onsdag, januari 25, 2006

Jag är verkligen ingen djurplågare

Nu är jag förbannad.
En Marie skrev här innan hon tänkt längre än näsan räcker.
Jag avskyr då folk uttalar sig utan att veta ett skit och inte bemödar sig om att läsa i bloggen om hur saker förhåller sig.
Jag skulle också blivit förbannad om nån skaffat katt och sen bara ska skrämma bort den, men till saken hör ju här som alla andra vet att katten har redan ett hem och han är inte VÅR katt.

Jag har ju astma för fan så det borde ju vara en röd lampa om nåt att det kunde ligga till på ett annat sätt än Marie tror.

Varför är folk anonyma så man inte kan svara dom???
Jag har ett hemskt temprament då jag blir anklagad för saker och i dag fick jag höra att vi är djurplågare.

Svarade därför direkt i kommentaren så här (så slipper man leta)
*Är du dum eller spelar du?
Jag har berättat allt om denna katten sen låååång tid tillbaka i denna bloggen och han har redan ett hem.
Han är gästkatt här då det bor fler katter därhemma och höns och och då vill han vila upp sig här.

Jag tycker INTE om att man läser här och drar slutsatser som är helt fel.
Läs nogrannare är du snäll!
Det sista jag är så är är en djurplågare!!!!!!!!!!!!:-/
Typiskt att vara anonym då du skriver så här också så man inte kan svara dig.
:-(*


Ja så här otrevlig blir jag då folk bara skumläser och inte tar reda på ett skit:-(

Jag kan också vara mesigt snäll såna här ggr, men jag har ledsnat på att vara snäll i mitt liv för folk är fan i mig inte snälla emot mig och det är inte snällt att anklaga någon utan att ha DJÄVLIGT mycket på fötterna innan man gör det.

I övrigt har vi haft en underbar dag.
Men mina fötter och min kropp hänger inte med för jag fick så ont, men det var i alla fall otroligt givande att komma ut och åka bil.
Vi köpte ny spis då den gamla pajjat så nu kan man äntligen bak och laga mat.
:-)

Ja jag ska skrämma bort katten om han biter en gång till för han kommer ändå bli skiträdd då dom spränger här och jag vill att han ska vara nere på hans egen tomt då, men han är alltid välkommen här ändå, men vi kan inte klappa honom och kela om han ska bitas så där hårt.
Till saken hör att VI inte gör ett skit utan han biter helt oprovocerat.
Jag kan läsa katters beteenden bra eftersom det är mitt största specialintresse sen 45 år tillbaka i tiden.
Men jag har tyvärr inte träffat nån katt som huggit så där förut.
Därav mina frågor om hur man ev kan göra???

Over and out !

2 kommentarer:

Klockan januari 26, 2006 1:04 fm , Anonymous Anonym sa...

Är precis som du Ankie; blir så förbannad när folk lägger sig i sånt de inte har en aning om eller att de bara skumäst en del och sen gör en massa antaganden.
Hamnade i ett tjaffsande i en blog i höstas pga av att jag svarade i en webbis blog om sånt vi "pratat" om och jag snvände mig av ordet jiddra som för mig betyder prata.
En tjej kom in .. skrev att hon inte väljer att kommentera då hon inte har hela bilden för sig VILKET HON INTE HELLER KAN HA HAFT för då måste hon ju först läsa hos mig.
Efter en stund valde hon att ändå citera mig löst ur ett sammanhang och syfta på att jag muckar bråk med ordet jiddra. För henne hade det ordet en annan betydlese.

Såna där bloggbesservissrar avskyr jag. De som gör en mass anatagnaden utan att veta fakta.

man borde inte bry sig men ändå gör man det. jag blev skitledsen för min vän tog den här kvinnans parti och jag kände mig helt överkörd. då betyder ju det att min vän inte alls fattar vad jag menar när man inte ska sätta in sig i saker man inte har en aning om. Att man borde läsa allt innan man yttrar sig men det tyckte in hon skulle behövas. man är fri att uttrycka sig hur man vill anser hon.

Hon menade på att jag har taggarna för utåt.. att jag tolkar för snabbt negativt men tacka fan för det med tanke på min bakgrund och det trodde jag min vän förstod.

Jag förstår dig Ankie att du tog åt dig. Vi resonerar rätt lika ibland. Du är definitiv ingen djurplågare. Folk som skriver anonymt är fega tycker jag.

kramar till dig

 
Klockan januari 26, 2006 5:32 fm , Anonymous Anonym sa...

Nej nu Jävlar!! I vanliga fall lägger jag mig inte i, typ konflikter såhär men om någon kallar MIN BÄSTA KAMRAT sedan snart 40 år tillbaka för djurplågare, bara måste jag in och försvara, är det något Ankie inte är så är det djurplågare, hoppas verkligen den där Marie ser denna kommentar så hon får skämmas riktigt ordentligt!!!


Ankie vännen jag kan riktigt känna med dig hur det måste ha känts då hon skrev sådär, för vi bägge två är ju sanna djurvänner bägge två tror allt inom naturen egentligen är vårt största intresse för oss bägge, bara att titta på alla fantastiska foton du tagit, på allt från växter, sniglar, fjärilar, vårtbitare, katter och ormar mm mm


Jag har åkt på en ritig "bonnförkylning" det var så länge sedan jag var riktigt förkyld att jag nästan blev chockad över hur dåligt man kan må bara av en förkylning, jag misstänker att den kommer från Cuba, min sons tjej har varit där och hon var förkyld när hon kom hem, först smittade hon såklart sonen min och nu har nog han smittat mig. Men det går ju över och jag känner mig lite bättre nu!!!

Försök nu och strunta i den där Maries dumma kommentar. Du och jag och alla andra som läser här vet ju sanningen!!!

Irie och Corbin hälsar till världens snällaste kattälskare ;)

Kramar i massor från din bästis Annica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida