söndag, mars 26, 2006

Mardröm

Sicken dröm jag hade i natt.

Först så hade vi satt upp en superlång tågbana här runt tomten.

M tog fram sina gamla merklingtåg, men de gick inte att köra med utan att dom ramlade ner i skogsbacken här.
Vi tog då en passande liten leksaksbil istället och den åkte varv på varv på varv.

Det stannade plötsligt och jag gick för att titta efter varför.

Då kom en grön ettrig spindel och stor som en femtiöring ungefär.
Han var röd på ryggen och han kastade sig upp på bilen och körde iväg..Jisses!
Bort från bilbanan och in i skog och terräng for han och jag efter.

Då jag lyfte på en gammal pappskiva så låg där en sån här svart fågelspindel av nåt slag.

Jag kände att jag var tvungen att ta hand om den då jag hade skakat om den rejält med pappbiten innan jag såg den.

Vi gjorde ett hus åt den i en stor låda och lade ner grönsaker av olka slag till den och lite kvistar och gömslen.
Jag lade på ett lock.

Men när jag skulle ta upp den så bet den mig, men jag intalade mig att det var ett giftfritt bett.

Det kom en märklig liten flicka som kunde vara i 10 årsåldern som sa sig äga spindeln.

Jag blev lättad och tänkte att vad skönt för då slipper jag hålla på som inget vet om spindlar.

Flickan visade mig att spindeln kunde prata.
Jag frågade den om den bitit mig dödligt.
Den sa..-*Nej jag blev bara så rädd då din hand kom farande ner mot mig inne i mörkret i lådan så det var därför jag bet.*

Oki.
Jag glömde bort allt detta under natten.
På morgonen vaknade jag av att handen värker.
Försöker klämma ut blod ur såret och UT kommer rosa blod med en konsistens av bubbelgum.

Herre gud!!!
Jag pressar och pressar och det forsar rosa gegga.
Ringer SOS, men får bara reklam i örat tills jag upptäcker att jag ringt 90 000..gamla numret då.
Slår då 112.
De som svarar säger inget lugnande till mig överhuvudtaget:-(

Jag tycks vara dödligt förgiftad.
Jag förstår att hela mitt innamäte kommer förvandlas till en rosa bubbelgumssörja..:-(

Sen växlar drömmen över till att jag går i förorten där vi bott.
Mitt i vintern går jag där och har så fina stövlar med klack på mig.
De är lila med svart snörning och svart hög klack och dom är så jävla snygga.
Jag har ett par till snygga liknande stövlar som jag vill hem och sätta på mig.

Guidar några engelsktalande tjejer så de kommer till rätt hus , bland höghusen och låghusen.
Det är bitande kallt ute, och jag är barbent i stövlarna.

Ena tjejen pratar plötsligt svenska och jag säger att men hallå, jag är också svensk.
Hon skrattar förnämt..ho ho ho...och säger:
Jag har pratat så mkt engelska att jag omöjligt kan märka när jag ska byta till svenska...

Jag blänger och tänker att jag kunnat frysa ihjäl med mina bara ben om vi fortsatt lite till...
Sen vaknar jag......

Hur sjuk är man inte på en skala då?

Har iofs tänkt mycket på rosa färger på sistone.
Tycker om rosa och svart i hop, men inte rosa i övrigt, men har haft en gammelrosa period på 80-talet.
Det gör ju att rosa är intrigerad i min identitet även om jag tröttnat på rosa möblemang s a s.

Man drömmer ju oftast om sig själv och en del påstår att det alltid är om sig själv drömmarna handlar.

Sen tror jag spindelhistorien faktisk står för ett bråk som jag varit med om, där min mamma tyckte att jag plötsligt började älska folk alldeles för snabbt då de varit elaka mot mig.

Även det har vi pratat om=jag orkar inte vara osams med folk eller ens tycka illa om dem.
Konflikträdd?
Jag??
;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida