torsdag, december 01, 2005

Nöjd och kissekattfoton

Goddagens!
Börjar med att visa foton på våran lånade skatt :
Här ser ni hans mysiga hörna som vi bäddat och gjort fint på ett hyfsat högt bord där han har utsikt över ev. inkommande fienden.
Det är alltid viktigt för Ganhdi att ha en reträttväg.
Han har varit skitmodig i dag och varit inne här och legat i min svarta skinnfotölj och tvättat tassarna.
Lydigt mig då jag sa nej åt att han vässar klorna på mina nakna ben.
:-)
Han fick äta inne i köket för det var 10 grader kallt i morse.
Foto på katten taget av Ankie
Otur nog tog batterierna slut då jag skulle fota honom inomhus eller rättare sagt jag fotade inomhus, men batterierna tog slut.
Han sitter vid sin tryggaste plats precis utanför dörren.
Foto på katten taget av Ankie
Slangen ni ser var hans största fasa förut, men sen jag talade om att den inte är farlig så älskar han slangen och stryker sig mot den och visar hur modig han blivit.
:-)
Slangen är den vi har i uteduchen på sommaren och då jag städar toaletten. Den ligger jämt så här. Skulle vilja ha mer ordning som sagt var.
Foto på katten taget av Ankie
I dag har då inget särkilt hänt.
Jag har kollat på presskonferenser om förra årets katastrof och sen lyssnar jag halvt på en riksdagsdebatt men jag hör inget för det är omöjligt för mig att
koncentrera mig och dela min uppmärksamhet på det viset tyvärr.

Tack rara Åsa för dina kommentarer och råd ang kissen då han bits!!!!
:-)
Vet dock inte säkert vilken Åsa det var som skrev?
Tack Melphomene för din kommentar!
Ska kika in hos dig för jag är jäääätttenyfiken på den där strimlaren.
:-)

I dag blev vi föressten inbjudna till min systers hem inne i stora staden till julafton.
Blir superkul att få komma dit igen.
Börjar verkligen bli tradition att fira i deras enorma våning som är på 160kvadrat och därmed får julgranen plats så vi kan dansa runt den.
Jag brukar tyvärr få titta på då min fysiska hälsa och kondis är så pass usel.

NU ska jag koka kaffe åt min älskling som blivit förkyld och ligger och sover dygnet runt här.
Typiskt då han är ledig.
Han blir jämt sjuk då..shit shit shii!!!:-/

Ses!

1 kommentarer:

Klockan december 01, 2005 2:36 em , Anonymous Anonym sa...

Vad trevligt det låter, vad fin han är kissekatten och vilken bra plats han har att hålla utsikt över!! Gu´vad kallt det blivit, men det är ju så jätte fint nu när det kommit snö och det har varit soligt, hoppas det håller i sig, så det inte börjar töa!! Vad rologt att ni ska hem till din syster på julafton. Vi ska också till min syster på julafton. Nu måste jag kila ner och handla, Corbin jamar efter mat!! Ha det gott!! Kramilikram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida