måndag, november 06, 2006

Snön har smält

Dagarna går och går och jag ser att inget blivit skrivet här.
Det beror på att jag skriver på andra ställen.

Idag är det vanlig vardag.
Sambon damsuger och har putsat vårt glasbord
och det luktar gott.
:-)
Solen skiner från blå himmel och all snön har smält bort.

Sonen gick till plugget i morse, trots att han varit'
vaken och svassat hela natten.

Han oroar sig för matten och blir så där
som äldre kan bli. Vankandes av och an.
Sitter med läxor sent på kvällen, därför att han
inte kunnat samla koncentration nog på dagen t.ex.

Det oroar oss lite grand.

Det är inte bra om han ska få nervproblem av
att han är så plikttrogen och fastän denna
gymnasielinjen han går är på prov.

Han får proiva på och vara där för att ha nåt att göra
i väntan på att söka in på folkhögskolan.

Ja han satsar ju 100% i alla fall.

Han har nyligen fått diagnosen Dyslexi.
Förr hette det att han slarvade då han var okoncentrerad.
Men nu har de konstaterat det jag själv och sambon alltid
trott att han har äkta dyslexi.

Vi får fundera på hur man kan göra för att underlätta det för
våran sötis-son på bästa sätt.


Nä nu måste jag hitta på nåt att äta.
Se yaa!

2 kommentarer:

Klockan november 07, 2006 6:19 em , Anonymous Anonym sa...

Skönt att son äntligen fått dyslexi-diagnos! Oroade mig faktiskt lite när läkaren påstod att han slarvade. Tänkte att han kanske missade hjälp i skola o dyl om han saknade diagnos.

Kram Andrea

 
Klockan november 09, 2006 7:46 fm , Anonymous Anonym sa...

Nu var det ett tag sedan jag var här och tittade till dig. Nytt har det blivit ser jag.

Det var väl på tiden att grabben fick rätt diagnos så han slipper få höra att han "slarvar"

Ha det gott!
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida