fredag, augusti 11, 2006

Larm , familj på 12 kvadrat

Mår i dag?
Jättebra egentligen
Motion?
I går så, gick jag en sväng
Humör?
Hyfsat med tanke på att lingonv är på gång.
Värk på en skala 1-10?
Nja är lite svullen och varm i fingrarna men tror det beror på att jag skrev så mkt för en stund sen...3 kanske?

Hej!
Har mått bra i flera dagar och krpppen känns inte lika jobbig längre, samt ett viktigt faktum=JAG HAR FÅTT TILLBAKA MITT KAFFESUG!!!!
:-)
Det om nåt kan indikera att jag börjar få bättre värden hormonmässigt nu äntligen.
Ska ta blodprov innan den 4 september då jag ska till läkaren.

Kan gå ungefär dubbelt så långt nu inna ryggen börjar kännas som en knivkastartavla.
:-)
Ska på längre promenad med min mamma och syster nästa vecka så får vi se hur det går då.

Är lite låg i humöret då linongveckan ska starta, men det är bara liiiite låg som jag känner mig och alltså inte nåt problem
:-)

Har återigen fått upp en blomma på baksidan av huset som är lysande rödorange och påminner om opium-blomman men är mkt mindre.
Fotade den men hittar inte kamerasladden så foto kommer upp senare nån dag.

Fortfarande är datorn seg och öppnar inte länkar som den ska.:-(

I dag kom en karl hem hit och satt in larm i hela kåken.

Det är då för festligt för han och sambon hade gemensamma bekanta.
Den killen som sålde larmpaketet till oss, berättade att han och hans familj , fru och 3 barn hade bott och trängt i hop sig på 12 kvadrat i en stuga då de också precis som vi fått ärva ett sommarställe och byggt permanent.

Han byggde stora villan själv och under tiden hyrde de ett litet rum där man kunde tvätta sig och tvätta kläder, men i övrigt trängdes som i stugan på 12 kvadrat.

Det roliga är att dom bor på att grannområde här.
:-)
-Jag undrar hur många som fått ärva sommarställen av sina föräldrar för att sen bo jättetrångt för att ha råd?

-Att vanliga knegare hade fritidshus var ju inte vanligt förr, men blev det på 60-70-talet och det är väl en sorts generationsskifte nu?

Jag får nypa mig hårt i armarna för att inse att huset vi nu bor i med 2 våningar och 153 kvadrat verkligen är vårat hus.
:-)

I dag sov jag på dagen uppe i lilla fritidshuset och M har städat vardagsrummet där så det var så tyst och rent och behagligt att ligga och sova i bäddsoffan där nu..
DOCK återstår intensivrengörning av golv och kök innan man kan bo där, samt att vi inte har telefon och vatten indraget där just nu, men det ska bli framöver.

Kan nu göra 2 små sovrummen jättefina för vi har nya madrasser och en ny sängstomme.
Det ska bli roligt och så ska vi måla om och lägga golv därinne+riva taket på verandan.

Oj! Nu hällde jag ut massa treo-vatten på knäet..fyyy faen vad kallt det kändes....

Synns!

1 kommentarer:

Klockan augusti 13, 2006 12:19 em , Anonymous Anonym sa...

Mysigt att ha sommarstugan/fritidshuset på samma tomt. Bra att ha som gäststuga eller för sonens första egetboende när han blir lite äldre.

Är det bra att fått tillbaka kaffesuget? Själv så skulle jag gärna bli av med mitt. Vill avgifta mej helt från socker, koffein och onödiga tillsatser om det gick.

Kram///M

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida