lördag, september 03, 2005

Spamjakt och känslor

I går (eller var det i förrgår?)skrev jag om spam och det var bara väldigt kort.
Ni kan läsa massvis om spam inne hos Nikke.
Han har ett suveränt navigeringsystem med menyer också så ni når allt han skrivit i ämnet via länkarna upptill på hans sida och sen kikar ni i menyerna till höger där.

I dag letade jag efter nåt att skydda min gästbok med emot spammare som antagligen kommer in och slurpar i sig saker med ett litet läskigt program till hjälp:-(

Jag fann att man kan skriva så här i en länk=

Gästbok. Bild från Miauizzimo


Det är detta i början=no follow som är intressant.
I alla fall ska andra sökmotorer bli ointresserade av den länken så det är bare å hoppas att andra robotar som sprider spam också ignorerar den då.
-Nån som vet?

Blir ju undrande för enkelt kan det väl ändå inte vara eller?;-)

Har haft värk i händerna i dag och jag har glömt skriva ner att jag haft det lite till och från nu på sistone. Än är det inte värsta sorten men ändå:-/

Hade tänkt räkna mina sorger igen, men försöker ju febrilt att låta bli.
Tänkte mig en lista på det folk tyckt till om i fråga om lilla mig.
Gör en lista här:
  • "Hon verkar ha svårt att följa regler?!!"
  • "Undrar du M kan tänka dig in i att du haft nån annan tjej än Ankie"
  • "Massor med arga ord ( i telefon till M och R sov 2 meter i från i 1:an där man inte kan gå undan om nån ringer. ) Jag frågar om det var i nivå..jävla hora?..Varvid M svarade att det var det lindrigaste som sas om mig:-("
  • "Du kämpar ju inte ens. Du måste kämpa Ankie"(sagt av en som själv är ap-sjuk och som blivit utsatt för samma behandling själv men tydligen glömt bort det)
  • Nästa gång ska x få hjälpa mig i stället för dig (efter ett avslag på ett beslut som jag jobbat arslet av mig för att få i hop underlaget i ansökan till)
  • Massor med underförstådda meningar som stuckit som nålar i mig men som ej gått att ta på och det efter att jag noggrant undervisat vederbörande i att vi med adhd/npf inte fångar upp innehållet och innebörden i dolda budskap. Samt att vi behöver MKT raka frågor och svar för att alls fatta. Dock känner vi ju att nåt sägs men inte vad.
  • Massa mera underförstått babbel i telefonoch detta accelerar i takt med att jag inte förstår.
  • "Jag är SÅ besviken på M". Sas det till mig i luren. Jag undrar varför men får inga svar mer än att det ska handla om att han inte ringer och besöker. Jag förklarar ingående att M också är sjuk sen en tid tillbaka men han jobbar ändå mer än heltid + tar hand om sjuk sambo och barn med Damp på kvällar och helger...och har genomfört en extremt svår utbildning+massa kurser. Vi bor i en 1:a med en son med svår damp som behöver oss hela dygnet runt och vi kan inte utan bil som läget då var, åka flera mil på vardagar för att (som denne ville)äta middag och umgås. Jag poängterade att det vore vansinnigt skojigt att komma över på vardagar också, men att jag är realist och att jag tror inte det kan hända så ofta. Personen är tyst i telefon och fortsätter gnälla om sitt och skiter tydligen i att M är sjuk????!!!!:-(
  • När jag säger i från att man inte pratar medicinering helst med vår son, utan att först fråga oss om det är okej bli människan skitsur och svarar att:"Man kanske inte ska vara så öppen om att han har damp då da??" Jag svarar att det är vi som avgör hur öppna vi vill vara om vårt eller inte. Denne själv vill ej att vi diskuterar MBD med en som är över 30 år. Denne har t.o.m särkilt instruerat oss att det får vi INTE under några omständigheter göra. Detta även fast 30 åringen själv flera ggr frågat om han fortfarande kan ha MBD som nu heter damp. Jag sa då att när man tar så mkt hänsyn till en som är vuxen så är det lite konstigt att man kan slänga sig över R utan vidare och fråga ut honom om hur det känns att äta Amfetamin som dessutom dennes x-man ringt och skrikit om i telefon vid det tillfället jag kallades värre saker än hora. Han hade särkilt gormat om just det faktumet att vi gav R knark-läs-Concerta Jag fick aldrig fram detta till denne person och jag hade behövt säga att den personen som skrek i luren även senare ringde upp M och bad om ursäkt och sa att det var denne som eldat på honom. Hade jag hunnit formulera mig hade jag sagt att jag var upprörd och att det utlösande var då denne påstod att det var konstigt att det gick att prata med R då de aldrig träffas denne+R. DÅ gick jag i taket efter vi lagt på luren då jag tänkte på att jag blev ju superprovocerad här.:-( Det har gnällts och gnatats i flera år på att vi ses för sällan och nu har alla samtal gått ut på att säga så här: Åååh! Vad vi hade roligt då vi ses!!!!!!!!!!SÅ synd att vi aldrig ses. Kan du inte skaffa färdtjänst Ankie. Det tycker jag du ska göra...(rösten i falset då detta sägs till mig=0behagligt som fan). Jag sa då i från till 2 saker=
  • Prata inte allvarliga saker till R utan att be oss om lov först
  • och jag har en önskan om att slippa höra detta om att vi aldrig ses för jag mår skit av att jag är så socialt handikappad redan som det är. Behöver inte bli upptryckt mot en vägg varje gång och liksom flåsad i fejan om att :vi måååååååååååste ses och vad hemskt att vi aaaaaaaaaaaldriiig ses.

Nu orkar jag inte skriva ner fler punkter men detta är alltså lite av det som hela tiden snurrar i min skalle och jag får ingen rätsida på det utan mår bara värre och värre hela tiden av högt blodtryck och depressionen ökar av att älta . M har slutat grubbla redan från dag 1.

Han bara konstaterar att folk är knäppa och går ej att förändra så då är det bara att gå vidare och skita i dem. De kan få hålla på så där för sig själva bara vi slipper höra tycker han.

Jag är givetvis med honom på detta men kan inte kränga av mig min hjärna som bara fortsätter att tänka så det knakar på hur man skulle kunna få allt osagt och kunna ta varand i hand igen, lovandes att försöka på nytt och vara mkt trevligar och mer hänsynstagande emot varann i fortsättningen.

M säger åt mig att :"det är ju ingen ide fattar du väl Ankie? De är inte såna så att det går att göra nåt åt detta. De har redan visat vad de tycker och går för."

Nu har jag inte berättat det värsta som sades och som liksom typ planerades och planterades ut i form av en fälla som kunde ha kostat en människa livet bara för att denne skulle markera sitt missnöje med mig och oss. Jag tror inte på att besvikelsen gäller M för nån hjälpsammare än honom finns inte utan det är MIG som denne hela tiden och gud vet hur lång tid tillbaka i tiden??!! MIG vill de trycka till både denne och en som är nära alierad med denne.:-(

Det är så att några fått för sig att jag styr över M och att det är jag som inte vill ha detta sociala spelet med allt som tillhör och att JAG typ hindrar M.

Jag påstår mig veta detta säkert därför att det får man fram när man går igenom det som sagts osv och M blev tvärförbannad däför att DET är ju en enorm nervärdering av honom också då=att han skulle vara nån jävla jamsande toffel som lyder Ankies minsta vink.:-((

Sanningen är den att vi har ALDRIG sagt nej till att hjälpa till och sanningen är den att denne någon dessutom varit förvirrad och beklagat sig att vi inte kom till ett sjukhus då denne blivit akut sjuk. -Hur skulle vi kunna göra det då ingen ringde till oss innan och vi fick veta efteråt men denna förklaring är denne+alierad helt jävla döva för:-((

Jag grubblar och grubblar och värst hjärtklappning och ilska får jag då jag tänker på att M blev omtalad som en man blir besviken på och att han inte hjälper till. DE fullständigt sket i våra förklaringar och jag som berättade om HUR svårt vi haft och då särkilt M.

M är annars den mest hjälpsamme som går på denna jord och han har som sagt aldrig nekat att hjälpa till när någon konkret bett honom. Nu misstänker jag att babblet som var inlindat i ludd var egentligen frågor om M kunde hjälpa till, men i såna fall begrep inte vi budskapet.

Jag har förmedlat allt som denne rabblat upp som denne vill ha hjälp med till M och M sa att visst ska han göra detta och detta och dittan och dattan. Sen väntade M på att telefon skulle ringa men hade hela tiden fullt upp och ingen ringde så då fick han ju inte nån rak fråga och det handlade typ om tavlor som skulle spikas upp och nåt sängben som gått sönder. Inget värre än att det kunde vänta och hade denne ringt och sagt att det behövdes NUUUU så hade garanterat M satt sig på tunnelbanan och åkte de timmar det tar att åka dit och hem igen.

Summerat=folk hatar mig och använder M och R som slagträ och jag drog mig blixtsnabbt ur då jag förstod detta och har inte hört av mig sen dess.

Min fråga till er är=ska jag ta och sträcka ut en hand ändå och förlåta och gå vidare?

Nu har jag inga händer kvar men det var skönt att skriva av sig detta och jag vet inte om ni greppar vad som hänt eftersom jag inte får nämna några namn här och måste skriva denne och alierad i stället.

See ya!



2 kommentarer:

Klockan september 03, 2005 11:34 em , Anonymous Anonym sa...

fattar *nada*...

 
Klockan september 04, 2005 12:52 fm , Blogger Min kopp te! sa...

-Och vem är du då som fattar nada?
Precisera så kanske jag kan förklara bättre!
//Ankie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida