måndag, januari 30, 2006

2 st utmaningar

Gooday som de säger i Australien:-)
Har i dag fått både vatten i kranarna och tv-kanalerna tillbaka.
Tv:n har varit borta i hela 4 veckor och nu saknar vi verkligen den.

Har lite värk i fingrarna eller snarare grus. Inte så mkt och det är ju otroligt.
Använder därför en supercool editor i dag och det är ju slappt värre. Den heter=


Eversoft first page 2006.


Månne har min vän trollat för mig igen? Jag som inte hjälpt henne tillbaka med en grej. Snyft!:-/Ska kontakta henne och försöka hjälpa henne om hon vill.


Hörrni! Antag nu utmaningarna nedan ni som blivit manade.


Utmaning nr 1.


Jag fick denna i min gästbok i dag. Från Cecilia Grip


Utmanar härmed= Puppy Ass En djävul i rött


Här är mina svar


Fyra jobb jag har haft i mitt liv


1-Jaga 1 kille som var svårfångad


2-Jaga kille 2 som var svårfångad


3-Jaga kille 3 som var svårfångad


4- +över 20 år på posten.





Fyra filmer jag kan se om och om igen


1-Bravehart


2-Dödligt vapenfilmerna


3-Sagan om ringen


4-Harry Potter


Fyra ställen där jag bott


1-Hässelby


2-Bredäng


3-Sköndal


4-Bagarmossen


Fyra TV-serier jag tittat på


1-CSI


2-Tredje skiftet


3-Big brother


4-Tredje klotet från solen (tänker titta på det nu då tv:n funkar igen)


Fyra semesterorter jag varit till


1-Cypern


2-Spanien (flera olika ställen)


3-London


4-.Paris


Fyra webbsidor jag besöker dagligen


-Klockantio.org


-Nina webb


-Gothic witch


-Tette de hex


Fyra av mina favoriträtter


1-Potatisgratäng med grillat kött


2-Tupp i vin.


3-lax med dillstuvad potatis.


4 -Kalasgryta (fläskfile, oliver,skinka, grädde, paprikapulver osv)


Fyra ställen jag skulle vilja vara på just nu


1-I vårt nya hus som byggs snart.


2-I ett städat hus där vi är nu.


3-Ute i skogen på promenad


4-På en sten vid havet.


Fyra bloggare som jag taggar


1-Cp-pappan


2-Prinsessan under bord nr 7


3-Lalandakid


4-Puppy Ass En djävul i rött


Utmaning nr 2


Fick denna av Monica från


Monicas krypin


Reglerna är som följer:


Uppgiften lyder:


Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan.


Bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande,


Här är mina fem ovanor/egenheter:


1-Petar överallt på sårskorpor, förhårdnader hårstrån osv på kroppen.


2-Suger i lbland på tummen fortfarande.


3-Säger jämt fel då jag ska säga prenumration och säger prenumination i stället:-)


4Kan inte lägga på telefonluren då folk vill sluta prata med mig:-( därav telefonskräck numera)


5-Avbryter folk för att annars kommer jag inte i håg vad jag ska säga och för att jag redan vet vad dom ska säga.;o)


Utmanar följande personer.= Kraxa


& Åsa & Eva Michy net & Sara BR &
Monkan


Ska bli kul att se allas svar. Kommer surfa runt nu och utmana och sen kommer jag tillbax å kållar, men stressa inte ihjäl er med det här.


Kramar!

5 kommentarer:

Klockan januari 30, 2006 4:22 em , Blogger RedAngel sa...

hahaha...o shitty shitt, jag som hatar sånt, men oki då kör ena utmaningen =)

 
Klockan januari 30, 2006 5:20 em , Blogger RedAngel sa...

Hehe...helt jävla svettig nu, knåpa ihop utmaningen till slut! Jo, det va lite kul annars hade jag skitit i den! Sen är det alltid kul att se va folk svarar!

*S* jag gillar att skriva,måla, funderar på massor...så japp, spottar ibland ut 3 inlägg på en dag! Kan köra maraton med måleri/tecknande oxå :) that´s me i ett nötskal!

Jag skulle rekomendera din syrra, om hon bor i sthlm att ringa karolinska, eller kanske danderyd för va jag minns så har de en aneroxia avdelning....där borde man kunna få råd & hjälp. Måste vara jävligt jobbigt för det är en sjukdom som e svår att deala med, vad jag förstått...hade ngr vänninor som led av samma sak!

 
Klockan januari 30, 2006 7:17 em , Anonymous Anonym sa...

Ok... ska fixa den där utmaningen... men först måste jag ta mig i kragen på andra fronter. :)

 
Klockan januari 30, 2006 8:54 em , Anonymous Anonym sa...

Hej, fick mig ett gott skratt, inte bara jag som har fula ovanor, jag river också överallt där det finns nåt att riva på :) det där programmet som du skrev om first page 2006 är det som dw ? kan man ladda hem det eller kostar det,skulle vara kul att prova, jag har ju dw 8 nu som jag försöker förstå, norpa bakisar om du vill , det är bara att ta, kram på dig leila ps vet inte om jag gör rätt hör när jag skriver in detta

 
Klockan januari 31, 2006 6:23 fm , Anonymous Anonym sa...

Glöm det, kalla mig tråkig, men det får jag väl leva med! Och vilka 5 bloggare skulle jag utmana???? Jag känner knappt en människa på nätet!!! "Vrålförkylda" hälsningar från Kraxa som hoppas bli förlåten för att hon inte ställer upp!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida