måndag, mars 27, 2006

Tomten innan bygge

Ja då sitter denna gudsförgätna människa med sin stora självförvållade övervikt och skriver på helt fel sida av dygnets timmar utan att skämmas ett dugg.
:-)
Är superglad då psykologen ringde i går Söndag och vi pratade en stund om ny tid och hon var mkt trevlig och tillmötesgående denna gången.

Nu får jag skjuts av M både dit och hem eftersom han har semester då jag ska dit i mitten av april.
Det är tydligen bara 1 besök till efter detta och det är till ett slutsamtal, som det verkar.

Mår inte så bra av denna tjusiga övervikt jag ätit mig till senaste typ 2 månaderna, sen jag började med seroxat och ja innan det så slutade vi ju röka.
Jag gick inte upp i vikt alls de första månaderna, men nu kan jag knappt röra mig och huvudet är stort som en fotboll.

Det är ruskigt obekvämt och det knakar i ryggens alla kotor och det låter högt.
Min benstomme är nog inte så kraftig då jag har så smala ben och ingen rumpa och ja detta är helt ojämt fördelat så jag förstår att ryggen grymtar åt mig nu.

Det jävliga är att jag blir så glupande hungrig hela tiden och däremellan svimfärdig , som om jag har ett utdraget långdraget sendraget blodsockerfall och ja det går inte att tänka klart förrens jag käkat och det blir oftast nåt inte så bra.

Provade att käka ett äpple. Sen en banan, men fan inte gick det över för det så då blev det choklad och 3 mackor 0ch jag försökte att bre lite smör i kanten bara för att lura tungspetsen som är den enda som alls märker om man har smör eller ej på mackan.
:-)
Många är de trix jag lärt mig genom åren och om jag bara sätter ner foten nu så vet jag ju precis hur man kan äta för att gå ner i vikt igen.

Ska ta det jävligt lugnt och inte dra ner för hastigt.
Inga 1 kg per vecka i nedgång utan kanske 4 kilo på 2-3 månader och i slutändan väga det jag ska väga=69 kilo.
DÅ blir det nämligen bystförminskningsoperation.
Jag kommer läggas in på sjukhuset omgående.
Det är en rätt stark morot.
Orkar inte bära omkring på detta åbäke som hotar strypa mig om natten då jag sover snarkandes. Givetvis..vad trodde du?

Nu en liten bild på hur tomten såg ut innan där nu står ett hus.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Over and out!

8 kommentarer:

Klockan mars 27, 2006 12:50 em , Anonymous Anonym sa...

Jag åt också Seroxat förrut. Gick upp 15 kilo men det var också i kombination med att livet var för stillasittande. Du har ju slutat röka och det medför ju viktuppgång pga suget. Det är inte så att du har magkatarr? Magkatarr gör ju att man känner ett sug och är hungrig och småsugen.
Jag har börjat ha en massa morötter hemma som jag knaprar på så fort jag blir sugen. De är ju fiberrika och ger mer mättnadskänsla än äpplen som innnehåller en massa vätska. Ett tips. Morötter och knäckebröd fullt med fibrer att knapra på så fort suget sätter sig i. Och att dricka en massa vatten med jämna mellanrum. Det ger en mättnadskänsla.
Jag vill också få bukt med kroppen; precis som du. :-)
Kram från Nina

 
Klockan mars 27, 2006 8:18 em , Anonymous Anonym sa...

Hej!

Skrev ett långt inlägg i din g-bok på din hemsida men allt bara försvann å nu kommer jag inte ens in på sidan :( Nåja, din sida är fin, likså ditt hus.

kram

asas_mejl@hotmail.com

 
Klockan mars 28, 2006 1:26 fm , Blogger RedAngel sa...

Ankie vet du vad...är Seroxat antdepp piller??? För isf jag vet att en kompis till mig käkade sådant & svällde upp...så hon gick tillbaka till farbror doktor & sa som det var hon har fettat på sig & är ÄNNU mer deppig av det nu var hon inte bara deppig, nu var hon FET tillråga på allt helvete.

Så då hitta han ett annat preparat, som är lite av bantarpiller & anti depp!

Minns inte vad det hette, men kan ta reda på det om din läkare inte kopplar vilket.

Bara ett sådär tips om att det finns alternativ & man kan faktiskt slippa må som en kossa även om man hänger läpp i depp..haha...rim...men seriöst kolla det!

 
Klockan mars 28, 2006 9:38 em , Anonymous Anonym sa...

Har skrivit till dig i din gästbok, vet inte vart du kollar oftast :) Kram

 
Klockan mars 29, 2006 12:40 fm , Anonymous Anonym sa...

Rednagel här nedan skriver..
"bantarpiller & anti depp!"

ÄR DET SANT? Que!!
Jag har knaprat antidepressiva i 5 årå och testat olika sorter och ibland beklagat mig över viktökningen men inte har min psykläkare nämnt nåt sånt.
FY FÖR HONOM ISÅFALL om det finns såna piller. Fast det låter myko.. inte för att jag misstror som så men man har ju hört att effekterna inte funkar ihop. En kompis åt bantarpiller och det slog ut det antidepressiva helt så de inte höll den funktion de skulle. Hon hamnade nere i den nattsvarta avgrunden efter några månader.

Vissa går ner av antidepressiva och kan minska rejält i vikt medans andra går upp.. det slår olika på oss alla. Orätvisst.. jAAA!! :-)

Beträtta gärna vad det är för medicin hon äter?*nyfiken*

Fast jag äter iförsig inte antidepressivt längre.. men ändå.

 
Klockan mars 29, 2006 12:42 fm , Anonymous Anonym sa...

Nina till Åsa:

Ett tips.. KOPIERA alltid de långa inläggen du skriver så slipper det bli sådär .. då har du inlägget kvar i minnet. Jag talar av egen erfarenhet ..heh .. det händer titt som tätt att messet inte skickas korrekt och så sitter man där och bara OOOOOH!!! Så kopiera är det som gäller innan man postar. :-)

 
Klockan mars 29, 2006 1:32 fm , Blogger Min kopp te! sa...

Nina!
Det står om Seroxat så här=
*Allmänna symtom och/eller symtom på administreringsstället
Vanliga: asteni, viktökning.
Mycket sällsynta: perifert ödem.*

Det är alltså en vanlig bivergning med viktökning på dem.

Sånt där perifert ödem fick jag av en annan antideppmedicin=Remerom
Ushans vad hemskt det var.
Kunde inte ens gå.:-/
Drack kamomillte och pinkade i ett helt dygn så blev jag bra sen.
:-)
Kramelikramar!

 
Klockan mars 29, 2006 1:33 fm , Blogger Min kopp te! sa...

p.s det var i fass om Serxat som det stod så där.
D.S

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida