onsdag, augusti 31, 2005

Bloggar-läsvärda

Hoho! Tänker slänga in 3 länkar till bloggar här direkt.
Ska sen länka ordenligt till dem i listan med bloggar som jag läser som finns i marginalen här om ni har sett dom?;)
Ego
Lotten
Överleva

Jag tror att Annica Tiger har nåt som kallas *treklöver*? Ja en bunt med länkar till olika bloggar/sidor som hon lägger in i sin blogg lite då och då.
Jag vet inte riktigt hur det går till.

Även Melphomene lade in några bloggadresser och jag tycker det är ett ypperligt sätt att belysa, lysa upp, peka på bra bloggar så ni och jag själv hittar såna gulkorn i blogghavet.

-Sen kan ju bloggarnas "kvalite" gå upp och ner beroende på dagsformen hos den som skriver så jag aktar mig för att skaffa favoriter på meriter så att säga.;-)
Meriter-Om många länkar till en blogg så visst kan den vara bra, men jag vill inte missa alla andra bloggar som kanske växlar oftare i kvalite bara för att jag först måste rusa runt och läsa vad de som är poppis har skrivit.
;-)
Bara för att man skriver & samtidigt utrycker sig snitsigt så har man kanske inte mest att säga av intresse vill jag mena på.
Att jag sen är förtjust i språket och älskar att läsa texter med knorr är en annan femma.

Jag läser lika gärna t.ex en dyslektikers rader om sitt liv ,som en krönikör eller mästerförfattares ord i alla fall.

Just nu mår jag svinbra!
Ingen värk och ingen ångest, yrsel,kramp i hela kroppen you name it.
I går såg jag på discovery om vårat magnetfält som finns kring jordklotet.

Ungefär var 200tusen år siså där, så byter magnetism nordpol och skiftar helt om.
Då blir jorden känslig för solstormar och man ska tydligen kunna se norrsken mest överallt.
De gissar friskt, men det är magnetism som skyddar oss från strålskador från solen och om det avtar så får vi mer strålning på oss och de tror att cancerfallen ökar något vid de här växlingarna som sker väääldigt sällan.
Ingen har ju varit med om det som lever nu och kan ju inte berätta.

Min tanke som jag fick ang min värk var att ..Vops! Kanske är det ett magnet-skifte på gång just nu och eftersom jag tror min värk har nåt med joner och magnetfält att göra så börjar jag undra om ev. värken nu avtagit på grund av att magnetism avtagit?
Totalt ovetenskapliga funderingar.;-)

Ojojoj! Nu kom R och M hem igen. Det visade sig vara studiedag och ledigt från plugget i dag och vi som inte kollat schemat.
M som knappt kunde hålla ögonen öppna efter nattjobbet blev tvungen att skjutsa ner R till skolan eftersom han missade bussen.

Om vi bara kollat schemat så hade M kunnat fortsätta sova i godan ro och tur som fan att inte R hann med bussen för då hade han fått krångla sig hem hit eftersom bussarna knappt går vid denna tiden dagen mer än med typ 2 timmars mellanrum.
Lååångt ut på vicshan bor vi, fast ändå inte..*suck!*

Nu ska jag hålla mig vaken så jag vänder tillbaka dygnet rätt igen.
Tyckte de sa att det ska bli 25 grader varmt så då kan jag ducsha också i dag.

See ya!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida