måndag, oktober 30, 2006

When i was young it seems that life was so wonderful, a mirecal

Supertramps låt. Minns ni den?
Babaji tror jag den heter.
Oh! In the darkness here.
There is noone to coming here.
When i see the reflektions in your eyes.
Is it time, Is it time,
Babaji oh your some to me....lall lall laaaaaaaaa tralla laaaaaaa!
:-)

Vaknade kl 5 i morse först och sen kl 8.
Hade tur då jag inte sov dygnet innan.
Drömde hysteriska mardrömmar så det var nog därför jag inte ville sova mer.
I en dröm hade jag en sån här måne till skalle på grund av att jag tappat håret.
I drömmen så såg jag hela tiden baksidan av mitt eget huvud lite snett uppifrån och jag
hyperventlierade av ångest i drömmen över att det bara var täckt med glesa sköra tunna hårstrån.
Vi var på en ålandsresa som skulle vara i 3 dagar och vi klädde upp oss och jag som klätt mig jättefint tyckte att skalligheten tog bort precis all charm jag ägde och hade.
Sen fortsatte drömmen med att jag inte hittade nån plats och jag hittade inte hytten och jag visste inte var min packning höll hus osv osv..
Precis så som det är i mitt adhd-röriga liv.
-slut drömmar-

Tänk att man kan förändras så kapitalt i utseende som jag har gjort.
När jag var 26 år såg jag ut så här:

Copyright Ankie

Fotot är taget på Korfu (skrev felaktigt Rhodos innan) i Grekland 1985 och det huset ni ser i bakgrunden tog jag och min reskamrat alltid en lång omväg för att få titta på varje dag på väg in mot staden.
:-)
Tänk om man ändå kunde få måla fritidshuset i de färgerna?
De är så vackra tycker jag.
Men kanske man får lov att köpa ett vitkalkat hus på Gotland en vacker dag , som man då kan måla i lätt ljusa pastellfärger?

Mår inte bra mentalt i dag och känner mig gråtfärdig och ångestfylld och jag har 0 aning om varför.
Är väl manodeppressiv kanske?

Sambo är ledig och på sjukhusbesök just nu men han kommer snart hem.
Ska bli skönt att få vara tillsammans, då när han jobbar natt så ses vi bara i nån timma då han måste sova hela dagen och kvällen.

Over and out!

4 kommentarer:

Klockan oktober 30, 2006 2:12 em , Anonymous Anonym sa...

Ankie-Pankie sockerpingla...

Söt som en karamell.

Kram///M

 
Klockan november 03, 2006 8:51 fm , Anonymous Anonym sa...

Oj, nu har jag missat ett tag härinne igen. Är emellanåt usel på att surfa runt och stannar bara i Betapet hela dagen lång ... :-O ;-)

Hur som helst - mysiga nostalgifoton! :-)
Men alltså, att bli sådär smal igen tror jag inte är någon "hit". Ser i alla fall på mig själv, om jag går ned lite, att jag ser gammal ut som FAN och inte ett dugg snyggare.
Tror att man behöver liiite överflödeskilon i vår höga ålder?!? hehehe ;-)

Men GRATTIS hur som helst till de första 10 kilona!! Visste inte ens att du försökte gå ned - du ser vilken superkoll jag har ... NOT. :-O
Går du på någon speciell diet eller?

TACK för gratulationen - både hos mig och härinne hos dig! Du är go du! :-)

Låttexten du börjar dagens anteckningar med heter "The logical song". ÄLSKAR den!! Lyssnar ofta på den! Mest för att texten är så sann och lite tragisk. Tragiskt alltså att man med åren ska behöva bli lärd att allt inte var så vackert och fascinerande som man som barn trodde ... :-/

Forumet jag huserar i, som du frågade efter tidigare, är i "Allt om föräldrar"-sidan.
Hamnade där av en slump - eller ... blev ditförd av en väninna och kan väl ärligt säga att utan småbarn har jag föga där att göra, MEN ... så har de ju detta stora forum som är rätt kul ibland. Just nu är jag dock rätt trött på politikbiten därinne - känns som att prata med en vägg, när ju 98% står enade på högerfronten. Usch och tvi.
Adressen dit är hur som helst:

http://www.alltforforaldrar.se/snack2/index.php?m_hi=forum

Kramar! Ha en skön helg!/Tette.

 
Klockan november 04, 2006 9:06 fm , Anonymous Anonym sa...

*Kramar*

 
Klockan november 05, 2006 1:49 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Ankie!

Jag ville bara hälsa att du har en vän på passagen debbatt.

Men att jag inte vill avslöja min identitet för andra.

Kan du hålla det hemligt?

Isåfall skickar jag ett mail och berättar...
du kommer att märka att du redan vem jag är förresten :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida