söndag, september 04, 2005

En fucking urusel dikt då da

..slänger in denna mosiga dikt ursprungen ur min mosiga hjärna.
Det får räcka för i dag då jag tror det är typ 3 inlägg på samma dygn.
Har även glömt googla i väg mejl till er som beställt uppdaterings-dito.
Förlåt!

Nu till dikten.
Hämd
Jag är en skymningssmed som smider planer av luft.
Om tankar är materialet så är hållfastheten en bluff?!
Kan inte bida någon tid, i väntan på att bli tuff ,
så jag skjuter fram mina glödgade spett.
Ni har ingen vett och inget vackert sätt och inte ens
vet ni något om ettikett.

Såg på tv om en extreem makeover och såg med tårade ögon att
den skurna hade vänner.
Glansiga ögon av beundran och värme runt den betraktade
och de såg och brydde sig så som få gör som jag känner.

Varför släppte jag in er till mitt hjärta och trodde blint på att allt var bra?
Ni sotade ner mitt sinne med svärta och hämdbegär är vad som finns kvar.
Har aldrig någonsin velat hämnas förut men nu hetsar jag i mitt månskenssmide.
Alla hämder blodiga vill ut fastän jag vil att de ska gå i ide.

Slut//Av Ankie 2005

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida