söndag, augusti 06, 2006

lååångsam i tankarna +lååångsam dator

Hej! Att jag inte skriver här nu beror sannolikt på att jag är allt för trög i tankarna och så är datorn lika trög med att öppna sidor på nätet.
Den kanske också har underfunktion i sin sköldkörtel?
;o)
Lustigt att jag tänker sakta och den öppnar sidor saaaaaaaktaaaaa=upp till 1 minut får jag vänta efter att jag tryckt på länken tills sidan öppnar sig.

I 7 års tid har vi blivit urloggade var 5:e minut och i bland varanann minut.
Det slår mig nu att vi haft samma märke d-link på modemen genom åren.

Men nu har alltså urloggningarna upphört och bytts ut till dessa djävulsminutrar i väntetid.
För mig som har svår adhd så är det lika med tortyr.
Har ju ingen tidsuppfattning och det krypper i hela kroppen och humöret sjunker jättelågt under dessa väntetider.

Underligt nog så kan jag få upp sidor snabbt inne på Traderas auktioner så där har jag nu suttit och förköpt mig på grejor.

Vet inte men mina nerver är nog otroligt uppretade av att ha suttit vid datorn som klistrad och sen blivit så här mkt påverkad av urloggningarna som ger en fruktansvärda känslor.

Det går tyvärr inte bättre för mig utan datorsittande.
Jag är så långsam som en sån här, vad heter det?
Spökdjur kanske?
Nä jag tänker på nåt annat.....Sengångare är det jag tänker på.

Får inte till maten om inte allt jag behöver finns hemma t.ex.
Får stålsätta mig för att laga mat och den räcker tyvärr inte så tack vare mina luckor så går folk hungriga här hemma alternativt äter skräpmat.

Jag också åt skräpmat då vi inget annat hade.
Mådde skit faktiskt av att äta det.

Nu handlade M i går så nu har jag massa matlådor och de kräver ju ingen betänketid.

Tycker det är konstigt att jag har så mkt symptom på underfunktion när jag nu dubblat dosen levaxin.

Jag hade ju den kraftiga underfunktionen trots att jag stod på Levaxin, vilket en läkare ifrågasatte och trodde att jag glömt ta Levaxinet, vilket jag svor på att jag visst ätit dem.

Nu får jag komma till läkaren den fjärde september.
Kan nästan inte vänta tills dess.
Hela sommaren har gått nu och jag har knappt varit ute mer än några minuter några kvällar för att vattna blommorna.
:-(

Det har hänt lite roliga saker också.
1 Andrea var här och stannade i en hel vecka.
2 Ett par riktigt goda gamla vänner kom hit och vi hade så otroligt roligt då vi pratade och fikade i flera timmmar.
:-)

Jag har tappat massa hår så nu är jag snart skallig på baksidan av huvudet.
Inte kul.
Vet inte om det är repartabelt?
Kanske finns det löshår att köpa.?
Måste till en riktigt kunnig frissa och fråga.
Kanske kan jag fråga Tette?

Ha det gott alla i sommarens underbara tillvaro!

2 kommentarer:

Klockan augusti 07, 2006 9:35 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej Anki
Å jag förståe så väll med att vänta, finns inget hemskare det är som man krypper ur skinnet. Ibland blir jag sså full i skratt åt mig själv när jag blir frustreras över att få vänta en kortare tid, jag vet att det är lungt jag har tid att vänta, men just DÅ aaaa så frusteras jag är:)
Annars hoppas jag allt är bra i värmen. här är allt bra är lite trött på min bror men det blir man ju i mellan åt, specielt om man bor i hopp:D
Nä nu måste jag jobba lite.
Ha en bra dag.
Massa kramar Maria

 
Klockan augusti 10, 2006 4:48 em , Blogger RedAngel sa...

du e utmanad ;) kom förbi mig

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida