lördag, december 09, 2006

Surfar med en stylad Mozilla

Hej!
Har inte haft tid att skriva. Än mindre surfa, fsatän jag hemskt gärna vill och jag både saknar och längtar efter besöken hos er nätvänner.
Nu kanske folk tror att jag är sur på dem jag inte hälsat på men det är jag absolut INTE.
Älskar er allihop och for ever!!!!
Är så långsam med allt jag gör och nu gör jag en annan jätteroligt grej och det tar massor med tid.
Att det tar tid är antingen för att jag har fel på sköldkörteln eller så är jag så här långsam då det gäller tankearbete som inte får bli fel s a s.
Jag sitter länge och funderar innan jag skrider till handling märker jag med vissa ting.

Min systers man har ställt in en nynerladdad Mozilla firefox och den ar ju snabb som en raket..tjohoooo.
:-)
När jag laddade ner en sist så var det antagligen en utgående modell av webläsare och då var det så trögt att se bilder, vilket är mitt huvudintresse och snabbt att surfa för att läsa.
NU är det båda sakerna..Jätteläcket ju.
Rekommenderar verkligen er som inte ännu har Mozilla att leta reda på senaste tillskottet.
Jag vet inte vart man letar än, men kan fråga syrrans man Nikke Vart man bäst laddar ner och även hur man gör så den blir så här snabb och dessutom länkat och massa finesser upptill här.
:-)

Våran pysselhelg är det roligaste jag varit med om på minst 5 år utöver husbygget då förstås.
Men det är ju en matriellalistisk upplevelse med huset och detta var mer av andligt stuk.
Vi kände alla nästan en religoös harmoni där vi satt både vuxna och barn och satte i hop konstverk inför julen.
Jag hade ju köpt så många olika pyssel-tillbehör så hela bordet bognade, men det låg också serverat bredvid köksbordet. Är glad att vi köpte detta stora köksbordet för flera år sen för halva priset på blocket tror jag det var.
Eller nej det var i gula tidningen så jag hade nog inte börjat med dator ännu då och vi bodde på svartågatan 15 i Bagis då på tiden och då hade vi inte fått internet ännu.
Tänk vad åren går.
Tänk att vi hade ett liv innan internet...jisses!
:-)

Att några av de vuxna var med på pysslet var egentligen inte tänkt , utan jag trodde att barnen skulle pyssla och vi serva dem med nåt att äta och hjälpa dem om de hakade upp sig.
Men dom är ju stora nu...8 14 och så vi vuxna. Det var hela 3 barn där.:-)
Och få se nu 3 vuxna som gjorde julsaker och en vuxen..Min älskade M vilade på soffan och gjorde några tomtar..såna här i rött hårt papper som man viker ut så blir dom flera, gjorde han.

Jag gjorde en moderat-ängel..ha ha ha....ska ta kort på den sen.
M syster gjorde en värsafin krans som glittar och glimmrar av piprensare med glitter på.
Sonen gjorde en rysk kyrka av en av de 24 glasburkana med klotlock som jag ropat in på tradera av en nick som heter klipparn
Han säljer alltid jättebra saker, i partier s a s.
Man kan köpa 4 st underbart användbara tvättkorgar som även går att ta med på svamputflykter för de är så lätta och gjorde med nåt slags nät som är uppspännt och jättelätta att fälla i hop så man kan ha de mi fickan typ.

Jag har tagit foton, men som vanligt gör det ont i mina händer när jag måste fixa med kameran osv så jag måste hela tiden invänta att jag känner mig redo att utstå smärta.

Konstigast av allt var att jag inte fick ont av att pyssla på pysseldagen.
Har aldrig på alla år varit med om att jag kan sitta mer än 5 minuter med nånt som kräver att jag använder pincett-greppet.

Jag har ropat in en s.k saltstens-lampa på tradera och den renar luften från joner och gör lite annat också och jag tror den minskat min värk rejält, men i går och i dag hade jag rätt så ont så ja jag vet inte vad jag ska tro.

-Hur har ni andra det då?
Skriv gärna och berätta!!!!
Många kramelikramar!
Ankie

1 kommentarer:

Klockan december 09, 2006 11:12 em , Anonymous Anonym sa...

hejsan hej!
Jo jag tog oxså hem mozilla och har både IE och den.. knackar mej in med den ena och den andra var det passar. Allt är inte bra i Mozilla, men då kan man ju skifta som sagt. Kul du julpysslar, det gör inte jag alls ännu. Bara gjort julkorven/Leverpastaj.. allt annat har jag tills det blir en vecka kvar. Idag har vi varit i butiker och handlat nya kulor till granen som jag tänkt mej gå åt kaffe/champange/ beige/guld/conjak detta året.. har kört på med blå några år nu.. kul att ändra lite. Blev en fin juleslinga på balkongen oxså faktiskt.
Ha de fint Ankie och take care..
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida