torsdag, mars 02, 2006

Färdiggrävt/sprängt/Inget internet

Hej!
Strax efter det att jag skrev förra inlägget så blev vi urloggade från nätet.
De råkade gräva av sladden utomhus så vi har varit utan telefon och internet i snart över 1 dygn.
Dock var det värt varenda minut för SÅ snygg som de gjort vår tomt, kunde vi inte drömma om.
:-)
Har fått en redig parkeringsplats och uppfart till huset och en fin sidoanläggning med en kulle som är platt upptill där man får massa att växa om man vill.

De har lagt på gjord och gjort platt och fint överallt så i dag åkte Grävkarlen hem till Härjedalen.
Bjöd honom på kaffe, men han ville ha den innestående då han längtade hem så väldigt.
:-)
Förstår honom SÅ väl.

Har haft astma och yrsel i dag.
Det tar alltid ett tag innan poletten trillar ner så jag förstår att det är astman och inget annat jag mår dåligt av.
Märks först då man sprejat sig och det blir skillnad.

Det har verkligen varit ett äventyr att se på då de här karlarna jobbade.
1- Först sågades jättegranar och andra träd ner x ca 15 st.
2-Sen så grävdes jorden bort kapitalt från berget som visade sig finnas precis överallt.
-3 sen fick han skrapa bort snö överallt, flera ggr då det snöade på nytt s a s.
-4 Sprängarna kom hit och borrade hål och satte ner trattar och fyllde med dynamit.
BOM BOM BOM x ca 20 så var all sten som ett stenröse med bumlingar i storlek allt från 2 manslängder i bredd och höjd, till små på 2-3dm i diameter, fast taggiga då.
5-Allt detta plattades till.
-6 sen fick det skopor med jord runt hela grunden.
7-visst ja--Grunden kom dit före.;-)
8-Sen anlades en underbar plats med hjälp av de stora stenarna som nu är en kulle där vi kan göra hur fint som helst.
9-sen grävdes det och plattades ut och fylldes med fint grus flera ggr och voula!!! N STOR PARKERING och en stor fin platt yta framför dörren på huset åt både höger och vänster och rakt fram.
:-)

Nu tittar vi ut mest hela tiden och beundrar allt det nya.
Ser ju precis hur huset kommer stå nu då grunden pekar ut detta.
Lite snett från det här huset är det och det blir finfint.
Huset kommer sen den 14 mars...(Bara 12 dagar kvar.)
Då kommer först 2 elkillar och drar in all el.
Sen kommer 2 trevliga snickare hit och gör resten.
Vi flyttar in den 7 april.
:-)
Har mer foton att visa, men orkar inte riktigt med att fibbla nu för jag är lite yr fortfarande...

Sonen är så himla glad och gullig att ha här hemma, men ingen har ringt om nån praktikplats än:-/
I morgon är det jag som ringer.
Det var ju så att tjejen som höll i detta slutade mitt i veckan och en ny person tillträdde hennes tjänst så jag kan tänka mig att dom inte hunnit.

I dag var även grannfrun inne och fikade och det var jätteroligt tycker jag.
Hon är verkligen så rar och så snäll!!!!!
:-)

Nu kanske jag skriver nåt mer sen om jag börjar må bättre.
Ses!

1 kommentarer:

Klockan mars 02, 2006 5:43 em , Anonymous Anonym sa...

Hej Anki!

Tack för ditt inlägg - måste ju säga detsamma angående din nya layout här i bloggen - snyggt! :-)

hehe, Det där politiska testet har jag ju redan gjort. Resultatet finns arkiverat under Februar månads dagboksanteckningar. ;-)

Massa kramar till dig!/Tette.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida