söndag, januari 29, 2006

adhd/as-kollo+häftig konstnär+stjärnblogg

:-) Halli hallå!
Har hittat en stjärnblogg bland dom nya bloggarna jag söker efter på nätet=
::Denna::
Störtskönt sätt att skriva på. Tycker jag alltså.
:-) Har skrattat gott och förundrats över vad som komma skall härnäst och precis så vill man ju att det ska vara när man följer något som nån skriver.

NI alla jag länkat till förut vet ju att jag gillar er allihop så ni är värda stjärnor hela bunten, men sen har jag surfat runt och bara hittat konstiga bloggar som handlar om läppglans och journalisttjafs och där typ ingenting sägs för man vågar inte vara personlig:-(

Hittade denna då och vill utmärka den så ni också hittar dit.
:-)

Nån som tänkt på att jag inte mått dåligt psykiskt på minst 1 månad?
Det måste vara nya medicinen Seroxat.

Har heller ingen värk i fingrarna trots värmeböljan som väller in, men heller inget vatten i kranarna ännu..buäääääääääääääääää!
Fattar inte att det ska tina så himla sakta i rören?

Snart kan M klättra upp på taket igen och ställa in parabolen så man får se på tv igen.
Vill se Big brother och csi och crimenight och och och....:-)

Såg en underbar film om en konstnärinna som :::min bästis Kraxa:: informerade mig om för ett tag sen=
Frida Kahlo.
By the way Annica!
Din sida är ju omgjord..jättevackert ser det ut och jag ska kika mer sen.
:-)

Jo! Hon Frida Kahlo var superintressant Väldigt fin och speciell konst där man ser vad det handlar om. Hon målade ofta sin egen smärta som hon hade svår i kroppen efter en hemskt bussolycka.
Blev så impad av att hon orkade leva med den smärtan och orkade skapa.
När jag själv har värk så piper jag ju bara och är ynklig.
Hon som spelar Frida
och levde i början av 1920-talet och framåt.
Trotskij bodde hos henne och hennes man, påstås det i denna filmen som heter rätt och slätt Frida.
Otroligt om det är sant.
Därför att man kan inte riktigt säkert veta om det kanske var Fridas man som mördade honom med ishackan , på grund av svartsjuka.

I alla fall är Frida-filmen sevärd och får ++++ av mig i betyg.

Hittade ett ::braigt sommarkollo:: för äldre ungdomar med adhd-damp -asperger.
Man kan vara ända upp till 27 år så jag fick en ide om att en väääldigt god vän till mig som har aspergers syndrom och min egen sötnos till 17 åring kan åka dit tillsammans kanske?
;-)
Drömma får man väl?
;-)

I kväll har vi taco-afton och ser om Pirates of Caribian-filmen.
Han Depp är livsfarlig.
Jag våldtar snart min karl om han inte passar sig.
Porrfilm ju...nä nu tycker nån eller några att jag är för grov, men han är så himla sexig Deppen.
Johnny depp som pirat
:-)
Over and out!

2 kommentarer:

Klockan januari 30, 2006 7:31 fm , Anonymous Anonym sa...

Javisst är filmen om Frida Kahlo underbar. Såg den för några veckor sedan.

Pirates... är ju också kanonbra. Till sommaren kommer del 2 på bio, läääängtar.

Så himla superskönt att medicinen verkar funka på dig, jippie!!!

Kramis!

 
Klockan januari 30, 2006 12:40 em , Anonymous Anonym sa...

Va nice att Seroxat funkar på dig. Den var den medicinen som funkade bäst på mig med efter alla sorter jag provade innan.
Håller helt med om bloggen du tipsar om. Har läst lite där nu och gillar det.
kram och trevlig fortsatt dag Ankieraring.

PS. tack för din kommentar när jag skrev om det här med städningen här hemma. Tror du är lite rätt ute i det du skrev om. Tänkte skriva mer utförliga kommentarer/feedback senare när jag är på topp igen.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida