söndag, mars 05, 2006

Vänskap

Var inne hos Nina och läste om vänskap m.m.
Hon skriver alltid intressanta inlägg i sin dagbok.
Har fått kommentarer som värmer och stärker.
Och jag känner mig mindre ensam om detta problemet.
Tack till er!!!!
:-)
Har sett på tv-serien vänner i flera veckor nu, eftersom parabolen snurrat så vi inte
kan se på tv alls för tillfället.
Den serien är ju skojfrisk värre, men det finns en allvarlig slinga, som en röd tråd i alla avsnitten och det är att den visar hela tiden hur mycket dom tål från varann då dom älskar varann så mycket.
Det värmer i hela mitt hjärta och jag kan inte sluta att titta på fachinerat och tänka att sån vänskap både har jag och har haft några stycken genom livet.
:-)
Vi har nu köpt fler säsonger på dvd och jag kan knappt berga mig tills nästa vecka då de landar i brevlådan.

Kanske är jag en naiv drömmare, men det kan väl inte vara omöjligt att få känna 100% tillit till andra människor än sin egen familj.?
-Varför frågar jag då jag redan vet svaret?
Har ju t.ex Annica som jag känt i 40 år nu och så som vi bråkat och sagt saker åt varann så border vi ju hata varann, men det gör vi verkligen inte och våra gräl brukar aldrig sträcka sig mer än max nån timma..Kanske 2;-) Okej om vi mejlbråkat kan det gå ett tag..ha ha...Hemskt då det pågår, men sen sansar vi oss alltid...
Vi tjafsar väl ungefär på samma sätt som de gör i tv-serien vänner.

Har alltid känt mig allra tryggast tillsammans med henne, även fast hon har en vass tunga och är snabb som blixten att analysera situationer och ifrågasätter mig som den värsta förhörsledaren..ha hah ha:o)))

Ankie kan du säga mig..Varför....är det så att du tycker, upplever..bla bla......Brukar hon börja med.
Inte många som törs säga så åt mig å andra sidan.
De tror ju jag är gjord av antingen rabiat kvinna af sten eller av sköraste glas=de som inte känner mig menar jag då.

Har en yngre bästa vän som också uppnår det stadiet så jag känner mig helt trygg med henna och det är Andrea
Hon har skrivit ett sånt fint brev till mig då jag var ledsen och osäker.
I dag var jag tvungen att gå dit där det ligger på hemsidan och läsa igen för att hämta styrka.
::Läs brevet här::

Är inte deppig i dag, utan mer normalt neutral i tankarna.
Ingen ångest utan bara sura jävla uppstötningar som jag tror att jag botar nu med en medicin jag fick av mamma, som hon fått på recept som jag inte våga ta, men nu läste jag i fass och det är ju förtusan receptfritt egentligen. Läste noga så den inte krockar med nån av mina andra mediciner som nu ligger över hela köksbordet.
Det är inte klokt, men jag måste lägga en handuk över skiten så jag slipper se hur många mediciner jag äter...blärk!

Har dock värk i fingrarna som flukturerat och försvinner och kommer ungefär var 3:e timme och avtar mot kvällen , om jag vilar ordentligt vill säga.
Mamma var smart och kom på att fastän det är kallt ute och jag alltid får ont då det blir varmare, så är det ju så nu att det är svinkallt på nätterna och sen stiger temperaturen på dagen med många grader.
Ja och då är det inte längre konstigt att händerna svullnar och värker då det följer temperaturstegringen ....
Mycket intressant.
Om jag var lika aspig som min pappa t.ex som skrev listor på precis allting han hittade på.
:-)
Då skulle jag kunna göra en värk och temperatur-kurva.
Men tyvärr är jag för mkt adhd för att kunna koncentrera mig på sånt nån längre period.
:-)

Nu ska jag kila in till Kraxas dagbok för å se om hon är lite irriterad på mig..he he.
:o) Gulp! Hjälp!;-)
Jag skrev knasigt inlägg hos henne som jag hoppas ingen såg.
Kramelikramar!

2 kommentarer:

Klockan mars 05, 2006 11:32 em , Anonymous Anonym sa...

Hej vännen! Är så himla trött har haft fullt upp med att städa och greja, så har jag haft problem med datorn eller rättare sagt uppkopplingen, så jag har inte kommit ut på nätet, nu verkar det dock fungera. *Skratt* Nej jag är inte alls irriterad på dig !!! Allt är bara bra och helt okej det du skrivit!! Nu ska jag se om jag orkar titta på Oscars Galan. Skriver mer när jag är piggare!
Kramilikram Annica

 
Klockan mars 06, 2006 5:33 fm , Blogger RedAngel sa...

DAAAH...jupp datan kajkade ihop totalt...så reddish har just avverkat montering på gamla burken :( ska sova lite nu...sen måste jag nog lägga om cd brännaren på gamla

Tror du man är sur nu, eller?! Lite?! GAH, hatar datorer ibland!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida