tisdag, maj 30, 2006

Svammel om flera olika saker

Mår i dag?Halva dygnet har jag mått skit och nu mår jag bra

Motion?Nej

Humör?Urdeppigt halva dygnet och nu lugn och glad, men irriterad

Värk på en skala 1-10?Rygg 3 händer 6 efter att ha skrivit o innan var det 0


Efter en halv dag till i deppens tecken så släppte skiten bara helt abrubt??!!
Ja inte klagar jag.
:-))
Bara undrar vad det är som gör skillnaden?
Ja vad som är avgörande för att plötsligt gå från mörker i sinnet utan tankeförmåga nästan, till att bli på skitbra humör och bright i huvudet??

I alla fall är jag än mer övertygad om att mediciner så många som det bara går, ska ut ur mitt nervsystem.

Såg på operation av sköldkörteln på tv och där förklarades att den styr ju centrala nervsystemet.
Men jisses.
Jag har ju fullkomligt drängt mitt CNS med olika toxiskt verkande kemikalier.
Ingen vet heller hur de interagerar med varann.
Man vet tydligen bara vad 2 substanser kan göra, men icke fler.
Jag är rädd.
Tänk om man får men för livet av detta?
Tänk om jag aldrig kan få bli mig själv igen?

Har dock märkt av de få ggr jag inte käkat medicin att jag får direkt tillbaka mitt explosiva humör och mitt jävla tjattrande och tjatandes , negativa beteenden och det kommer inifrån nånstans från reptilhjärnan känns det som.

Det är det största hindret för mig att avsluta antideppressiva medicineringen, eftersom jag lider hemskt av skamkänslor då jag gör så där.:-(
Vill ju inte och menar fan inte ett ord av det jag vräker ur mig vid alla explosionerna.:-(
-Är inte alls nån argsint hagga innerst inne utan glad.

Men M och R säger att det inte gör nåt att jag är sån.
Men jag undrar jag om de bara inte glömt hur jag var??

Nu fick jag läkarutlåtandet i dag och upptäckte en hel del knasigheter, felaktigheter som jag som är pedant inte kan släppa förbi.
Måste nog skriva om läkarens utlåtande så det blir rätt och så får jag sända honom detta så får han renskriva.
Han skrev fel om min sjukdomsbild och om min jobbakgrund.
Det är ju så att jag jobbat sen jag var 14 år och blev skadad i armarna redan 1984 och sen jobbade jag i 10 år till med skadorna som då blev helt jävla sjukt förvärrade:-(

Det skrevs fel om sonens kommande utredning också.
Är så trött på att det jag säger aldrig går in i öronen på auktoriteter:-(
De tolkar ju om det ja säger och jag märker också att detta händer medans vi pratar, men man är ju finkänslig och vill inte sitta och korrigera och fråga om de verkligen förstått, men det är fan i mig vad man skulle behöva göra:-(

Jag var tydlig och kortfattad då jag berättade såna fakta som svar på direkta frågor, men lyssnades det?
Nä! Skulle inte tro det...
Här blir jag upprörd faktiskt.
Därför att denna läkaren gör nu samma misstag som alla andra=underskattar min förmåga.
De tror ju inte att jag har koll tydligen.
Märktes tydligt då vi pratade om att jag var sjukpensionerad.

Jag sa att det var jag tillsvidare på heltid och har så varit sen år 2000 och innan dess hade jag sjukbidrag, halvt och helt sedan 1992.

Läkaren har då skrivit att jag har sjukbidrag sen 1992 på ett ställe och på ett annat att jag var sjukpensionerad, men utan att nämna från vilken typ av jobb och för hur länge + att det är en helt godkänd arbetsskada som jag har.
Han skrev att jag väsentligen frisk innan 1992, vilket jag så klart INTE var men jag jobbade ändå.

Innan dess har jag jobbat dubbla skift i många herrans år och totalt slitit ut mig och genom överaktivt och dåligt bromsande av mig själv så jobbade jag ju fackligt och pluggade samtidigt som jag jobbade övertid..
och var ute på krogen på nätterna.
Jisses !:-(

Det går nog inte att förmå läkare att inse hur jag jobbat och på vilket sätt alla turer med sjukbidrag , arbetskadeutredningar och allt det andra var på den tiden.
Nu är det ju nya tider och ingen jävel får väl godkända arbetskador i dagens samhälle?:-(
Inte nån kan väl jobba sen 14 års ålder då man kräver högskoleexamen för städjobb typ?:-(

Det finns ju inga okvalificerade arbeten längre.
Finns det jobb föressten? Utöver åtgärder???
Gud vad jag tycker att det har gått snett i hela arbetslivet, arbetsmarknade .....:-(

Over and out!
P.s mådde bra tills jag kom å tänka på det jag skrivit här ovan..blir så jävla arg på orättvisorna....d.s

2 kommentarer:

Klockan juni 02, 2006 8:51 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Bästa Vännen min! Men fy, fasen vad överkörd man skulle känna sig!!! Jag blir så arg när jag hör om felen doktorn skrivit. Jag håller tummarna för att det ska rätta till sig vännen att han ändrar på felaktigheterna!!! Har varit hos mamma i dag Anna var också med, det var trevligt, men det blir så mycket babbel *skratt* och jag blir alldeles slut, men lilla mamman är såklart pratsjuk. Även om hon har hemtjänsten att prata med blir det ju inte på samma sätt!! Nu måste jag bara varva ner och smälta dagen!! Kramilikram

 
Klockan juni 04, 2006 3:08 fm , Anonymous Anonym sa...

Hejsan gummsan!

Jag har aldrig gått på en sådan utredning som dig eller liknande.

Däremot var jag förra veckan till doktorn pga av mina händer (IGEN). Innan hade jag peppat mig som tusan, likaså hade vänner sagt att nu måste de göra något på allvar! T o m min chef sa det då jag t o m fått skriva på en "rehabiliteringsutredning" på jobbet.

Läkaren jag besökte pratade hemskt dålig svenska. Inte lite med brytning, utan mycket. När jag sa något så förstod hon inte.
Jag ställde en fråga, hon förstod mig inte. Jag omformulerade frågan 3 gånger och tillslut svarade hon: "Jaha" och nickade lite.
Eh??

Jag har inget emot en läkare som bryter eller så, men när personen inte ens förstår vad jag frågar fastän jag ställer frågan på 3 olika sätt?

Hur som haver så ville hon att jag skulle prova att ha skenor på natten, på händerna. Visst kan jag göra det, men jag vill ha en utredning OCKSÅ. Jag vill bli röntgad, göra en muskelundersökning eller liknande. Jag vill inte bara ha skenorna. Jag vill veta VAD som är fel.

Hon svarade då: "Har jag sagt något annat eller?"

Jag vart osäker på om hon sa så pga av dåligt uttryckt svenska eller inte. Jag sa svarade bara att det var ju bra. Hon sa då att visst skulle jag få skenorna.

Jag vart såklart tvungen att fråga då om hon skulle skicka någon remiss till t.ex. en muskelaktivits undersökning? Hon svarade: "Jag kan inte förkorta väntetiden". ÖH??

Vidare så hade jag pratat med en annan läkare om eventuella fel, med mina händer. När jag drog upp detta så svarade hon bara:
"Nej, det kan inte vara dessa fel för det har jag inte läst om".
Ingen doktor kan väl ha läst om allt? Kollar man inte upp sådant innan man svarar?

Sedan sa hon: "Du kan välja mellan två saker, operation eller skenor".

Vad för operation, undrade jag då? Varpå på hon svarade att en operation kan jag inte få eftersom det inte finns resultat!?????

Jag gav mig inte förän hon på egen stapplande svenska sa: "Ja, jag skickar remiss så du får skenor och jag skickar remiss så att du för göra en "muskelaktivitets undersökning".

TACKAR!! :)

PS Jag översatte såklart det hon sa till hyfsat korrekt svenska när jag skrev mina "citat". DS

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida