciner ordentligt.
R har ju snorat rejält ända sen han började i gymnasiet i höstas och nu kulminerade
det kanske iom denna infektionen.

Han smittar dock inte nu sen han äter pencillin och så har han ju varit dålig så länge så
man hoppas han inte smittar någon därför heller.
I morgon har han ätit antibiotika i 3 dagar så då ska det väl ändå inte vara nån fara.

Vi ska jag fira nyår här så det står härliga till och vill inte smitta ner gästerna då ju.

Var så trött i dag att jag vände mig bort från tv:n för att sova mera, fastän mina favoritprogram
sändes hela dagen och kvällen och säkert nu också mot natten.
Crime-night på discovery.
DÅ är jag trött när jag inte ens kan få upp ögonlocken och sluta att gäspa fastän
det är nåt spännande på tv.:-/
PROJEKT NU IGEN=

Har fått erbjudande igen som jag inte vet hur jag ska takla.
Problemet är som vanligt att jag är sjuk, men det synns ju inte utåt.
Mamma sa att jag ser så full av energi ut, att folk inte kan förstå även om jag förklarar hur
jag mår.
Vad jobbigt detta är.
Jag är nästan döv.
-Ingen kan se nåt på mig. (Har ju 2 synliga öron damn it!)
-Har 2 svåra hormonella sjuldomar.
Inget synns förutom att jag tappat hår baktill på huvudet.
-Jag har svårartad adhd+dcd.
Inget synns eftersom utmattningen och överaktiviteten finns innombords inne i hjärnan
på mig.
-Jag har fått förtvinade muskler och dålig kondis.
-Inget synns för jag är så tjock och frodig så.
-Jag har kronvärk av värsta slaget, var och varannan dag.
Inget synns eftersom det är senor och nerver inuti som kläms och är trasiga, i rygg armar och händer.
faaaaaaaaaaaaaan!!
Jag VILL ORKA!!!!
Jättekul ide dessutom.
Men problemet är att jag kan ju inte skriva regelbundet, utan måste ju pausa i bland i veckor.
När det gäller sånt som man måste vara noggrannare med än pladdriga inlägg i forum t.ex.

Måste nog tacka nej, om det inte är så att det finns nån som kan ta vid där jag sviktar?
Vi får se.
Om nu erbjudandet finns kvar vill säga, eftersom jag blev helt stum vid förfrågan.
Ville inte ännu en gång gnälla om hur lite kraft och hur ojämn jag är så jag sa inget i princip mer
än att det lät kul.
:-(
I dag är det första deppdagen på jättelänge.
Bara sjönk helt plötsligt och oväntat.
Nog lever denna depressionen sitt eget liv i min biologi alltid.
Måste ju vara så eftersom jag har massa skoj omkring mig och framför mig & ingen som helst anledning till nedstämdheten.
Ses!

5 kommentarer:

Klockan december 29, 2006 5:52 em , Anonymous Anonym sa...

Ha en riktigt skön helg och ett superfint gott nytt år på er alla! Ge Andrea, dig själv och din familj en rejäl nyårskram från oss här i Trollhättan!

*bamsekram*

 
Klockan december 30, 2006 12:58 fm , Anonymous Anonym sa...

* Saknar dej Ankie, men förstår samtidigt att du kämpar och har det tufft. Att det aldrig går om, dina krämpor.
Här kämpar jag på med näbbar och klor med både mej själv (kroppen värker som bara den i nuläget) och min mammas dilemmor.. inte loligt men ett måste för hur hade det gått annars :-)
Ett riktigt Gott nytt År på dej verkligen.
Kram på dej

 
Klockan december 30, 2006 11:15 em , Anonymous Anonym sa...

Gott Nytt År!

Hoppas att ni får en trevlig kväll.

Kram///M

 
Klockan december 31, 2006 4:44 em , Anonymous Anonym sa...

Önskar dig ett Gott, friskare, gladare Nytt År!!!

Massa kramar!/Tette.

 
Klockan januari 02, 2007 5:19 em , Anonymous Anonym sa...

Vet hur det känns med oväntade depperioder och värk som kommer och går, men jag hoppas du får bra perioder mitt i allt ändå!

Önskar dig ett BRA 2007!

Kram Caroline

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida