måndag, november 27, 2006

Mörkrädd rök, och saker

Sitter här mitt i natten och lägger upp mina auktioner, medans jag är tillräckligt pigg för att orka göra det.
Har varit så stensömnig i så många dagar nu och haft samtidig värk som varit jobbig.

Konstigt det är när man slutat att röka.
Plötsligt känner jag röklukt härinne.
Ingen av oss röker ju, mer än sambon som tar ett och annat bloss på verandan, men han är inte på verandan NU och röker.

Sonen säger också att det luktar.
Det kommer rökpustar liksom lite då och då sen några timmar tillbaka.
Blir skraj att nån lurar runt huset och röker samtiidigt??!!.:-(

Nu är det låst och larmat i alla fall.
;-)
Minns att grannarna sa att när vi satt på verandan och rökte så kände dom
ganska starkt att det doftade in till dem.
Det är ju i alla fall en liten bit emellan s a s.
Nu blir jag ju undrande, för det är INGEN av våra grannar som röker, mig veterligt??!!
Hu vad läskigt.
Är verkligen mörkrädd jag.

Son är hemma och är sjuk, med ont i halsen och han har blött näsblod så ofta att i morgon ska jag prata med husläkaren så han får ta blodprov.

Men det är troligen stressen från skolan som gör att han sover oroligt och han har alltid blött näsblod när han sovit för få timmar s a s.

I dag är jag pigg och nära på värkfri...Nu på natten, men innan på kvällen värkte det satan. Tog då medicin och det tog visst skruv rejält.
Inte alltid den tar bort värken så här bra inte.

Har så lite kontakt med alla nätvänner när jag blir så här orkeslös.
Jag kan tydligen inte göra mer än 1 enda aktivititet på 24 timmmar, för sen måste jag vila.
Vad tråkigt det är att inte fungera som man ska.
Jävla arbetsskada att ha allvarliga följder har jag tänkt på.
-Först så kan jag inte använda händerna till att städa, pyssla, fixa så som jag älskar att göra.
Inte mer än korta stycken.
-Inte kan jag skriva på datorn när jag vill, eller rita utan måste hela tiden vrålkäka farliga värktabletter för att klara av tangent-dansen.
-jag har blivit ännu sjukare på grund av skadan då jag inte kunnat motionera och jag har haft djup depression så jag inte kunnat gå på promenader.

Allt på grund av att jag är instängd i en kropp som inte vill släppa loss mina energier som är starka.

Ja ja...
Jag ska ändra på en del av detta så fort jag fått medicinen för sköldkörteln.

Har bökat runt med ekonomin och förköpte mig på tradera, men efter en sanering igen så har vi pengar..till jul.
Har ju ändå sparat massa pengar på att köpa billiga julklappar som egentligen kostar skjortan ute i vanliga affärerna.
Mkt är ju nytt eller bara omärbart använt.
Är så glad över alla sakerna jag vunnit så det är inte klokt åt det.
:-)



T.ex 2 stora aluminumkärl som jag ska ha ute i trädgården att plantera nåt träd eller nåt annat större.
Eller så behöver vi en regntunna till ...som de också kan användas till och om nån vill koka vatten för duch när de bor i lilla stugan så kan de göra det på den här
järnspisen som man eldar i och får då minst 15 liter varmvatten.
Bör väl räcka till fler kanske t.o.m?
:-)





Har också vunnit ett assnyggt blombord med spalje i string-modell 50-tal.
Nu kan äntligen mina klängväxter få nåt annat att klättra i än bara på handtaget till vardagsrumsfönstret och inne i min vad heter den...jo...Gullranka.
Klängväxten (som jag inte kan namnet på)..har liksom börjat hålla gullrankan i hand..he he.
:o)



Som en tvättäkta postiljon så skrek jag i extas då jag fann denna som vi genast köpte..

Bra för oss med adhd att ha ordning på posten så här ska sorteras..hihi...



Har också ropat in möbler hos en som bor här där vi bor och det var jättevackra "chesterfieldsoffor" i plych samt sidobord (funderar på lampan ni ser, de är 2 st )+ soffbord + speger och hallbyrå.







och en äkta matta som är såååå fin i vår hall.



Nu blev det lite knasigt eftersom jag inte visste om att dessa nog inte går att bära upp på övervåningen.
Hade tänkt möblera där ju för våra gäster och för oss själva så nu ska en soffa stå i köket och en i vårt sovrum..
humhummm...jag tycker det blir jättefint men M tycker inte det.
Men jag ska nog övertala honom och jag kans vinner en mormorsfilt




att hänga över så det kommer bli så jääääla vackert i köket och ...bekvääääääääämt dessutom+ en extra sovplats både i sovrum och köket då ju.
:-)

Vill samla alla människor jag älskar hemma hos oss.
Har saknat umgänge så jag nästan gått sönder, men nu är allt bra igen och folk är liksom mer tillgängliga igen.
:-)
Har t.ex inga småbarn längre så när vi nu ska ha pysselhelg så tyckte, trodde M att de var för stora för att gilla detta, men herreguuuud sa jag..de har väl barnasinnet kvar? Jag vill pyssla själv fastän jag är 47 år, men jag har för ont, tror jag.
Kanske kan jag ta en stor flirtkula och spejsa till ..vet inte..det får jag prova.
:-)

Måste vila..
See uya!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida