tisdag, november 14, 2006

Det var ett tag sen sist.

Mår bra och går bra.
:-)
Gick en ofrivillig men skön promenad i snabbt tempo i dag.
Var på sjukhuset och trodde jag skulle på diabeteskurs , men si jag
hade gått dit på fel dag.
Det är i dag (det vari går jag gick fel) tisdan istället.

Har fixat och donat med mina "affärer".
Det är jätteroligt och det lockar upp mig om morgnarna förutom
då jag drömt mardrömmar som i morse:-(

Drömde om eh hemsk och äcklig gubbe som hade hållhake på alla kvinnor
så han kunde tafsa på dem utan att de sa emot honom:-(
Den kom han efter mig och flåsade och jag tog en slags ryggmassage-grej som bestod
av vassa sylar och körde rakt upp i pungen på fanskapet.

Vaknar sen och är jättestressad.

Jag orkar inte vara i gång med blogg och hemsida just nu så jag kanske
borde hänga upp en skylt med *tillfälligt stängd* eller nåt?

Jag tänker på att jag kanske sårar nätvänner då det dröjer så länge innan jag hälsar
på hos dem som jag faktiskt surfat hos regelbundet i några år nu?

Om sidan är stängd då förstår kanske de som undrar ?

I alla fall har jag tagit mig för att ordna pysselkväll en lördag i december för
sonens kusiner.
Inte alla kusinerna då, tyvärr för då skulle vi bli för många och inte kunna pyssla ordentligt kanske...får dela upp det roliga och se sen om man bjuda alla kusinerna hit då vinden är rensad på saker.

Har i alla fall ropat in t.ex 25 söta glasburkar med stor glasknopp som lock och som går att skruva.
För bara 105 kronor.
Tänkte att den som vill kan få måla såna och skriva nåt på dem om de t.ex vill göra kryddburkar av dem...De bestämmer helt själva.
Jag dukar fram och puttar på med en och annan ide.
De skall få baka också pepparkakor och luccekatter, tänkte jag.

Vi börjar vid 14-tiden så får vi se om några sover över här sen på natten.
Har mängde med madrasser och nu ska jag komma i håg att jag köpte för längesen
uppblåsbara sängar som ju är kanon då man inte ligger direkt mot kallt golv då.
;-)
Jag tror det fungerar så, men vi har ju värme i huset och eldar vi i spisen blir det stekhett även på golven.

Har i dag planterat om några blommor också samt köpt 3 nya fina gröna växter.
Känner mig så himla duktig och detta att jag gick så där fort utan att bli trött är jag otroligt förvånad över.

Sist jag var orörlig och skulle gå mellan Kärrtorp och Bagis så kunde jag nästan inte lyfta benen efter halva biten..:-(
Det kändes som att jag hade stora stockar till ben med stenar till fötter och jag var så svettig och andfådd...

Antar att min diabetes och sköldkörtelproblem fanns där obehandlat redan då.
Det är några år sen sonen slutade i grundskolan och ja det var på avslutningen jag blev så här.

Har ju även märkt skillnad då jag går inne i huset, att jag rör mig mycket lättare nu, men jag är otränad.
NU har jag dessutom ont i händerna efter att ha skrivit så här långt.
Har mått så bra med värken i bergis 4 dar på raken...

Men eftersom jag planterade så höll de inte.
Det är ofta därför jag inte vill börja göra nåt eftersom då värker dom nästan som på befallning de jäkla labbarna:-/

Men jag är glad och harmonisk numera, med lite toppar av mani och dalar av depp.
Bättre än förr i alla falll...
Har även nu gått ner i vikt så jag ligger under 90-strecket..Kanske ännu mer..har inte vägt mig på några dagar och tänker vänta..
Fick hem vår jogging och promenadmaskin i dag. Ny och fin och nu djävlar anamma ska här tränas..Jag kan ju kanske gå dagliga längre promenader då, med tanke på att jag redan var så stark och pigg i benen i dag.
:-)

Hoppas att ni alla mår bra och att inga hemskheter hänt er medans jag inte hunnit läsa hos er.
Kramar!
Ankie

1 kommentarer:

Klockan november 14, 2006 9:51 fm , Anonymous Anonym sa...

Kikar in och säger "hej" och passar på att berömma dig för viktminskningen!! Himla bra jobbat! Verkar som att du fått in lite j-aranamma i vardagen. Samma här. Fast när det gäller vikten går det uppåt istället för neråt. Helt och hållet mitt eget fel...

Är inte ute och surfar runt så mycket längre utan fokuserar på hem och djur. Och i viss mån mig själv.

Låter kul med pysselkvällar. Önskar jag hade ro till sånt men se det går inte! Är för mycket maurer i kroppen på mig. *s*

Kramen på dig!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida