tisdag, juli 19, 2005

Samvete saknas


God midnatt kl 01:00
Har sovit mest hela dagen och hade lite kajk på magen så så fort jag satt uppe en stund blev jag helt förbi av trötthet.

Lagade lite fisk+potatis till middag vid 19-tiden och lade mig igen.

Kom upp och satte mig vid tv:n och kollade där på det som för tillfället var på och det var nog tur för det var en jättebra thriller som jag nog kommer minnas länge.

Det handlade om en mördare som saknade samvete och det fachinerar mig att det verkar så befriande att sakna samvete då man slipper vara rädd och tänka fel i stressade situtationer.

-Vet inte hur jag ska förklara det jag tänkt under programmets gång, men om ni nån gång ser denna så förstår ni kanske, eller om ni sett den redan?
Klicka på bilden så kommer ni till en tv-guid.

I övrigt har jag velat rita smilysar och lägga in bland cliparts på min hemsida eftersom jag ser via min statestik att flera besökare kommer via google in med sökord *ladda ner smilys*så då är det ju uppenbart att de letar efter detta och tror sig hitta det hos mig.:-)

Är dock urusel på att pixla trots många försök.
Tog i går, M till hjälp och han gör det i windows paint -program och det verkar ju som att pixlarna-färgerna blir klarare därinne.
Jag tror jag ska försöka mig på att göra några mallar att ugtå i från.

Min hemskaste smily ser ut så här och jag blir så full i garv varje gång jag ser den så jag klistrar in den härRitad och animerad av mig
Nu .Önska mig good luck i pixlandet va?!:o)

Är lite bekymrad över att jag inte orkar sitta vid datorn mer än nån kvart här och där och då jag sitter längre så är det då jag letar php-tips, script och sånt för då blir jag maniskt och likadant då vi debatterar olika saker i forum.

Man jag har inte fixat att hålla kontakten med alla er nätvänner via gästböcker och sånt.

Jag kan ju fastna i det också då och då och hinner då med många av er och läsa i kapp nära på allas dagböcker, men jag är SÅ splittrad nu.

Tror det beror på våra hus-byggarplaner.

Ikväll slog det an tvivel hos mig detta om varför vi e g e n t l i g e n vill smälla upp en jättevilla här???

Har en känsla av att det är nåt annat som ligger bakom och jag är inte alls säker på att jag skulle velat göra så här om jag verkligen var nöjd med mig själv och vårt liv.

Visst behöver vi space och framförallt ett badrum då det skulle föra så mkt gott med sig då jag har såna igångsättningsproblem när rutinerna från förr är brutna.

Började alltid dagen med ett bad eller en duch och har liksom haft det som utgångspunkt och inte trodde jag att man kunde bli så här pass kansig av att en sådan rutin bröts.

Har ju alltid klarat vistelserna här ute på landet förr utan duch, och iofs då var vi mest här på sommaren och helger och då duchade man ju i stan både innan man åkte och då man kom hem.

Det kan vara den stora skilnaden kanske?!

M har i alla fall storstädat så mycket han hann med innan han åkte och jobbade i natt. Han är supernoga då han städar så han hinner inte med så många rum, men vardagsrumsgolvet är nu lent som sammet mot bara fötter .:-)

Han har även tvättat i kapp nästan all tvätt och det var stora lass kan jag tala om+ att han diskat upp allt och vikt och hängt all tvätten dessutom.

Nu hoppas jag på att jag ska komma upp ur deppgropen och städa toan och frysen. Borde ju klara det när jag fortfarande är bra i händerna.

Denna sommar är den absolut längsta perioden på 20 år som jag sluppit värk. Förr har det bara varit några dar per år ca.

Tänk om mina händer nu äntligen fått tid på sig att läka skadorna då de sluppit bli nötta av all svullnad??? Tänk om det är så att jag behöver ett jämt klimat för att hinna läka???

I så fall borde jag överväga att fly landet då vi har upp och ner-temperaturer och åka i väg några månader per år tills dess händer, armar, fingrar har läkt så de pallar med svängningarna i vädret igen kanske??

Jag har ju inga skadade leder utom 1 st i rygge och 1 st pekfinger. Har "bara" nerver och senor klämda, som säkert har kalkpålagringar och inflammationer och skit:-(

Man kanske skulle prata med en handkirurg om vad de tror om saken.

I sånt fall vill jag bo i nån lugn by i Grekland, men jag vill helst inte och jag kommer längta hem och gråta och vara rädd och you name it.

Det är ju skillnad att åka iväg med sin familj i 14 dagar emot att bo själv så långt hemifrån. Vill inte och då måste det vara väldigt motiverat OM jag ska göra en sån pryl.

Nu är jag aphungrig.

Ses!

2 kommentarer:

Klockan juli 20, 2005 1:10 em , Anonymous Anonym sa...

Hej gumman!
Tusen tack för lösen, kommer dock inte in på din låsta blog för tillfället, skall testa senare igen. (surfar med Firefox såklart! ;) )

Tycker att din "hemska" smiley var jättefin, skulle aldrig klara av att fixa en sån själv ;)

Har precis börjat prenumerera på RSS-flödet till din öppna blog. Himla praktiskt att veta när du uppdaterar! ;)

*Kramelikram från Madrid!*

 
Klockan juli 20, 2005 1:20 em , Anonymous Anonym sa...

Nu funkade det! Problemet var att det stod och laddade hur länge som helst och då sitter jag ändå med adsl! Bara så att du vet.
*Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida