onsdag, augusti 31, 2005

Därför kan jag inte ha pälsdjur:-/

Sitter och surfar och detta är alltså dagens 2:a inlägg.
Försökte ta reda på om nåt nytt hänt med allergiforskningen som ev kunde berätta för mig att jag nu kan ha katt, men jag gick på en riktig nit.
Lustigt nog skrev jag om det inne hos Melpomene i morse.
Jag skrev att typiskt vore om just jag dog i ett astmanfall om jag trotsade min astma och skaffade katt. Vill ha katt! Har alltid haft katt! Ääälskar katter!!!
Citerar:
Möjlig försämring



Du är mer utsatt för andra luftvägsåkommor.


Öroninflammationer.


Svårigheter med att sova och kronisk trötthet.


Försämring av astma, eventuellt utveckling av ett astmaanfall som inte kan hävas.

Min egen pappa dog av ett astmaanfall och även min bästa arbetskamrats mormor dog på det hemska viset:-(
Men jag blir inte trodd då jag påpekar för andra HUR allvarligt astma är i samband med pälsdjur.
Det är så himla tragiskt om nån ska behöva dö av ren okunskap så därför skriver jag detta inlägget.
läs mer här>>> om hur farligt det faktiskt är att ha pälsdjur då man väl utvecklat allergi och det står även om att barn med förkylnings-astma ska absolut INTE ha pälsdjur i hemmet.

Nu hoppas jag forskningen går fort framåt så den där medicinen som skulle ta dö på ALL allergi kommer snart och att den även funkar på människor.
Saknar tyvärr länk/källa ang detta.

Ses! Snyft!

1 kommentarer:

Klockan september 01, 2005 9:39 fm , Anonymous Anonym sa...

Ååååh! Stackare! Jag skäms lite själv över att jag har katter när flera av mina vänner är allergiska (dock inte så farligt, ingen har astma) men jag har ingen allergi själv och äskar katter alldeles för mycket för att avstå.
Mina katter skickar en hälsning: "I nästa liv säkert katt"
De tror ju på reinkarnation, de små liven :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida