tisdag, juli 25, 2006

går ner i vikt mm

[edit] Skrev detta i går efter midnatt, men blev totalt urloggad[/edit]


Mår i dag?BRA!

Motion?Nej!

Humär?GOTT

Värk på en skala 1-10?0 i händerna och 2 i ryggen


Skriver inte långt för nu är det sovdax.
Är nu själv igen efter en veckas umgänge med en kär, kär vän. *snyft!*
Men det får gå det med.
Jag har inte varit så talför som vanligt då jag inte kan få i hop mina tankar än.
Det kommer ta tid för medicinen att ställas in så att detta tankeproblemet försvinner.
Har varit tung i kroppen ungefär var 3:e dag.
Fick urindrivande medel som blodtrycksmedicin-tillägg till Cozar.

I alla fall har jag mått genomsnittligt bra denna veckan.
Psykiskt har jag inte deppat en enda gång och tack vare vännens nya goda vanor så har

vi sovit om natten och gått upp på morgnarna och ätit ursmaskiga frukostar.
:-)

Vännen har också jobbat som en tok med vår tvätt och disk och det var så klart nåt

hon erbjöd sig själv.

Det kändes jätteskönt att komma i kapp och när diskbänken var så där ren, trots att

Micke hade jobbar-vecka.

Om jag varit själv här så hade det varit ett berg som väntat på M när han nu är ledig i

en vecka.

Jag har tagit 2 promenader, korta, med mina gåstavar och jag kommer inte så långt

förrens arselmuskeln börjar krampa, men jag går ändå den där lilla biten.
Man känner verkligen i hela kroppen att musklerna jobbar med hjälp av de här stavarna.

Har även gått ner 5 KILO i vikt.
Det ni!!!
:-)
Tänk att 5 stora smörpaket liksom bara droppat av mig och ja då kanske ryggen orkar

med att hålla mig upprätt snart.
:-)
Äter på pricken så som dietisterna vill att man ska äta då man har diabetes typ 2.
= Ingen mer rödmjölk, utan ramlösa + 0.5 l minimjölk.
Becels smörgåssmör.
Har inget smör om jag inte behöver.
Äter fullkonrnspasta och massvis med grönsaker.
Äter minst 1 stor middag+ 3 mellanmål+frukost.
Det går kalasbra tack vare att jag får käka 5 frukter per dag.
Dock inte fler än 1 frukt i taget.

Nu ska jag nanna....
Ha det gott och tack för era kommentarer!
Ska använda kvällarna till surfing hos er så jag kommer ikapp..

5 kommentarer:

Klockan juli 27, 2006 11:51 fm , Anonymous Anonym sa...

Wooow, blir så impad att du gått ner fem kilo. Ett stor grattis. det går ju åt rätt håll. Bra att du försöker röra på dig fast det är jobbigt. Jag körde hela poweryogaprogrammet och hela min kropp värkte som fan dagen efter. Tog en vecka innan jag var människa igen. Inser att jag nog bara ska göra halva passet med tanke på hur otränad jag är. Vil och behöver gå ner i vikt jag med men det är så svårt att lägga om sin livsföring. Är impad av dig Ankieraring. Kramizar

 
Klockan juli 27, 2006 2:51 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen ! Vad härligt och roligt det låter !! Gu´vad duktig du är som gått ner 5 kg!!! Jag pallar inte att skriva så mycket just nu. Det är mycket som är bra, men har det jobbigt just nu med en grej, jag har skrivit i bloggen, du får läsa där!!! Massor med kramar Annica

 
Klockan juli 30, 2006 9:51 fm , Anonymous Anonym sa...

Kram!

 
Klockan juli 30, 2006 11:15 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Anki
Förlåt att jag inte har skrivit, neb jag har haft lite svårt att sitta vid datorn. Jag är bara så yr hela tiden och mår bara illa, jag har haft jätte lågt järn halt i kroppen men vet inte om det är det som bråkar nu. ska i allafall ringa läkaren i morgon så får vi se. Orkar ju ingentin nu för tiden och det blir man ju inte gladare över:( Så jag hoppas att det blir bättre snart.
Och jag hoppas att du mår bättre tråkigt att fått diabetes:(
Kram på dig i allafall och jag hoppas att du kommer att må bättre.
//Maria

 
Klockan augusti 06, 2006 4:02 em , Anonymous Anonym sa...

Va bra du hoppat ner en del i skalan på viktkurvan. Datorerna är nog i allmänhet tröga nu i denna värmen.. förstå sej påare menar det.. de tål inte heller bli för överhettade. Det går så förbannat trögt här oxså.
Kommer in för att "delge" dej min nya bloggadress om du kommer på besök någon dag.. Ha de gott vännen o take it easy så löser det sej säkert.
Varm, het kram från ett hett Skåne idag (oxså)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida