torsdag, oktober 26, 2006

Maniskt bra mår ja!!

Mår i dag?Maniskt bra och är utsövd till max

Motion?Jag har sprungit runt och plockat på brickor och i soppåsar

Humör?Hysteriskt gott

Värk på en skala 1-10?Börjar baske mig undra vart värken tagit vägen??? iofs är det kallare ute men inte är det kallt å andra sidan för årstiden..ja ja..en klar 1:a


Hej dagboken!
Ja ni som läser den menar jag.
:-)
De här listorna jag gjorde gör visst susen ändå på nåt sätt
Jag har diskat och röjt i köket 2ggr på kort tid t.ex.
Och så har jag bäddat rent i vår dubbelsäng med ett nytt dubbeltäcke
dubbeltäckespåslakan och nya stora underlakan.
Jäääääääääävlar vad snyggt det blev och jag sov som törnrosa i natt efter att
ha duchat och tagit på mig ett 3-dels-set i pyjamasväg.
Prickigt linne med spets (grått med vita prickar och med cremef'ärgad spets)
En omlott-tröja creme-färg och grå pyjamasbyxor.

Ska fotografera då vi bäddat..:-))

Jag har nu nått ett delmål=
-10kilo...men huvva..tänk...i sommar (om jag kan hålla den här takten?)
är jag en 55 kilos Ankie plankie istället för som från början 100-kilos.

Nu är jag manisk och glad och pigg och rör mig därför mycket mer än då jag får mina
depp-perioder.

Tyvärr urartar maniskheten i att jag handlar för mkt på nätet.
Men det är i alla fall nyttigheter jag köpt.
T-ex ett cykelställ och redskaps-upphäng och förvaringslådor som går att vika i hop.
Köpte dem på Jula.
Ska göra julklappar med hjälp av en maskin vi köpte men jag kan inte tala om vad för sort det är därför att Andrea t.ex ska ju få en av de grejerna i födelsedags och julklapp då hon fyller år den tiden på året och jag vill inte avslöja vad det är som hon får.
:-)

I går kväll firade vi sambon som fyllde 45 år och i dag firar vi sonen som har namnsdag.
Och så fyller Tette år i dag också kom jag just att tänka på.
Gå nu in och gratta henne.:-)Det ska jag göra strax.

Så nu har jag gjort det redan.
:-)

Har lekt kontorsfetischist i dag och handlade massa kontorssaker åt vår familj där vi behöver lappar att skriva på och sätta upp, helst i pannan, men eftersom det inte går så inköpte jag
-en stor anslagstavla i kork + 12 block (såna där man har på bordet).
-En stor pennvässare som man skruvar fast så vi inte ska tappa bort den.
-Plastmappar med clips och snoddmappar till sonen som han kan ha i skolan.
Vi var ju oförberedda på att han skulle komma in på gymnasiet redan nu.

Trodde ju han skulle få vänta till nästa höst och börja i folkhögskola, men ja nu går han i plugget och pluggar som en turbo.:-)
Han är en riktig duktråtta han.
Gullunge..
Mammas lilla lilla.....-äääää nu får jag ge mig.;o)
Han håller reda på sina papper men då motoriken krånglar så tappar han dem på golvet här hemma och knölar också i hop dem, utan vilje så att säga.
Han behöver helt klart mappar så han kan få dem utslätade och fina och kan hitta dem lätt.

Jo ja även mapparna lär väl försvinna, men det är sånt man får ta när man som vi har adhd.

Jag såg på ett seminarium igen på tv på kanal 2 om adhd i förrgår.
Den tjejen har själv både adhd och aspergers syndrom. Hon som föreläste och jag missade nog mer än hälften då jag inte slog på tvn i tid.

Men det hon beskrev som jag upplevt i hela mitt liv var=TROTTHETEN.
Hon menade på att det känns som att vakna med influensa varje dag.
Där satt hon spiken på pricken.
Preciiiiiiiiiiiiiiiis så är det.

Jag har bara några få bra dagar då och då och i dag är det en sån dag=vaknade inte och kände det som om värstinginfluensan infunnit sig.

Det är det äckligaste med att ha adhd.:-(
Andra grejer med adhd är himla bra i stället=kreativiteten (då den kommer i vågor)
Snabba asocciatoner ..(många tankar blir det:)
Känslan för rättvisa (att man inte drar sig för att smocka till mobbare och det direkt..PANG! Givetvis verbalt då förstås:)

Man märker precis allting (fåglar som kvittrar, folk som hostar, bilar som gasar, grävskopro som gräver osv osv...Men det är nyttigt när man går i skogen och plockar svamp, ja att man märker vart dom finns.Och samtidigt har koll på alla anfallande rovdjur typ älgen t.ex...hihi:)

Nu är jag hungrig och måste se om det ligger nåt i torrskafferiet för kylskåpet har nämligen gått sin väg. Så skitigt var det. Och fyfan vad det stank.
Sprejade med luftrenare sist jag öppnade kylskåpsdörren...

Ses!
P,s sambon fick en massagemadrass i födelsedagspresent och nu kan vi äta tårta också då sonen var snäll och köpte modell stor prinsesstårta efter skolan i går.
:-)
d.s

1 kommentarer:

Klockan oktober 26, 2006 6:06 em , Anonymous Anonym sa...

Du är störtcool och superduktig :)

Gratulera Herr Sambo i efterskott från mig.

Undrar om det blir storm här inatt? Vi har förberett oss hela dagen genom att baka bröd, städa, tappa upp vatten o.s.v.

Kram Andrea

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida