tisdag, januari 31, 2006

adhd-dagens-info

God middag!
Har iofs bara ätit frukost än;-)
Ska göra korvstroganoff och spagetti åt mig och min son efter att vi varit nattaktiva och sovit för länge på dagen.
Inte är jag nån bra förebild för vår son:-/
Är livrädd att han härmar alla mina beteenden som jag lagt mig till med sen jag blev totalt utbränd och förvärkt:-/
Ska dra i gång ett jädra batterie med hjälpinsatser om och när jag själv får diagnos.
Nu har dom inte ringt än från Karolinska så jag måste ringa själv så jag kan få gå nån gång på mitt andra besök under utredningen.

Gjorde mig i ordning i dag (kopplade fast korta ducshslangen på kökskranen och det underlättar)
utifall att jag får en tid närmaste dagarna så jag pallar att gå ut medans det är tö och ickehalka.
Tänkte i så fall ta mig dit på egen hand.

Om inte ångesten stryper mig vill säga, men den har varit rätt så mild
på sistone, men jag har också darrningar och lite illamående och yrsel kvar, så kanske måste jag ändå höja dosen Seroxat?
Bergos är det bara 10 mg till som behövs.

Har ju blivit SÅ mkt bättre och lugnare av den här medicinen, men som sagt än finns klister i arslet kvar och en droppe ångest.
Nog så handikappande så jag får inte börja tjoa och skrika för tidigt om att jag är botad.
;-)
Adhd trollar man ju t.ex inte bort i en handvändning smile gjord av migeftersom ,precis som det står i artiklarna i expressen i dag, så finns dom kvar i vuxen ålder, men kan ta sig andra uttryck än överaktivitet eller underaktivitet.
Många kanske får diagnoser som depression, utbrändhet, manodepressivitet, borderline, personlighetsstörning osv. Men just Manodeppressivitet kan utvecklas hos många med adhd och bli en tilläggsdiagnos. Har för mig att 1 av 4 får detta senare i livet...ska leta länkar...
Läs på länken nedan och tryck sen på länkarna i högra kanten där det finns 3 till artiklar om adhd.:

Långt i från alla vuxna och barn har diagnos, stort mörkertal

I dag är det rätt så fint hemma om man jämför med för ett tag sen.
M har städat och fixat massor.
Vet inte om jag fick i gång honom genom lite skrämseltaktik för en viss sjukdom som han kanske har, kan nämligen ge hjärtbesvär och man skulle göra saker hela tiden på dagarna , i lagom doser så att inte musklerna stelnar till.
Han har gjort massvis som huggit ved och klättrat på taket i timmar för att ställa in parabolen, diskat enorma berg med disk, tvättat kläder och hängt och sorterat papper och halva sonens rum städade han och sonen hjälpte till, kors i bananensmile gjord av mig
Kanske kan M bli den rowmodel för R istället för jag som ju aldrig tycks tillfriskna?

Man kan säga att R har haft aktiva/medvetna/bra förebilder till föräldrar de första 12 åren i hans liv och sen hade han bara 1 för att sen mista båda 2:-(
Dags att ruska om sig/oss och börja leva på alla plan.

Over and out!

2 kommentarer:

Klockan januari 31, 2006 5:11 em , Blogger RedAngel sa...

hmm...har inte uppfattat att ni ALLA hade det?! *S*...måste va en jävla kakafoni där hemma!!!

Jo, det lista jag ut rätt snabbt att man ger direktiv mer än alternativ. Efter hundresan...*S* insåg jag att det knasa!

Och jupp...feel free att sno ordet :) iiinga probs från min sida!

Amen damn...är du typ programerare eller?! Sheiiiitt jag ligger så EFTER i kodknackning att man skäms! Det va rena grekiskan för mig hahahaha

 
Klockan februari 01, 2006 6:55 em , Anonymous Anonym sa...

Hej & kvällen!

Ja, det blev säkert rött när du hälsade på! *s* Har installerat ett par olika moduler så man kan fixa bloggen lite mer personligt. Känns mera "hemma" då, liksom. Och vid tidpunkten för ditt besök höll jag som bäst på att dona i min blogg!

Har faktiskt inte gjort nåt annat idag när jag tänker efter. Har drabbats av klister av den värsta sorten. Det blir förhoppningsvis bättre imorgon.

Just nu kopplar jag av efter vovvepromenaden. Fick sällskap av sonen...*mycket trevligt* Vi diskuterade politik och han briljerade med att berätta vad USA´s president heter...och vi kom båda överens om att han verkar vara en riktig "fjomp". *asg* (Bush alltså)

Hört nåt från utredningsteamet ännu? Du har väl bara varit där en gång, vad jag förstått. Det är dax att de sätter lite fart så det blir klart snart! =)

*kramen*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida