söndag, april 30, 2006

Viktuppgång och mindre rörlig...

...är inte en så bra kombination.
Det har sambon noterat =att jag äter kopiöst mycket mer på senaste månaden.

Åt ingenting extra eller gick upp nåt alls i vikt de första 7 månaderna då vi slutade röka, så vaför nu??

Om det är nikotinbristen som gör att ämnesomsättningen minskar då man slutar röka , så har jag ju ingen sådan, eftersom jag tuggar Nicorette och snusar.

Är väldigt lättuttröttbar och efter att ha gjort om hemsidan i morse så gick jag och lade mig och sov djupt i flera timmar.

Känner mig också förkyld nere i halsen, men det är väl allergi då , eftersom det blir bättre med allergipiller.
Dock är jag nu skraj för att ta ett enda piller extra , sen vätskesamlingen i benen och magen kom.
Det är efter att jag tagit blodtrycksmedicinen: Plendils billiga kopia (som jag glömt namnet på)som jag får som mjölksyra i hela kroppen och blir tung och konstig och illamående.
En sak till.

Jag mår illa vid tanken på att koka kaffe och dricker knappt nåt kaffe alls nu och det är då rakt inte likt mig.??


Känns som om jag vore gravid faktiskt, men det vet jag ju att jag inte kan vara.
-Eller vet jag det säkert föressten? Hum hum tänka tänka..??!!

I dag är det sorgset igen, då jag noterar att min sociala fobi hindrar mig från att gå ner och kolla på majbrasan och tjattra lite med folk.

Det blir nämligen jämt fel då jag pratar med andra.
Häromdagen t.ex så ringde en granne.
Hon frågade hur det var med mig och jag svarade att det var som vanligt lite halvdant med mig.

Ville inte gnälla eller utveckla detta vidare, så jag frågade hur de mådde och familjen osv.

Hörde en hund skälla så jag frågade om dotterns hund var där och hon sa att det var den.
Sen sa hon att det är ju så jobbigt med hund.

Jag sa att ja det är ju nästan som att ha barn, men ett kärt besvär.

Hon sa återigen att det var jobbigt.

Jag visste inte vad jag skulle säga...Skulle jag säga att jaaaaaaaa det är JÄÄÄTTEjobbbigt!!!?

-Eller hade jag inte redan bekräftat det hon sa?

Då blev jag så där torr i mun och hjärtat och pulsen ökade ggr 10:-(

Kände att jag tappade närminnet och inte skulle vara så säker på att nästa mening eller kommande ord skulle komma i rätt ordning, eftersom jag glömmer det jag tänker ,som kan hindra att fel ord ramlar ur s a s..

Men självklart skulle jag glappa med käften ändå så jag hörde mig själv säga:
Ja ni är välkomna att titta på huset när ni vill. Bara å plinga på dörren.
Men va fan!
Inte vill väl hon komma in här ,då dom inte varit uppe och inne hos oss på alla de typ 50 åren som de bott här heller??!:-/ Varför frågar jag då för?

Det var för att hon frågade om vi flyttat in än och jag kunde ju säga ja och då tänkte jag på att andra grannar velat titta och då tänkte jag vara artig, men höll inte ordning på skillnaderna mellan granne och granne, fastän jag egentligen vet exakt hur landet ligger som man säger.
Nu tror jag att hon tycker att jag är mallig över vårt STORA hus och liksom skröt om det, men så var det ju inte.
Och jag vill inte ha OVÄNTAT BESÖK (jävla gevalia)

Jag kan inte lita på min egen käft, så varför inte sy i hop skiten för gott?

See ya!

4 kommentarer:

Klockan maj 01, 2006 11:23 fm , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen!
Va fint du har gjort!!
Idag kunde jag inte låta bli att skratta när jag läste ditt inlägg. "Sy ihop käfte för gott". Jag känner igen det där. Jag vill inte heller ha OVÄNTAT besök, bara av nära och kära. Avskyr när det plingar på dörrn och det står nån där som man egentligen inte vill umgås med. Har ju sorterat bort många kontakter ur mitt liv som bara tar min energi, men ibland glappar min käft oxå och vips har jag ett oväntat besök. Jävla Gevalia *skratt*
Kramisar i massor

 
Klockan maj 01, 2006 1:20 em , Anonymous Anonym sa...

Men Ankie, jag tyckte inte att du sa något fel. Hon ringde och kanske så var hon nyfiken på ert hus men ville inte bjuda in sej själv.

Det hon sa om hunden var kanske bara något att få samtalet att fortlöpa men att HON inte visste vad hon skulle säga. Där kanske du kunde svara lite...ja jag vet ju inget om det eftersom jag inte haft hund pga min allergi. (Om det nu är så)

Man behöver inte ha NPF för att säga grodor. Det gör alla någon gång, och jag gör det nästan alltid. ;-)

Fundera inte så mycket över vad folk tänker och tycker, för förmodligen så märkte dom inte alls det som du nu tyckte var så hemskt. Var dej själv. Huvudsaken att din familj älskar dej för den du är. Man behöver inte falla alla i smaken.

...och nej, jag tror inte att någon tror att du är mallig över huset eftersom ni bott så trångt och jäkligt de sista åren. Om du nu skulle vara mallig så har du all rätt att vara det tycker jag. Det är ju ett superfint hus.

 
Klockan maj 01, 2006 3:42 em , Blogger RedAngel sa...

*S* Akej daa...såg på nisses... kallar väl tillbaka Boris då!
Skicka han till Nisse istället!!!

Bra va hahaha!

Och du...oväntade besök är icke alltid så kul, försöker fäkta av mig galna grannen...hon vill rasera mitt hus å hem, ge mig onda ögat, men jag VÄGRAR!!!

 
Klockan maj 01, 2006 10:39 em , Anonymous Anonym sa...

Hejsan!

Tycker du skötte dig utmärkt i ert samtal. Var ju inget dumt du sa. Lät artigt och trevligt.

Man måste ju inte ha svar på allt som folk säger. Ibland räcker ord som "jaha", "ja", "ok" och "nehe". Finns inte alltid en anledning till att komma med bra kommentarer. Detta brukar dessutom vara ett typsikt kvinnligt fenomen har jag hört. T.ex. om någon berättar om ett problem så får man för sig som kvinna att man till svar ska säga en lösning fastän det bästa ibland kan vara att bara lyssna.
Inte behövde du ha något bra svar/kommentar på hennes hundtankar.

Jag ser inget knasigt alls med det du sa.

Å du vet som vi pratade om... i första hand så handlar det om DIG, det hon tror/tycker/tänker få stå för henne :)

Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida