lördag, december 16, 2006

Förkyld, födelsedagar och försäljning och köp

Mår i dag?Skit med nån sjuka i kroppen

Motion?Näej inte på hela tiden

Humör?aningens retligt

Värk på en skala 1-10?5 men inte i händerna direkt

Det blev inte av att vi besökte mamma min på hennes 80-års-dag då vi är förkylda
och hon är för gammal för att bli smittad i onödan då detta är en skitjobbig förkylning som sitter i i minst 12 veckor enligt vårdcentralen.
:-(
Jag började givetvis insjukna på mammas stora dag och vi blev hemma.
Den som är friskat nu är sambon. Sonen är urtrött på att vara sjuk så här länge och denna förkylningen är sån som nästan försvinner, för att sen dyka upp igen och vara rätt aggressiv med mkt trötthet och värk i kroppen dessutom.

Ur led är tiden.
Konstiga sjukdomar och konstigt väder.
Jag börjar nästan undra, även om jag inte är paranoid eller så.

Smultronen växer och frodas. I alla fall deras blad.
Hade det inte kommit 1 snöfall emellan så hade vi haft tomater utanför
sovrumsdörren t.ex och Lupinerna blommade också för den delen.

Jag orkar inte med det jag dragit i gång med försäljning av saker.
Orkar inte paketera dem de flesta dagarna utan får tvinga mig med ganska
kraftig värk i både armbågar, och fingrarna efteråt.
Men jag blir så nöjd då jag gjort affärer så ja det kanske är värt detta besväret?
I alla fall säljer jag grönjävligt billigt.
Flera för bara 1 krona.
Vet ju själv hur himla skoj det är att vinna auktioner till det prisen.
:o)

Hursomhelst så måste jag lägga av med att lägga ut för många saker, eftersom folk får ju vänta på varorna bara för att jag inte orkar packa dem så vi kan skicka dem.
Men jag har skrivit om att jag har kronisk sjukdom på min info-sida där, så jag hoppas folk förstår.
Alla säljare har ju olika regler och jag har sett många som skrivit liknande som också är sjuka och handikappade på olika sätt.
I gengäld har jag t.ex 10 dagars frist med betalningen och är aldrig sån att jag sätter negativt betyg på nån för skitsaker.
:-)
Hittade en bra födelsedagspresent i dag till min sambos systers man som fyllt år nu i december.
Blir så glad då folk dessutom erbjuder fler av samma sort så nu kan han få många av det jag köpt, tror jag..Måste kolla mejl från den säljaren nu.

Så här är det hela dagarna=MEJL att kolla från trettioelva människor och glömsk och trögtänkt som jag är måste jag läsa alla 5 ggr för att få i hop det s a s.

Med risk att låta tjatig så är det som sagt var därför som jag inte hinner med blogg och nätsurfning hos er kära nätvänner just nu, men jag ska se till att båda delar ska fungera.
Det dröjer bara lite..
Har även en julafton att planera och sambon jobbar natt hela julveckan så vi måste börja innan han börjar jobba med att duka och laga mat, för ensam klarar jag ju inte av detta längre.:-(

Ska fira minst 6 födelsedagar på julafton.
Det ni.
Men ingen av dem fyller på den 24:e utan har fyllt år de senaste 4 månaderna och vi har inte lyckats träffas.

Har därför köpt både julklappar och födelsedagspresenter nu i minst 2 månaders tid och paket anländer dagligen med brevbäraren.
;o)
Han måste undra vad vi sysslar med..he he.

Nä nu måste jag göra klart det sista och sen sova igen. Har sovit mest hela dagen i dag och har väl feber skulle jag tro.

Ses!

2 kommentarer:

Klockan december 22, 2006 9:25 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen!
Åh så längesen jag var här hos dig! Ser att du inet heller varit så aktiv att surfa runt hos favoriter. Samma här! Men idag kände jag att jag måste ta mig tid att läsa ikapp (så mycket jag hinner) och lämna ett litet avtryck samt så klart önska en GOD JUL!!!!!

Många många kramar

 
Klockan december 23, 2006 7:41 fm , Anonymous Anonym sa...

Ville bara önska dej en GOD JUL!

Julkramar /// M

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida