torsdag, oktober 12, 2006

Avgå?

Mår i dag?Har sovit

Motion?Har sovit

Humör?Har drömt goda drömmar:-)

Värk på en skala 1-10?Har som sagt sovit gott

Om rösträtt.
Detta måste vara det coolaste landet i världen.
Vem vilka var vardå?
Jo vi vårt land Sverige.

1-vi är rika som knösar.
2-vi har verkligen inga fundamentalister eller odemokratiska partier förutom de här vad dom nu heter..nya svenskpartiet eller demokratiska nazi eller vad dom nu heter???
De är i alla fall försvinnande små och behöver inte nämnas.
3-Om en regering inte sköter sig och håller åtminstone en bråkdel av vad de lovat i valrörelsen, så kickar vi dem lång väg och låter de andra på andra spelhalvan få komma igen och visa vad de går för i stället.
4-Vi är ganska naivt härligt ärliga här i landet också ända upp i toppen.
De erkänner glatt att de parkerat fel och rökt hach och skitit i att betala radio-tv-licensen.
5-då sågar vi dem vid fotknölarna och dömer dem till döden..Nä jag skojar, men vi vill gärna att de avgår , men själva har vi nog samma skrot och korn i våra fickor och mjölpåsar, men det skiter vi och vet ni. Det är så coolt att vi faktiskt kan göra det.

Vore vi i ett mindre demokratiskt land med mörkare krafter och där man faktisk kan bli skjuten om man röstar, så hade vi inte kunnat göra så här ostraffat.
-Har ni tänkt på det nån gång?

Om vi slutar att rösta dock.
DÅ går det käpprätt åt helvete därför att då kan främlingsfientliga ickedemokratiska partier få större utrymme och därmed mer att bestämma om och till slist kan de ta över och göra Sverige till en diktatur i ett enda nafs.

Därför är det bra om vi manngrannt går och röstar och ja hellre för min del då att alla röstar på moderaterna, (är själv sosse) än att röstdeltagandet minskar.
De är åtminstone fortfarande människor i det partiet , om än borgarbrackiga sådana;-)

Det läskigaste av allt är att det är inte alla som tror på oss som säger att man ska rösta även om man inte har hittat det perfekta partiet där medlemmarna aaaaldrig gjort eller gör ett endaste litet fel.
Det är dem vi måste utbilda i rösträtt.
Annars kan det gå käpprätt.

Ja ni begriper vad jag vill ha sagt väl?
Om inte skriv och fråga på tills ni är övertygade om att gå till vallokalen om ni så har fått lepra och kolera.

Okej jag erkänner.
När jag var jättesjuk i depression så röstade jag inte i ett val..(fy fan vad jag skäms men jag erkänner åtminstone)

Varför skrev jag allt detta nu då?
Jo för jag var impulsiv och röstade på aftonbladets sajt om att jag tyckte att alla 3 fuskande ministrarna borde avgå och så klart ångrade jag mig direkt, men då var det försen.
De är trots allt människor som kämpar inom demokratin, så de ska så klart få vara kvar...Nä ja inte hon kulturministern då förstås.
& kanske inte denna damen som haft svart hemhjälp i x antal år och samtidigt tjänat milioner.
Men kör till Låt henne vara kvar då så får vi se vad hon går för i framtiden även om jag inte litar ett skit på att henne och förstår att med den människosynen och orättvisetänkandet så blir det knapert och orättvist framöver.
Åtminstone för dem som bara tjänar typ 5000kr/månad.
Undrar vad damen sagt om det framkom att en sosse inom, låt säga SSU hade struntat i att betala tv-licensen och samtidigt hade den inkompsten?

Hade hon kanske sagt att den som lever utanför arbetsmarknaden och inte ens kan ta sig ett jobb och som dessutom skiter i att betala gemensamt överrenskomna skatter och avgifter, ska rullas i tjära och fjädrar????
Va?

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan oktober 13, 2006 8:29 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej gumman!

Har också tänkt så att knölen inte är farlig. Fick mig en tankeställare när min kompis N tvingades till operation för några månader sen. Hon hade en likadan fast på ett annat ställe på handleden. Hon fick precis lika jobbig värk som jag har emellanåt och svårt att lyfta/greppa saker. Hon har Kapral tunnel syndrom och jag misstänker starkt att det är samma för mig. Har en antydan till knöl på andra handleden också men den är inte lika stor och jag har inte lika ont där eftersom jag inte använder vänster arm/hand lika mycket.

Ang om ministrar ska avgå eller inte....Riv upp hela jädra valet och utlys nyval. Misstänker starkt att utgången skulle bli en annan. Egentligen är det en smula skrattretande det som pågår just nu...Alla gånger som de gapat efter vargen så fort någon sosseminister trampat snett, så startar alliansen med att tillsätta de värsta skattesmitarna och fuskarna på länge! Ska man bli förvånad? Nej, det var nog snarare väntat för de flesta utom lille Fredrik själv. *host harkel*
Som sagt...4 år kvar av eländet...

Recepten på bröden orkar jag inte skriva av, men det ena -havrebaguetter- finns i boken "Kärlek, oliver och timjan" av Anna och Fanny Bergenström.
Det andra -Persiskt bröd- hittade jag på nån hemsida på nätet och det är inget fiberrikt bröd alls. Enbart gjort på vitt mjöl, olja, fet mjölk och socker! Det ska du inte äta alls. *påpekar och förmanar*

Kramen!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida