fredag, september 09, 2005

Rök-snack dag 3

Snart är det dag 4 som rökfri.
Jag märker knappt av det men M . Han är som förbytt.

Han har fått djävulsögon. Typ sådana med ett rakt streck till pupill.
Sen sa han så här förut i dag:*Nu har den jävla kärringen flyttat på mathelvetet så att kattfan springer iväg*.
Kärringen det var jag det och ja jag hade flyttat kattmatskålen dit där den brukar stå.

M hade ställt den vid bordet på verandan och jag tänkte att katten blir förvirrad om den står där.
Men M skulle springa fram och tillbaka in i huset och ut till grillen då han höll på med att grilla kött och varje gång så försökte katten att äta i lugn och ro men blev rädd och sprang i väg.

Aldrig nånsin har M kallat mig för typ kärringjävel förut.:-))

Vi hade planerat att röja här i dag, men orken infann sig inte tyvärr.

Tack alla ni som peppar oss/mig till rökavslutandet!
Nu ska det laddas upp filer till webhotellet så jag har då vi ska byta till nya datorn snart.
Har inget zip-program och nedra winzip som jag tycker är bäst kostar ju pengar numera
Trodde vi hade winrar men det ser ut som jag kastade ut det från skrivbordet då jag städade där sist. Mucko mej
*Mucko* äro en svordom som introducerades för första gången av en litej söt tjej på 3 år som heter Amanda.
Jädrar vad cool hon såg ut då hon med svart blick kallade sin far för :*du da ditt mucko!!*
:-)

Har fått en böld igen.
Haaaaaaaaaaatar!:-(
Måste dränka bomullstuss i sprit och klistra fast med kirurgtejp runt ett jobbigt ställe på kroppen.

Måste beställa tid för hela familjen hos husläkaren för det börjar hopa sig med sår, eksem, högt blodtryck,benkramper and you name it i denna familjen nu.

Verkar som M lider av restless legs, men kanske ändå inte eftersom han har så uttalade vadkramper?!
I alla fall finns det medicinsk behandling för bägge tillstånden.
M har dessutom tillstånd att äta en medicin på licens som har med dopaminet att göra;-)Den lindrade sist.

Men å andra sidan får han inte äta preparat hur som helst då han testas på jobbet för droger , därför att alla som jobbar där måste lämna prov då deras jobb är farligt att utföra under påverkan.
Starkström och sånt.

Vi får väl se hur det blir med det.
OM det är restless legs han lider av så kan vi börja med att prova med magnezium-tillskott och även järntabletter kan hjälpa men då måste nog läkaren kolla upp detta först. Även Levedopa kan användas.

Känner mig lite så där yr igen. Säkert nåt jag är missnöjd med som framkallar detta nära på psykosomatiska yrslande tror jag. T.ex att vi ändrade planerna på att städa kanske?

Jag och min syster ska röja i ett källarkontor fyllt med leksaker om ca 1 vecka.
Det ska bli kul. Framförallt är det kul att göra nåt tillsammans med syrran då vi så sällan gör det. Jag har ju jämt värk och kan inte hänga med i hennes tempo, men nu har jag ju lindring för tillfället och då jädrar tänker jag exprimentera för å se vad händerna håller för.
:-)
See! Ya!

2 kommentarer:

Klockan september 09, 2005 10:32 em , Anonymous Anonym sa...

Är jätte trött men ville kila in här och önska er lycka till med "rökningsslutandet"
Kram Annica

 
Klockan september 11, 2005 4:59 em , Anonymous Anonym sa...

Tack för din komplimang.
*nina rodnar och blir röd som en tomat*
:-)
Ja, det var kul att komma iväg på det där fikat och att träffa två webbisar IRL.
De var precis så trevliga som jag tänkt mig.
Har du varit på nån IRL träff/ IRLfika nångång?
Vet att du träffat Andrea och att ni är goda vänner.
Sitter här och fryser. Börjar bli förkyld och det är inte kul alls. Tycker så synd om mig själv då. heh.
Hoppas du får en underbar söndagkväll och jag hejjar på dig.
kramizar

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida