tisdag, februari 21, 2006

Mardrömmar

Vaknar i vargtimman.
M knapprar på tangenterna och jag är pissnödig.
Är omskakad av en mardröm.
Var i Jugoslavien under brinnande krig av nån anledning.
Vi skulle eskorteras av soldater norrut med tåg.

De stod framför oss och röt väldigt klara order om hur vi måste bete oss
och att det var krigstillstånd och att de skulle skjuta oss på fläcken om
vi avvek från det dom sa åt oss.

Men det var inga konstigheter utan vi skulle bara gå på led och sen gå in
i en tågvagn.
Men då var det några karlar som började tjoa och gick ur ledet.
PANG!
Så var dom döda.

De bars ombord på tåget och lades mitt i bland oss andra.
En ljushårig flicka i 12 årsåldern stod bredvid ett av liken, men hon såg helt oberörd ut.
Lade märke till att hon hade en konstig huvudform och ansiktet var liksom avlångt.
Jag tänkte att hon måste vara missbildad på något vis , men hon ser vaken och klar ut, men allvarlig.
Då jag vaknade förstod jag varför.Hade läst nånstans i en blogg om en rolig konversation.
2 kvinnor som råkat ut.
Den första blev kallad för nåt.(har tyvärr glömt vad )
Kompisen grät av skratt för det lät så roligt.
Sen 2 veckor senare kom hämden.
Kvinna 2 var på nån fest, tror jag och en mkt berusad karl stiger fram till henne och säger:*OH! Men du är ju lik en kändis.*
Hon sken upp som en sol.
Men han fortsatte:*Marc knoppler*
;o)))
SÅ såg denna stackars 12 åriga tjejen ut i min ack så allvarliga dröm.

Tänkte i drömmen att det är ju inte konstigt att hon är oberörd eftersom kriget pågått länge och hon är van och har nog sätt värre saker.
I drömmen konstaterade jag även att detta inte var nåt att hymla om. Att de blivit skjutna.
Karlarna hade ju utsatt oss alla för fara genom sitt stojande.

Ruggigt, men så där kan det bergis hända på riktigt.
Intresant är att jag väver in sånt som hänt i mina drömmar på så skumma sätt.
Har t.ex gått på led i Jerusalem.
På en utflykt under en resa.
Vi tog oss till Israel via Cypern.
Förväntade oss inga bekvämligheter på båten eftersom de som sålde biljetterna sa att det varken fanns mat eller sittplatser på den i princip??
Det fanns det visst.
Hade en hel biografliknande sal med BREDA fotöljer och de serverade både mat och öl.
Hade tyvärr inte tagit på mig några varma kläder och det stod en jättestor luftkonditionering där framme som vrålsprutade ut kall luft. ISKALL.
Sov inget alls därför.
I jerusalem sprang jag sen och bad att få köpa nåt att värma mig och det blev 2 st palestinasjalar.:o)
Grejen var i alla fall att vi MÅSTE gå på led då vi gick runt där.
De ställde 2 snubbar i illröda t-shirts längst bak och vi fick order att inte lämna ledet och dom skulle hålla koll på oss.
Tror det var därför jag drömde om soldaternas order.

Over and out!

1 kommentarer:

Klockan februari 21, 2006 4:51 em , Blogger RedAngel sa...

*S* Först tänkte jag...Ankie, har jag gett dig mardrömmar redan?!
Galna Red smitta dig med krigsversioner...men sen, mnja jerusalem & grejjer...frånsäger mig all ev. delaktighet att uppvigla mardrömmar hos folk!

nasty nasty...

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida