lördag, november 12, 2005

Trött

Hej! Är för sömnig för att göra nåt vid datorn numera.
Beror säkert på lingonv.
Men jag har samtidigt suttit stilla och läst flera hundra sidor i en dagbok på nätet där en pappa dog av en mycket aggressiv hjärntumör.

Har sällan blivit så berörd av något jag läst förut.
Det han och hans fru som skriver omvartannat och dom skriver BRA.
Verkligen högkvalitativ läsning.
Har gråtit och fått mig såna tankeställningar att det inte går att beskriva med ord.
Deras sinneslag är helt fantastiskt.
Så här fungerar man om man är helt psykiskt frisk, men råkar ut för en katastrof.
De handskas med livet på ett sätt som jag gärna skulle vilja ta efter.
De är just nu mina starkaste förebilder utöver min egen mamma och pappa.
Mannen i fråga är nu död.

Men jag rekommenderar alla att läsa denna dagboken ändå.
Det känns inte som att han är död
precis som jag inte känner att min pappa är död utan i minnet av dem är de helt klart levande och fortsätter att påverka oss efterlevande.

Jag är så nyfiken på hur familjen har det i dag.
De som blev lämnade kvar 2 barn i ca 6-10 årsåldern och en mamma.
Men jag har stor förståelse för att mamman och barnen har annat för sig än att husera på nätet förstås.
;-)
Här kan ni läsa dagboken.
:::Patrics sjukdom:::

Jag har storgråtit här vid datorn och ute i köket och M har tyckt att det varit svårt då jag gråter så här kraftigt.

Men det var verkligen inte sorgligt bara att läsa denna dagboken, utan jag förvånas och blev så glad samtidigt av den.
Vilka människor alltså=ödmjuka, levande och med alla känslor öppna och inget högmod eller avund eller nånting .
Balanserat sinneslag som jag kommer sträva efter att själv uppnå nu.

I övrigt har jag bara sovit och läst denna dagboken och ätit lite grann.

Over and out!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida