lördag, mars 25, 2006

Husbygget fortsättning...

Hej igen. I dag har jag skrivit många inlägg och jag ska pinga och skicka mejl till er som anmält er till dem som får mejl då jag uppdaterar. (se allra längst ner på google-rutan..Bara å fylla i er mejl och ni kan avsluta när ni har lust)
Nu är tumnagelbilderna lite koko, men ni ska ju trycka på dem för att få se stora foton så då gör det väl inget kanske?
Foton tagna i går och i förrgår 23 och 24 mars 2006
Här är de här fina vindskivorna som jag är så glad över. Hoppas nu vi törs måla dem då vi måste klättra högt och alla i familjen har svindel och höjdskräck.:-)
foto husbygge
Nu har de kommit lååångt på lilla söta verandan.
Ni ser den bredare och bättre när ni klickat på bilden;-)

foto husbygge
Gick runt huset till baksidan och här ståtar takkupan i all sin prakt.
Den gör att övervåningen blir större. Man kan ha ett vardagsrum nr 2 där och ändå få plats med ett till badrum. Sen kan man bygga 4 till sovrum däruppe om man vill, men vi ska nog bara ha 2 stora rum där.
foto husbygge
Detta är utsikten nu från denna sidan med takkupan.
OM vi hugger ner vissa utvalda träd så kan det hända att vi får sjöutsikt.:-)
Men det är även ett väldigt aktivt djurliv i denna lilla urskog. Det är mer skog än ni ser. Fåglar av massa olika sort, rävar, älgar, rådjur, grävlingar kommer ju förbi då och då t.ex.

foto husbygge
Här är den berömda kastrulllådan, eller dom är ju 2 stora lådor föressten.
M tänkte på mina händer och det är bara å nudda vid dem så åker dom ut.

foto husbygge
Här står jag i öppningen i vardagsrummet och fotar genom hallen in i köket.

foto husbygge
Här är R sovrum. Denna madrassen är 160 bred och är snickarnas som de sover över på..De har varsin madrass. Nu är även halva golvet lagt så ni kan se färgen på parketten här

foto husbygge
Detta foot är taget från köket in i tvättstugan.
foto husbygge
Detta tog jag i ytterdörren in till tvättstugan
foto husbygge
Vi har redan fått lampor och även inne så nu ser man då man duchar.
övervåningen under tak
sista fotot är på gaveln av huset.
foto husbygge
Kommer att lägga in fler husfoton här så småningom och håller på att sammanställa ett större album som är mer överskådligt också.
See ya!

5 kommentarer:

Klockan mars 25, 2006 11:30 em , Blogger RedAngel sa...

Åh Ankie...damn va snyggt hus :) fan jag vill OXÅ!!!!
*S* Min första reaktion var VA en sån liten spis??? Ni e ju 3pers?! Men det är mitt baka & rassla i köket som slog till...gillar maffiga spisar!

Men Shitty shitt va snyggt huset är & va najs med lilla kupolen eller vad du kallade den! Ser så najsigt ut att man blir avis!

 
Klockan mars 26, 2006 2:01 fm , Blogger RedAngel sa...

hahaha...jupp känner igen det där...jaga på blocket miss i nassen va *S*. Fynd skall göras under dunkla förhållanden!!!

Kul, soffan e typ som min...fast min e gråblå då, men oxå maffig usa soffa...kolla: http://www.blocket.se/vi/7657181.htm?ca=11_s
en preciiiiis sånn har jag

 
Klockan mars 26, 2006 10:33 fm , Anonymous Anonym sa...

Åh Ankie, vilket fint hus, och takkupan på övervåningen var jätteläcker. Jag gillar takkupor och brutna tak så att husen inte blir allför symmetriska. Det ska bryta av lite. Jag är nyfiken på vilken/vilka färger som huset kommer att få.

 
Klockan mars 28, 2006 12:59 em , Anonymous Anonym sa...

Åhhhh va fint det blir *avis*!
Ser kanon ut och så mysigt med dessa takkupor!

Tycker du ska vänta med att byta ut handtagen! Ser fräsht ut tillsammans med övriga inredningen och så om ett tag då du tröttnat, vips får du ett NYTT kök då du byter handtagen =)

Ska bli så spännande att se hur det blir när allt är klart!!!! Du vet hur mycket jag unnar dig och de dina det här!
Kramisar i massor

 
Klockan april 03, 2006 1:17 fm , Anonymous Anonym sa...

Å va fint ni får vilket underbart hus. Va glad jag är för er skull. Och avundsjuk jag e så avundsjuk :D Nu har jag kikat runt i ditt hus må du tro.
Kram på dig gumman.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida