måndag, februari 27, 2006

Grannsämja? News, efterlysning

Såg på nyheter i går och då sa dom så här:
Åsså vare nyheter

Måste vara allvarligt eftersom jag också hört rykten om att Red mulade en ung pojke på sitt arbete=en PRAKTIKANT.
-Vad kan han ha tvingats gjort?
-Varför retade han upp henne för?
-Eller ville/visste Red att nåt om PRAKTIKANTEN inte skulle komma ut till allmänheten, så hon mulade honom HÅRT med en tårta, sen han kanske i hämdsyfte, fått henne att nästan äta en panerad och marinerad disktrasa?
-Kanske en välkamolflerad överlagd mordförsökshandling?
Frågorna är många.
Det sa de inte mer på den korta nyhetssändningen.

Till mig själv.
Jag har också jag problem.
Titta vad för efterlysning som ligger ute, men ingen känner igen den bilden för den är tagen 1980 på en båt på Cyperna..Så det så! Och jag talar INTE om vem det är..ha ha
Åsså vare nyheter

I övrigt kan rapporteras att jag nyss vaknat efter en helvetisk natt.
Fick nämligen sura uppstötningar som vandrade ner i luftstrupen och den hostan jag fick var inte nådig.
Har kräkfobi så jag storvägrade att spy och fick därför hålla på i över 1 timma i köket innan jag vann över kräkreflexen.

I går var det så mkt folk här och jag fick så många intryck att hjärnan behövde bearbeta allt detta i sömnen, men jag blev väckt 2 ggr och mitt morgonhumör ballar så klart ur då.

Hör nämligen inte vad varken son eller sambo snackar om då jag är 60% döv.
M pratar alldeles för tyst, sin autism trogen.
R pratar 20 oktaver för högt och för fort, sin damp/adhd trogen.

Själv pratar jag klart och tydligt men alldeles på tok för mycket.
:o)))

Ville så gärna veta vad byggjobbarna sagt om de stora stenblock som ligger i backen PÅ GRANNENS TOMT.
Granne är så att säga mycket noga med vad som rörs på den gränsen, så en av grannens barns man kom upp och påpekade att han såg att gränsstolpen var bortsprängd och att ingen kanske skulle orka lyfta de stenblock som ser mer ut som delar av stonedge.
Jag blev SÅ klart oroad.
En annan granne påminde mig om att folk på orten här är jävligt förbannade för att vi inte betalat full vägavgift.
Saken är den att vi haft 2 boenden och visserligen bott i fritidshuset här, men jag har ju oftast varit här själv , utom sista året då M åkt hit oftare och R varit här i en termin.
Men fortfarande gäller väl att vi inte kan räknas som permanent boende då vi inte är skrivna här och har haft utgifter för 2 boenden..Eller är jag helt ute och cyklar???

Om de bara ringt oss och frågat om vi kan tänka oss betala fullt så hade vi gjort det antagligen.
Men de verkar inte ha några rutiner i föreningen för hur man ska uppmärksammas på att nu är man åretruntboende, utan det verkar som man själv ska fixa detta???
Hur som kan jag gärna betala retroaktivt om de vill för grannsämjans skull.
Ogillar skitsnacket bara.
Inte fan har vi gått och tänkt på vägavgiften eftersom man är van att man får räkningar från föreningen hemskickade då nåt anses ska betalas.:-/
Morrar!
jag fick magkatarr av den oron innan jag fick reda på att nya grävaren ska ta upp bamsestenarna från grannens tomtgräns.
Man får ju inte bygga närmare än 4-6 meter från tomtgränsen, men detta gäller inte markarbete fick jag veta i dag.
De hade tänkt bygga en liten kulle av dom där stenarna fram till grannens gräns, men nu måste de i stället ta bort stenarna.
Vem vet vad som är snyggast??
Tror på grävarens tankegång jag här.
Därför att det har vart en kulle där med så söta hallonbuskar förut och nu blir det liksom gropigt och fult i stället.
Allt för grannsämjan.
Bättre upp att prata med varanna, men det gör inte folk så bra här på området just nu.:-/

Kom upp folk och glodde och det förstår jag eftersom detta är nog den största förändringen sen området byggdes på 50-talet. Vår tomt blir väääldigt annorlunda och alla kommer att se detta dagligen då de åker förbi här.
Men när jag morsade på en av dem så liksom uppfattade jag sura miner och det sköt blixtar ur ögonen på männskan:-((((
Hatar sånt beteende!
Känner ju knappt fanskapet och ändå har den bildat sig en uppfattning om oss som gör att han lackar ur och ja det måste vara bara vägavgiften för nåt mer har vi inte på vårt samvete.....FAN!!!
Min sociala fobi ökar nu kraftigt och jag ser bara framför mig hur jag ska åter igen, kura inomhus och dra iför gardinerna och jag som tänkte satsa allt på att få kontakt med folk igen:-/
Shit!
Människor är inte kul!
De flesta är fan skadade.

Nu orkar jag inte banka mer på tangenterna.
Jo jag ska länka till 2 pers som gjort några av de här listorna klara som cirkulerar=
::Nina:: och ::Melpomene:: kan ni kika hos.
Jo en till eländesprofetia fick vi till oss=vi skulle åka på en omlastningskostnad för att älvsbyhus bilar kunde ju inte åka på den här vägen och måste då lasta om sa en annan granne.
Men det tror vi icke på , så bra kontakt som vi har med försäljaren och han är expert så det ryker om et.
Han har redan kollat vägen.
Dessutom har ju 2 familjer redan fått upp 2 älvsbyhus och inte hörde vi nåt problem med att de inte kom fram då med lasten med husmoduler.

Är arg som fan för att jag lyssnar på folk som är orosfåglar.
Krax krax!
Over and out!
Lillkrax

4 kommentarer:

Klockan februari 27, 2006 11:40 fm , Anonymous Anonym sa...

Och fy vilket elände du har vännen, sura uppstötningar, en stenbumling som inte ligger där den bör och knäppskallar till grannar, fy vad trist nu när det ska bli så roligt med nya huset!! Jag vet inte om du sett min kommentar i min blogg, skrev där som ett svar på ditt gästboksinlägg, det var 2 år sedan Charlie dog. Har kikat på ert nya fina hus Jätte tjusigt, men hur var det ska erat vara vitt eller rött? Hoppas det ska ordna sig med grannarna och allt ihop!! Har R börjat praktiserat? Vad jätte kul att han fått praktikplats!!!
Kramisar Annica

 
Klockan februari 27, 2006 3:34 em , Blogger RedAngel sa...

Å nej...vilka äckliga grannar. Hatar sådana, de som mummlar bakom gardinerna med inte vågar yppa ngt!

Det sköna e att där vi har stuga, så är vi "älst" på platsen med ngr andra...så då slipper man lite skit & att papsen infiltrerat deras möte!

Vi är nu 3:e generation som övertagit stugan! Men...det tråkiga är att NU ska komunen se till att det blir permanentboende...men vad man märker av de "nya" stugägarna så vill de gärna smussla skit. Men det gamla gardet soppa grästuvorna med de nya...här e vi öppna med åsikter (jävligt skönt)

Hatar oxå snackers!!! Men hoppas att det löser sig..inte kul att bo med surpruttar!

AND...Aj lajk the news *S*

 
Klockan februari 27, 2006 8:14 em , Anonymous Anonym sa...

Jag hör inte så bra nä.. måste väl ha en förstärkning på 80-80dB och som läkatren på öronmottagningen sa i höst så.. "- DU är ju stort sett döv du!" :) Så tycker ju inte jag att jag är.. har man jobbat på i akka år som jag gjort och det funkat och klarat sig i den "hörande världen" så känner man sig ju inte så döv..

Men läskigt detta med allt tissel&tassel!

Trodde ni var klar med huset nu men inte då.. VAD sitter det i? :)

 
Klockan februari 28, 2006 9:00 em , Anonymous Anonym sa...

Människoinsekter kan vara mycket avundsjuka, oförstående eller allmänt oinformerade.

Kan se framför mig hur dennne lismande falske vän-granne riktigt njöt av att meddela er hur mkt MER ni minsann skulle få betala....

Jag blir så besviken på mänskligheten när jag hör sådant här.....Jag tycker du ska sträcka på dig, Ankie!! Du är bra!!!!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida